Na 60 dni do grudnia branża handlowa przyspiesza i koncentruje swoje oczekiwania na wzrost sprzedaży w okresie świątecznym | Gospodarka | Aktualności

Na 60 dni do grudnia branża handlowa przyspiesza i koncentruje swoje oczekiwania na wzrost sprzedaży w okresie świątecznym |  Gospodarka |  Aktualności

Październik rozpoczyna się z 85 dniami do Bożego Narodzenia, a sektor komercyjny już prognozuje tę datę, chociaż w grę wchodzą jeszcze inne wydarzenia, takie jak obchody październikowe w Guayaquil, Halloween i Czarny Piątek, które również generują ważny ruch w handlu, tj. Według danych Izby Handlowej w Quito, od stycznia do lipca osiągnęła ona sprzedaż krajową w kraju na poziomie 46,11 miliardów dolarów, co oznacza wzrost o 3% w porównaniu z 2022 r. i około 20% więcej niż w 2019 r. w tym samym okresie.

W tym kontekście wiele sieci supermarketów i sklepów specjalizujących się w produktach do domu, chcąc zwiększyć przychody, już teraz prezentuje swoje nowe kolekcje świąteczne. Na przykład Buen Hogar oficjalnie rozpoczyna październik „Bożonarodzeniowym Bazarem”, podczas którego w sześciu sklepach w całym kraju prezentuje swoją nową kolekcję produktów bożonarodzeniowych na rok 2023. Maria José Pelaez, szefowa krajowych sklepów Buen Hogar, pamięta to wcześniej Od lipca ubiegłego roku sieć prowadzi świąteczną przedsprzedaż Sklepy Od 2022 roku towar z 50% rabatem.

„Wykonaliśmy świetną robotę w świątecznej przedsprzedaży i nadal mamy przecenione towary, ale mamy już nowy towar. Mamy duże oczekiwania co do sprzedaży nowych towarów, a w tym roku mamy szeroką gamę produktów na każdy gust po doskonałych cenach, niższych od tych” – mówi Pelaez, istniejący na rynku.

Handel bożonarodzeniowy faktycznie pojawia się w połowie lipca, a rok 2023 został przesunięty ze względu na wybory

George Watted, dyrektor generalny sieci, planuje utrzymać wzrost sprzedaży na poziomie 5% w stosunku do okresu Bożego Narodzenia 2022, jednak zdaje sobie sprawę, że mogą istnieć zmienne, które determinują tę prognozę. „Po pierwsze wybory – druga tura wyborów odbędzie się 15 października, a po drugie kryminał może nie pomóc zbytnio we wzroście sprzedaży, jakiego oczekiwaliśmy, choć w tym roku firma dokonała większych inwestycji w świąteczne zapasy dekoracje.

Almacanes Buen Hogar rozpoczyna sezon bożonarodzeniowy w październiku nową kolekcją na rok 2023 na Jarmarku Bożonarodzeniowym. Zdjęcie: dzięki uprzejmości Bowena Hugara

Firmą, która niedawno rozpoczęła sezon bożonarodzeniowy w niektórych sieciach supermarketów i sklepach z nimi stowarzyszonych, jest Corporación Favorita z koncepcją salonu świątecznego, która została wdrożona od pierwszego tygodnia września w kilku sklepach Supermaxi, Megakywi i Sukasa. Ponadto w tym roku zintegrowali Express Christmas Show, wystawę objazdową, która do 2023 roku odbędzie się w CCI w Quito, Mall de los Andes w Ambato oraz w centrum handlowym Multiplaza Miraflores w Cuenca.

W okresie świątecznym 2024 nowy koncept przeniesie się do centrów handlowych w innych miastach, do ustalenia.

Tymczasem teraz w tych dwóch konceptach Christmas Room i Christmas Express Room można znaleźć dekoracje, kwiaty, gałązki, żarówki, akcesoria, przedmioty rozrywkowe oraz kształty do rysowania i budowania; Choinki wszystkich typów i rozmiarów ołówków do najmniejszych przestrzeni oraz 18 różnych inspiracji dekoracyjnych. A także projekty szopek ze Świętą Rodziną, które dzielą przestrzeń z innymi produktami tematycznymi, np. poświęconymi Halloween, które również eksponowane są równolegle z produktami bożonarodzeniowymi.

Dzieje się tak na przykład w Sucasa Christmas Hall w Mall del Sol w Guayaquil, gdzie można znaleźć choinki w cenach od 176,39 do 450,89 dolarów. Podobnie ceny lampek kurtynowych zaczynają się od 26,99 USD, a niektóre produkty można przecenić nawet do -35%, łącznie z dmuchańcami na Halloween.

„Fascynują mnie wszystkie świąteczne rzeczy, które są na rynku. Dziś (piątek) tylko przejeżdżam, ale w weekend wrócę z rodziną, aby wybrać kilka rzeczy, które muszę zaktualizować w swoich dekoracjach świątecznych” – mówi Mercedes Rosado, obserwując wystawione dekoracje świąteczne.

Ozdoby świąteczne przyciągają uwagę klientów, którzy przychodzą do sali bożonarodzeniowej sklepu Sukasa w Mall del Sol. Zdjęcie: Peter Tavra Franco

Tymczasem sezon świąteczny w sklepach Megamaxi rozpoczął się 14 września, a w supermarketach Aki rozpocznie się 17 października. Według dyrektora firmy ogółem firma spodziewa się średniego wzrostu sprzedaży na poziomie 15%.

Ze swojej strony Almacenes Estuardo Sánchez rozpoczął sezon bożonarodzeniowy 15 września i otworzył sklep bożonarodzeniowy w swojej lokalizacji w Urdesa – mówi Sara Vasquez, dyrektor ds. marketingu sieci, która importuje takie produkty jak choinki z Tajwanu, Indonezji i Polski. ,urodzenia, domeny, selekcje, Kwiaty, szmaciane lalki – w różnych ich odsłonach – a także zastawy stołowe i produkty do napojów, takie jak kubki, szklanki i sztućce, chociaż stawia także na produkty ekwadorskie.

Francisco Paladins, dyrektor witryny Urdesa, ujawnia, że ​​strategia przekształcenia go w sklep bożonarodzeniowy rozpoczęła się w 2021 roku i przyniosła dobre rezultaty. „Mamy dobre wyniki, dużo osób przychodzi. Generalnie to, co teraz noszą najczęściej, to dekoracje, światełka i kwiaty, mamy pięć propozycji. W ciągu pierwszych 15 dni od otwarcia sklepu świątecznego nastąpił wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2022” – dodaje.

Sprzedaż w Ekwadorze rośnie o 8%. Jakie sektory i województwa powodują ten wzrost?

Oczekiwania wzrostu sprzedaży sieci na ten rok wahają się pomiędzy 15% a 20%.

Począwszy od 2021 roku na okres Bożego Narodzenia, Almacenes Estuardo Sánchez przekształca swoją lokalizację w Urdesa w sklep bożonarodzeniowy. Zdjęcie: Peter Tavra Franco

Chleb wielkanocny jest w sprzedaży od września

Tymczasem, choć sezon bożonarodzeniowy oficjalnie rozpoczyna się pod koniec października, Tía również zaczęła przenosić część swoich produktów od września. Tak jest w przypadku pieczywa wielkanocnego podawanego w wersji tradycyjnej i specjalnej.

W opcji tradycyjnej chleb wielkanocny Ta’Riko 400g z kandyzowanymi owocami kosztuje 1,99 dolara; Każda zawiera 500 gramów, jedna z pysznymi kawałkami czekolady, a druga z kandyzowanymi owocami, w cenie 3,99 USD. Natomiast specjalna edycja chleba wielkanocnego Tía 750 g jest w sprzedaży za 5,99 USD.

Tía ma już na swoich półkach kilka opcji wypieków wielkanocnych. Zdjęcie: Peter Tavra Franco

W zakresie asortymentu wypieków wielkanocnych firma ma trzech dostawców, w tym markę Ta’Riko i szacuje 15% wzrost sprzedaży tych produktów w porównaniu do 2022 roku.

„Tia, która zawsze stara się zapewnić jak najlepsze doświadczenia zakupowe, zaczyna wystawiać część swojej kolekcji świątecznej od ostatniego tygodnia października. Wszystkie przedmioty, takie jak ozdoby świąteczne, zabawki, indyki, indyki, szynki, kosze, opakowania po cukierkach i wielkanocne puszki do pieczenia od pierwszego tygodnia listopada można je znaleźć w 254 sklepach w całym kraju.

Hipermarket Coral to kolejna sieć, w której rzeczywiście można znaleźć tradycyjny chleb wielkanocny. Juan Carlos Guerrero, kierownik lokalizacji przy ulicy Carlosa Julio Arosemena, potwierdza, że ​​sklep ten jest zawsze znany z tego, że wywołuje atmosferę oczekiwania przed Świętami Bożego Narodzenia. „Zawsze robimy to w przypadku wszelkiego rodzaju wydarzeń, a jednym z nich jest oczekiwanie na Boże Narodzenie” – podkreśla Guerrero.

Supermarket oferuje kilka rodzajów pieczywa wielkanocnego w różnych cenach i markach, od 1,46 do 3,77 dolara. (Siema)

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *