Przyjeżdża do nas z Polski na bagnach Tajemniczy thriller o morderstwach w głębi kraju, który kryje więcej, niż się wydaje. Jedna z tych serii, w których wszystko jest właściwie metaforą i podtekstem, jest niemal ciekawsza niż badane przypadki. Jest o czym rozmawiać.
Serial przenosi nas do Polski w latach 80., kiedy wszyscy ludzie byli prześladowani przez sowieckich komunistów. W tym kontekście dwa trupy pojawiają się na bagnach w dziwnych okolicznościach, ale śledztwo policyjne nie posuwa się zbytnio i nie wydaje się, by zamierzali.
Policja szybko znajduje podejrzanego o zabójstwo prostytutki i lidera lokalnej Młodzieży Komunistycznej, mimo możliwości podwójnego związku samobójczego. To przyciąga uwagę dwóch dziennikarzy, którzy zaczynają kwestionować procedury stosowane przez władze i decydują się na samodzielne śledztwo.
To, co na pierwszy rzut oka wydaje się przypadkiem wielokrotnych morderstw, szybko obnaża sieci, w których porusza się lokalna polityka: od rządów komunistycznych wspieranych przez przywódców Związku Radzieckiego po przeciwników dążących do zakończenia reżimu i ucieczki przed rosyjskimi wpływami. Bardzo częsty temat w krajach Europy Wschodniej.
W tym sensie nie mogli znaleźć lepszej lokalizacji niż miasto, w którym to wszystko się dzieje. Fikcyjne małe miasteczko w zachodniej Polsce, otoczone bagnistym bagnem. W tych ciężkich i szarych ekosystemach im dalej robisz postępy, tym bardziej pogrążasz się w błocie i tym trudniej jest iść dalej. Doskonała metafora tego, co stanie się z dziennikarzami.
Serial zadebiutował jako scenarzysta telewizyjny dla swojego twórcy, Caspera Pajohna. Scenarzysta podpisuje scenariusz z reżyserem Janem Holbeckiem, który pełni funkcję scenarzysty i kierownika projektu. Reżyser był wcześniej bardzo krytyczny wobec rządów komunistycznych w Polsce przed upadkiem żelaznej kurtyny w różnych dokumentach.
Jeśli chodzi o obsadę, na czele obsady stoi Andrzej Seweryn, znany w Hiszpanii przede wszystkim z udziału w filmie. Lista Schindlera, A David Ogrodenki, obcy szerokiej publiczności w naszym kraju, ma w Polsce pewną karierę, zwłaszcza w filmach i filmach telewizyjnych.
na bagnach Sugeruje mroczną i duszną dziennikarską historię, w której seria morderstw spowodowała śledztwo, które poddaje lokalne władze kontroli, zagrażając systemowi, który uciskał ludzi. Nie wymyśla niczego w ramach gatunku literackiego „noir”, ale ma w sobie treść polityczną, która wprowadza nas w polskie społeczeństwo.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”