Najbardziej pożądane kolumbijskie marki za granicą — firmy — gospodarka

Kto nie czuje nostalgii, gdy migruje do innego kraju i znajduje kolumbijskie cukierki tysiące kilometrów dalej. a czokoramo Może przenieść nas na sekundę do dzieciństwa, a potem przepis na babcine słodycze, które połączyły rodzinę.

Kolonie kolumbijskie i łacińskie w krajach takich jak Stany Zjednoczone, Hiszpania, Kanada czy Australia od dawna są głównym rynkiem zbytu wielu typowych produktów kolumbijskich. Jednak ten eksport, zwany także „nostalgią”, wymyśla się na nowo, aby zyskać wśród rdzennej ludności.

(Przeczytaj także: Vector Foods spodziewa się zamknąć rok ze sprzedażą 12 miliardów dolarów)

W tej pozycji, zgodnie z analizą ProKolumbiaDesery takie jak Bom Bom Bum, Jet cholatinas, Arequipe, Kanapka Veleño, Festival, Ciasteczka Noel, Kawa Juan Valdez czy Red Seal i wiele innych napojów również mają dobrą prezencję. Na przykład Kolumbijczykom łatwo jest znaleźć między innymi sok Hit lub brandy w tych krajach.

„Ważne jest teraz, aby zachęcić ludzi biznesu do większego eksportu i skorzystania z korzyści taryfowych, biorąc pod uwagę, że większość miejsc docelowych z dużą społecznością kolumbijską ma istniejącą umowę handlową z Kolumbią. Widzimy ogromny potencjał do inwazji nie tylko Kolumbijczyków, których mieszkają za granicą, ale także miejscowi z każdego kraju.”

Alpy zachwycają Kolumbijczyków na całym świecie.

Zdjęcie:

Pobrane z alpina.com.co

Na przykład Ernesto Fajardo, prezes Albinapowiedział, że produkty takie jak owies, urcap czy legendarna bon jurta trafiają obecnie do 22 krajów, m.in. Aruby, Curaçao, Kanady, Hiszpanii i Królestwa, i że stawiają na dalsze otwieranie nowych rynków w przyszłości.

(Może być również zainteresowany: Stacja oprysku Alpina będzie działać w pierwszych miesiącach 2022 r.)

Chwyć blok Postobón

Jabłko postbone

W sumie Postobón jest obecny w 27 krajach. Spośród nich 10 to Europejczycy.

Zdjęcie:

Nie byłoby zaskoczeniem, gdyby Norweg lub Islandczyk pili słynną sodę jabłkową podczas mroźnej zimy. Postbone. To dwa kraje, do których firma produkująca słodzone napoje nigdy nie myślała, że ​​dotrze ze względu na ich oddalenie, a nawet kulturę, ale dziś są one częścią jej strategii internacjonalizacji.

W sumie Postobón jest obecny w 27 krajach. Spośród nich 10 to Europejczycy. Reszta znajduje się w Ameryce Północnej, Środkowej i Południowej, z wyjątkiem Brazylii. Ponadto ich produkty można znaleźć również w Australii. W ostatnich latach dotarli do krajów andyjskich i północnego trójkąta Ameryki Środkowej.

z dala od Jabłko, najpopularniejsze marki za granicą to Colombiana, Uva Postobon i słynne soki Hit. Ponadto został dobrze przyjęty przez międzynarodową publiczność, zwłaszcza wśród młodzieży Hatsu.

Oprócz Apple najpopularniejsze marki za granicą to Colombiana, Uva Postobon i słynne soki Hit.

W ubiegłym roku eksport firmy wzrósł o 30 proc. Ale żeby mówić o pierwszej międzynarodowej sprzedaży Postobona, musimy cofnąć się o 26 lat. Kierując się zapotrzebowaniem Kolumbijczyków, którzy przybyli do Stanów Zjednoczonych i spragnieni smaków ziemi, firma wyeksportowała pierwsze produkty.

Juan Carlos Cabal-Valderrama, dyrektor ds. handlu międzynarodowego w Postobón, wyjaśnia, że ​​społeczność łacińska, zwłaszcza Kolumbijczycy, Wenezuelczycy i Ekwadorczycy, zawsze była przywiązana do firmy, ponieważ znają już marki. Jednak strategia polega na coraz większym poszukiwaniu możliwości i docieraniu do zróżnicowanych i globalnych odbiorców dzięki markom takim jak Hatsu, Speedmax i Mr.Tay.

Chocoramo: 1,3 miliona sprzedanych za granicą

czokoramo

W Stanach Zjednoczonych produkty Ramo są dostępne w sieci aptek CVS.

Zdjęcie:

Oddział – plik prywatny

ten czokoramo Z pokolenia na pokolenie zachwycał kolumbijskimi smakami, a teraz stopniowo podbija serca konsumentów w różnych częściach świata. Miesiąc później około 1,3 miliona jednostek legendarnego ciasta jest rozprowadzanych na całym świecie w różnych ofertach (zwykły, mini i czekoladowy).

Jednym z głównych kierunków eksportu są Stany Zjednoczone, gdzie wielu Kolumbijczyków mieszkało w tym kraju przez większość swojego dzieciństwa. Jednak staje się coraz bardziej popularna wśród Amerykanów, którzy raz spróbowani również nie mogą uciec od pokusy.

W kraju Ameryki Północnej produkty Ramo dostępne są w sieci aptek CVS, w supermarketach Food Bazaar w Nowym Jorku, w Los Bravo oraz w około 10 000 automatach.

Oprócz Chocoramo konsumenci mogą również kupić tort Gratulacje i przekąski Maizetos, Tostacus i Nachos. Jednym z planów firmy jest niedługo wyeksportowanie kolejnego z jej typowych produktów, takich jak tort galowy.

Drugim najważniejszym rynkiem dla Ramu jest Kanada. Podobnie dociera do innych krajów, takich jak Australia, gdzie można uzyskać produkty łatwy martJedna z największych sieci supermarketów. Są również obecne w Kostaryce i Chile.

W szczególności ten ostatni rynek w Ameryce Południowej ma dla firmy ogromny potencjał. Santiago Mulano, dyrektor ds. nowego biznesu w Ramomówi, że stawiają na zwiększenie dostępu i że w przyszłości chcą wejść do innych krajów Ameryki Środkowej.

Nasz model zaczyna się na rynku kolumbijskim za granicą, następnie migruje do Ameryki Łacińskiej i wreszcie dociera na rynek krajowy. Na przykład w Kanadzie jesteśmy bardzo dobrze przyjmowani wśród Latynosów, zwłaszcza z Ameryki Środkowej, a także Azjatów, którzy są w tym kraju bardzo obecni”.

Ciasto Czekoladowe

Oferta chocoramo z myślą o rynku międzynarodowym.

Ramo Stany Zjednoczone

W ten sposób zamówienia Ramo docierają do CVS na Florydzie.

Pochodzenie znanych produktów

Chocoramo zachwyca Kolumbijczyków z pokolenia na pokolenie.

Aby dostosować się do międzynarodowych trendów rynkowych i zachęcić więcej osób do konsumpcji swoich produktów, firma wprowadziła nowe pakiety Chocoramo: Choco Cake, Chocoramo Bats, Chake Bar i Choco Brownie.

Jest to nowa wersja, która zawiera zdjęcie i opis produktu, dzięki czemu osoby różnych narodowości mogą łatwo zrozumieć, co spożywają po otwarciu produktu.

Jak przebiegał proces ekspansji Ramo?

Planowanie operacji eksportowej Ramo trwa od 2014 roku; Jednak projekt rozpoczął się pod koniec 2017 roku, angażując się w procesy głębokiego zamrażania, w których można zachować właściwości swoich produktów. Pozwoliło to firmie dotrzeć do Stanów Zjednoczonych przede wszystkim z chipem chocoramo.

Od tego momentu do dziś wyniki są pozytywne. Na przykład w 2019 r. nastąpił wzrost o 85 proc. w porównaniu z 2018 r., a w 2020 r. wzrost o 124 proc. w porównaniu z 2019 r.

Perspektywy na 2021 r. są również bardzo dobre. Według Molano spodziewają się wzrostu o 80 procent w stosunku do poprzedniego roku i otwarcia nowych rynków. Celem firmy na 2024 r. jest, aby sprzedaż zagraniczna stanowiła ponad 10 procent.

Smak kolumbijskiej kawy podbija świat

Kawa z Kolumbii

Sklep Juan Valdez znajduje się w Waszyngtonie

W ciągu ostatnich 15 lat doskonała kolumbijska kawa od Juan Valdez Stopniowo rozwija się na całym świecie, a dziś konsumenci mogą go kupić w ponad 10 000 punktów sprzedaży w 40 krajach.

Można kupić 100 procent ziaren kolumbijskich, które są prażone lub liofilizowane, niezależnie od tego, czy są obecne Australia, Nowa Zelandia czy Oceania, Lub jeśli jesteś między innymi w Rosji, Chinach, Polsce lub Rumunii. Dodatkowo, jeśli mieszkasz lub przejeżdżasz przez Stany Zjednoczone, możesz również kupić kapsułki typu keurig marki. A w przyszłości jednym z ich planów jest dotarcie do Holandii, gdzie nie mają sklepów detalicznych.

(Przeczytaj także: Powody, dla których kawa kolumbijska jest na najwyższym poziomie)

Na tym jednak jej ekspansja się nie kończy, miłośnicy kawy mogą również osobiście udać się do jej sklepów zlokalizowanych w 14 krajach. Obecnie są obecne w Chile, Paragwaju, Ekwadorze, Peru i Boliwii, aw grudniu otworzą sklep w Argentynie. Mają również fizyczne lokalizacje w Panamie, Salwadorze, Arubie, Kostaryce, Stanach Zjednoczonych, Hiszpanii i Malezji.

A w przyszłym roku zapowiedział już dwa kolejne wpisy. Pierwszy jest w Turcji ze sklepem w Stambule, drugi jest w Katarze i ma sklep w Doha.

Joan Valdez Store Malezja

Sklep Juan Valdez w Malezji.

Ponadto pandemia pomogła firmie przyspieszyć kanał e-commerce, co dziś pozwala dotrzeć do najbardziej odległych miejsc na świecie. Na przykład sprzedają kawę do Linio na Mercado Libre, Amazon czy Alibaba, Między innymi.

Wyzwaniem jest przekazanie nowym nabywcom wiadomości, że jest to najlepsza kawa na świecie i że uprawia ją ponad 540 000 rodzin kawowych w kraju – powiedział Sebastian Mejia, wiceprezes Juan Valdez ds. międzynarodowych.

„Chcemy ustanowić i wzmocnić naszą markę na arenie międzynarodowej. Spożycie kawy w domu wzrasta na całym świecie. Chcemy, aby świat zakochał się w historii kawy za nami” – przyznał.

Nektar z brandy nigdy nie opuszcza imprez

sznaps

Największym rynkiem zbytu Aguardiente Nectar jest Ameryka Północna, gdzie eksportuje około 400 000 butelek rocznie.

Zdjęcie:

Sklep monopolowy Cundinamarca

Jeśli w Kolumbii istnieje doskonałe wino, to jest to brandy. Guaro jest obecne nie tylko na wielu uroczystościach narodowych, ale dociera również na rynki łacińskie i stopniowo staje się znane wśród rdzennych mieszkańców tych krajów.

Jorge Enrique Machuca, kierownik sklepu monopolowego Cundinamarca, mówi, że obecnie sprzedają swoje Nektar z brandy i jego Santafe Tum Do Stanów Zjednoczonych, Hiszpanii, Ekwadoru i Panamy.

Największym rynkiem jest Ameryka Północna, gdzie eksportuje około 400 000 butelek rocznie. 70 procent z nich to guaro, a najbardziej preferowane są zielone i niebieskie. Od czerwonych, najbardziej tradycyjnych, niektóre ilości są eksportowane do najbardziej nostalgicznych.

Z około 150 000 sztuk każdego roku, Hiszpania Jest to drugi najważniejszy kraj dla sklepów monopolowych. W tej chwili na grudzień przygotowują butelki, które trafią na Stary Kontynent. A w przyszłości jest też możliwość dotarcia w pewnych ilościach do Anglii.

Strategia polega na dotarciu najpierw do tych kolonii łacińskich. Jednak postawienie na przyszłość polega na podbiciu międzynarodowego konsumenta. W tym celu Licorera de Cundinamarca stara się być obecna na wielu festiwalach tych rynków. Na przykład kilka tygodni temu byli na festiwalu Miami Rum.

Brandy Złoty Nektar

Prezentowane przez Nectar Dorado Brandy

Zdjęcie:

Sklep monopolowy Cundinamarca

Nektar z brandy

70 procent Licorera de Cundinamarca eksportuje brandy.

Zdjęcie:

Sklep monopolowy Cundinamarca

Ron Santa Fe w Stanach Zjednoczonych

Rum Santafe był obecny na Miami Rum Festival.

Zdjęcie:

Sklep monopolowy Cundinamarca

Ponadto firma wprowadziła kilka miesięcy temu Nectar Dorado Brandy w Orlando (USA), wersję, która będzie tylko na razie eksportowana i która ma na celu uhonorowanie rdzennej kultury Cundinamarca. Zawiera mieszankę kolumbijskich smaków, takich jak marakuja, kokos i mango. Około 20 000 sztuk zostanie już wysłanych do tego kraju.

NOELIA CIGÜENZA RIAÑO
Ekonomia i formułowanie biznesowe

Przeczytaj także w Ekonomii:

– znasz ich? To pięć najdroższych miast do życia na świecie

Miejsca, w których kupno mieszkania zajmuje najwięcej czasu

– Częściowe uratowanie La 14, sieć La Montaña zasili 5 sklepów

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *