NBA została przekształcona, aby stawić czoła nowej erze post-Covid w Europie. Północnoamerykański Związek Koszykówki zmodyfikował część swojej struktury kontynentalnej, aby uprościć i, jeśli to możliwe, nadać większą moc swojej strategii bezpośredniego komunikowania się z kibicami. Dzieje się to pod kierownictwem Jorge Aivazoglu, który został zatrudniony w zeszłym roku jako dyrektor dywizji DTC, iz hiszpańskim talentem w jednym z dywizji. Sergio Freddy, który pracował przed wejściem do rywalizacji w lidze, przejmie europejski kierunek marketingu.
Freddy będzie pełnić funkcję dyrektora ds. marketingu i wzrostu na Europę i Bliski Wschód. Na nowe stanowisko dołączył latem, w ramach reorganizacji działań na Starym Kontynencie, choć nadal będzie pracować w biurach NBA w Madrycie. Twój region jest jednym z tych, które tworzą departament bezpośrednio do konsumenta Prowadzona przez Aivazoglu, Powstał na początku zeszłego roku i zawierał wszystkie sekcje związane z relacjami z fanem.
Ayvazoglu wyjaśnia w rozmowie z 2Poradnik. „Stworzyliśmy kompletny zestaw, jeśli chodzi o Udostępnianie fanów To dotyka wszystkich punktów i łączy wszystkie profile w ten sam obszar roboczy”, podkreśla kierownik.
Przeniesienie miejsc pracy na poziom europejski nie zmniejszy wagi lokalnych urzędów, takich jak te w Hiszpanii. „Chociaż istnieje menedżer strefowy, każda spółka zależna ma własny zespół odpowiedzialny za realizację strategii na swoim rynku”, wyjaśnia.
George Aivazoglou koordynuje wszystkie sekcje związane z zaangażowaniem fanów w Europie, na Bliskim Wschodzie i w Afryce
Pod jego skrzydłami koordynowane będą działy marketingu i marketingu. Udostępnianie fanówtreść, komunikacja i aktywacje (w tym działania takie jak fanklub lub kłania się i konkursy), sieci społecznościowe, wydarzenia i rozwój League Pass. Rzeczywiście, OTT ligi będzie odgrywać centralną rolę, szczególnie w strategii biznesowej związanej z Udostępnianie fanów.
„Chcemy go rozwijać, wzmacniać i rozwijać jako jeden z filarów strategii”, podkreśla Aivazoglou. „Dopiero zaczynamy i wiemy, że mamy świetny produkt i wykonujemy za nim dużo pracy, chociaż nie jest to jeszcze widoczne, będzie on wkrótce dostępny na platformie” – szczegóły wykonawcze.
W tym celu NBA będzie dążyć do nawiązania lub wzmocnienia sojuszy ze swoimi głównymi partnerami audiowizualnymi, takimi jak Movistar+, ponieważ „niosą oni ogromną społeczność fanów i zapewniają im wspaniałe wrażenia użytkownika”, podkreśla. Jego rola, podobnie jak sieci społecznościowych, jest ważna, aby dotrzeć do europejskiego kibica, dla którego większość meczów odbywa się w innym czasie niż jego.
To spowodowało, że Narodowy Związek Koszykówki stał się podmiotem cyfrowym na długo przed wybuchem pandemii, ponieważ był główną bramą do komunikacji z tymi konsumentami. Teraz, w nowym scenariuszu, kiedy aspiruje do zrobienia kolejnego kroku i przekształcenia swojej struktury, aby sprostać wyzwaniu pośród cyfrowej rewolucji, której doświadcza sport, gdzie Udostępnianie fanów Zmutował w zaledwie półtora roku dzięki nowym elementom, takim jak NFT i cały wszechświat krypto.
Przeciętny wiek konsumenta korzystającego z League Pass wynosi od 25 do 44 lat
„Treści, które publikujemy, nie dotyczą tylko gier, ale z punktu widzenia rozrywki i to jest klucz, ponieważ musi być inny” – przyznaje reżyser. Dane na razie wspierają NBA. Grupa wiekowa, która kupuje i konsumuje najwięcej kart ligowych w Europie, ma od 25 do 44 lat, według Aivazoglou, Chociaż w sieciach społecznościowych jest niższy, to właśnie tam idzie strategia lojalnościowa.
Kampanie takie jak NBA Lane mają możliwość dotarcia do nieoficjalnego lub nawet rezydualnego profilu fanów. Stowarzyszenie przygotowało pokaz aktywacji z okazji 75. rocznicy swojego istnienia i choć wiadomości i kampanie pochodzą ze Stanów Zjednoczonych, częścią misji zespołu koordynowanego przez Aivazoglou jest teraz dotarcie z nimi na każdy rynek. „Jednym ze sposobów jest skupienie się na lokalnych czempionach, tych, którzy mają wpływ w każdym kraju”, dodaje, „Dlatego ważne jest, aby mieć lokalne punkty kontaktowe i struktury, ponieważ znają i rozumieją każdy rynek”.
W tej strategii niezbędne jest również wsparcie gigantów takich jak Twitter czy Google, z którymi NBA ma strategiczne umowy wykraczające poza sponsoring. W ten sposób możesz wykorzystać swoje narzędzia do pozycjonowania swoich treści, a zdobycie obecności na nowych platformach nie jest wykluczone. „Powinniśmy być tam, gdzie jest fan, bez naszej wyłączności” – przekonuje.
Dziś zarówno League Pass, jak i .. są w sprzedaży zaangażuj się – zaangażuj się Sieć społecznościowa rozwija się z roku na rok w dwucyfrowym tempie. Oczekiwania wskazują, że 75. rocznica ligi będzie motorem w tym zakresie, ale także tkaniem nowych sojuszy handlowych, lokalnych czy globalnych. Gol Adama Silvera jest to, że konkurencyjny biznes osiągnie 10 miliardów dolarów w latach 2021-2022.
Podobnie zawody head-to-head ponownie nabiorą siły po półtora roku w Europie w bieli. Obecnie Narodowy Związek Koszykówki (NBA) rozpoczął wystawę w Polsce, która, korzystając z obchodów, ma objąć także inne kraje. Również z oficjalnym sklepem w Londynie z Fanatics, jednym z głównych partnerów strategicznych. Chociaż plany dotyczące wydarzeń lub handlu detalicznego są nadal nieznane, grecki menedżer spodziewa się, że „część fizyczna jest kolejnym punktem kontaktu z fanem i również zostanie wzmocniona”.
Zostanie to zrobione, podobnie jak w przypadku NFT poczyniono już postępy. Umowa z Dapper Labs była pionierska pod względem NFT, a w tym tygodniu podjęto kolejny krok z CoinBase, aby rozpocząć wprowadzanie kryptowalut. Jest to kolejna forma interakcji dla ligi, zwłaszcza dla fanów, którzy mieszkają tysiące kilometrów od obiektu i których doświadczenie jest zdeterminowane treścią i doświadczeniami, jakie może zapewnić.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”