’Zgadzamy się.’ Niemcy ugięły się pod presją UE i zniosły prawo weta w sprawie ustawy o pojazdach niespalinowych od 2035 r. Komisja Europejska ogłosiła w sobotę, że doszła do konkluzji. Umowa dla państwa niemieckiego o dostęp Ustawodawstwo zostało już wynegocjowane i zatwierdzone, aby od 2035 roku samochody, które nie emitują dwutlenku węgla, mogły być sprzedawane w Unii Europejskiej.
„Osiągnęliśmy porozumienie z Niemcami w sprawie przyszłego wykorzystania paliwo elektryczne w samochodach”, Wiceprzewodniczący wykonawczy Komisji Europejskiej odpowiedzialny za Europejski Zielony Ład ogłosił na Twitterze: Francja Timmermans. Holenderski polityk dodał, że dyrektor wykonawczy towarzystwa będzie teraz pracował nad „jak najszybszym uzyskaniem listy norm emisji dwutlenku węgla dla homologowanych samochodów” oraz że Komisja „szybko podejmie kroki prawne niezbędne do wdrożenia” przyszłości samochodów w Europie . .
Podniesiona Bruksela Możliwa przydatność do paliw syntetycznych W ramach negocjacji zakazu sprzedaży pojazdów spalinowych od 2035 r. A.J Bo była sparaliżowana Bo niemiecki rząd chce włączyć ten rodzaj paliwa do umowy. Ostatni krok do ostatecznego przyjęcia zakazu wprowadzania do obrotu pojazdów spalinowych – w tym aut benzynowych, diesla i hybrydowych – od 2035 roku Został przełożony na 3 marca W ostatniej chwili sceptycyzm wyrażony przez Niemcy i Włochy.
Ta nowa norma jest częścią pakietu klimatycznego, który Unia Europejska chce promować ten organ legislacyjny w celu zmniejszenia emisji zanieczyszczeń bloku o co najmniej 55% w horyzoncie 2030 i w odniesieniu do roku 1990. Środek został już zatwierdzony w Sesja plenarna Parlamentu Europejskiego 14 lutegoAle to właśnie w negocjacjach na szczeblu ambasadorskim Niemcy pokazały swoją niechęć do porozumienia międzyinstytucjonalnego, które zostało już uzgodnione jesienią ubiegłego roku.
Doszliśmy do porozumienia z Niemcami w sprawie przyszłego wykorzystania paliwa w samochodach.
Będziemy teraz pracować nad jak najszybszym przyjęciem norm emisji CO2 dla przepisów ruchu drogowego, a Komisja szybko podejmie kroki prawne niezbędne do wdrożenia motywu 11.
– Francja Timmermans (TimmermansEU) 25 marca 2023 r
„Teraz będziemy na to pracować Normy dotyczące emisji dwutlenku węgla w motoryzacji są przyjmowane tak szybko, jak to możliwe”.Timmermans dodał przed ostrzeżeniem, że ramy prawne dotyczące rezerw paliw syntetycznych zostaną opracowane dopiero wtedy, gdy podstawowa umowa zostanie otwarta i zatwierdzona do 27.
Ze swojej strony niemiecki minister transportu powiedział: Volkera Wissinga, Z kolei promotor zmian oświadcza na swoim koncie na Twitterze – i zestawia Europa Press – że „pojazdy z silnikami spalinowymi mogą być nadal rejestrowane po 2035 r., jeśli są tankowane wyłącznie paliwami neutralnymi pod względem emisji CO2”. Europa pozostaje technologicznie neutralna. dodał minister Liberalnych Demokratów.
Der Weg ist Frei: Neutralna technologicznie Europa Blibet. Fahrzeuge mit Verbrennungsmotor können auch nach 2035 neu zugelassen werden, wenn sie ausschließlich CO2-neutrale Kraftstoffe tanken. 1 | 2
– Volkera Wissinga 25 marca 2023 r
Gdy spór z Niemcami został rozwiązany, Mniejszość utrzymująca się w utworzonej z Włochami radzie została osłabiona Aby powstrzymać ten środek, pozostaje tylko wrócić do porządku obrad następnej Rady Ministrów Europejskiej, aby poddać ostateczne przyjęcie pod głosowanie 27. W ubiegły piątek kanclerz Niemiec Olaf Scholz już nalegał, aby Berlin i Bruksela w stanie dojść do porozumienia w sprawie wycofania weta przez kraj.
Prezydent Niemiec powiedział żartobliwie na konferencji prasowej po szczycie europejskim w Brukseli i został zapytany o niemiecką blokadę tego gwiezdnego pasma Polityka klimatyczna Unii Europejskiej.
W ten sam piątek rzecznik niemieckiego rządu w Berlinie potwierdził, że niemiecki rząd Wyślij do Brukseli propozycję „bezpiecznego pod względem prawnym rozwiązania” na paliwach syntetycznych, a obecnie badają reakcję Komisji Europejskiej. Wśród głównych elementów wymienił zaangażowanie Komisji na rzecz neutralności technologicznej i ugruntowanie tej zasady w rozporządzeniach dotyczących dopuszczalnych wielkości emisji, a także utworzenie klasy pojazdów Tylko paliwo elektroniczne Tak, aby natychmiast zakorzeniła się w prawie europejskim.
Osiągnięcie porozumienia zajęło miesiące
Unia Europejska zgodziła się kilka miesięcy temu na wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów emitujących dwutlenek węgla na swoim terytorium od 2035 roku po negocjacjach między 27 Europejską Izbą Reprezentantów a Parlamentem Europejskim. Konwencja nie mówi o technologiach mechanizacji, więc tak nie jest Z wyłączeniem silnika spalinowegoJednak obecny rozwój technologiczny skłania nas do myślenia, że silnik elektryczny lub ogniwa wodorowe są najlepszymi skalowalnymi rozwiązaniami.
Jednak pierwotna umowa zawierała już, na wniosek Niemiec i Włoch, zobowiązanie, jakie Komisja Europejska podejmuje w 2026 r. aktualizację przepisów dotyczących Paliwo syntetyczne lub „e-paliwo”który jest teoretycznie neutralny dla klimatu, ponieważ emituje wyłącznie wychwycony wcześniej dwutlenek węgla i z góry umożliwiłby dalszą sprzedaż samochodów z silnikami spalinowymi.
Parlament Europejski zatwierdził umowę na sesji plenarnej w lutym, a kiedy państwa członkowskie były gotowe zrobić to samo w głosowaniu swoich ambasadorów w Brukseli, Niemcy, największy producent samochodów w Unii Europejskiej, zablokowały porozumienie. Berlin wzywa do większej ochrony paliw syntetycznych, które są neutralne pod względem emisji CO2, wytwarzanych z wodoru i węgla wcześniej wychwytywanego lub uzyskiwanego z biomasy.
Parlament Europejski wypowiedział się kompleksowo na temat niemożności zmiany uzgodnionego tekstu prawnego, ponieważ To „zabiłoby” nie tylko unijną politykę klimatyczną, Ale wiarygodność procesu legislacyjnego UE. Układ berliński znalazł pewne poparcie ze strony takich krajów jak Słowacja, Czechy, Włochy, Węgry, Polska i Bułgaria.
Z drugiej strony wywołało to zamieszanie i dezaprobatę w większości pozostałych państw członkowskich, w tym w Hiszpanii, która była zszokowana zmianą stanowiska tuż przed formalną procedurą zatwierdzenia, polityczną ucieczką tak niezwykłą, że podobnych manewrów nie pamięta się w przeszłość. Źródła z Komisji Europejskiej, które przez cały miesiąc konsultowały się z Efe, zawsze to podkreślały Dyrektor wykonawczy społeczności nie chciał dotykać tekstu prawnegochociaż Bruksela zaproponowała znalezienie jakiegoś dodatkowego oświadczenia, które złagodziłoby problem i harmonogramu postępowania.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”