Sprzeciwiają się temu producenci samochodów i duża część krajów europejskich. norma emisji Euro 7 Cios może zadać przemysłowi w Hiszpanii, ale pod bramy hiszpańskiej prezydencji w Unii Europejskiej Rząd Nie wyjaśnił jeszcze swojego stanowiska w sprawie przepisów. W rzeczywistości istnieje podział stanowisk między różnymi zaangażowanymi ministerstwami.
Producenci proszą dyrektora generalnego Pedro Sancheza o przedstawienie swojego stanowiska. Prezydent obiecał na spotkaniu w marcu z krajowym sektorem motoryzacyjnym do pracy prezydencja hiszpańska przyłączać unia europejski W „idealnym i realistycznym” rozwiązaniu normy Euro 7, które „inwestuje w przejście na pojazd bezemisyjny zgodny z limitami emisji zanieczyszczeń”.
Ale jak dotąd niewiele wiadomo. Minister Przemysłu, Handlu i Turystyki w zeszłym tygodniu, Zabijaka Gomez, opowiedział się za uelastycznieniem progów. Kilka dni temu Minister Transportu, Mobilności i Agendy Miejskiej, Raquel SanchezŻądanie pogodzenia dekarbonizacji i konkurencyjności.
Powiedział, że po przybyciu do Rady Ministrów Transportu Unii Europejskiej odbyła się w Luksemburg. „Mamy pozytywne nastawienie, ale musimy przeanalizować niuanse, które mogą sprawić, że homologacja Euro 7 będzie zgodna z sytuacją, która nie zmniejszy naszej konkurencyjności jako kraju” – wyjaśnił.
Z Ministerstwa Transformacji Środowiska, które kieruje Teresę RiberęOdmówili odpowiedzi, w jakiej sytuacji znajdują się w tej chwili w obliczu nowych przepisów.
Aby zgodzić się na Euro 7, dwudziestu siedmiu musi uzgodnić wspólne stanowisko, takie jak Parlament, które ostatecznie zostanie wynegocjowane między dwiema instytucjami. Obecnie propozycji sprzeciwiają się Włochy, Francja, Polska, Bułgaria, Czechy, Węgry, Rumunia i Słowacja. zamawiać europejski zaostrzyć minimalne standardy.
Ze swojej strony Europejskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów (ACEA) zapewnia, że bezpośrednie koszty produkcji zgodnie z normą Euro 7 są czterokrotnie wyższe niż te deklarowane przez społeczność wykonawczą, zgodnie z (a) Badanie Frontier Economics cytowane przez ITU.
W badaniu oszacowano, że dodatkowe koszty samochodu osobowego lub ciężarowego z silnikiem spalinowym wyniosą 2000 euro, podczas gdy w przypadku samochodów ciężarowych i autobusów z silnikiem Diesla wzrosną o około 12 000 euro. Koszty wzrosną średnio o 2629 euro w przypadku samochodów z silnikiem Diesla i 1862 euro w przypadku samochodów benzynowych.
Ze wspomnianej organizacji przenoszą się Niezależny Konieczność, aby dyrektor Sanchez, który teraz prowadzi kampanię przed 23. wyborami powszechnymi, zabrał głos i zajął stanowisko, tak jak zrobiła to reszta partnerów społecznych. „Mam nadzieję, że będzie pozycjonowanie, ponieważ nie gramy dużo” – wyjaśniają z organizacji.
Problem, jak twierdzi branża, polega na tym, że dostosowanie linii produktów do nowego standardu wymaga inwestycji w wysokości miliona dolarów na okres, którego nie można zamortyzować. Bruksela chce zaostrzyć progi emisji dwutlenku węgla i pyłu w latach 2025-2035.
W tym ostatnim dniu nowe samochody emitujące dwutlenek węgla nie mogły już być sprzedawane w Unii Europejskiej. „Jeśli wejdzie w życie w obecnej formie, to istnieje zagrożenie dla branży” – podkreślały wspomniane źródła. Hiszpania jest szczególnie dotknięta „nadal obowiązują przepisy dotyczące produkcji samochodu, którego nie będzie można wyprodukować za kilka lat, a koszt adaptacji jest zbyt wysoki” – podsumowują.
Tutaj w Hiszpanii grupa ma fabryki stellanty i grupa Volkswagena, z których oba są niezgodne z wdrożeniem normy Euro 7 w jej obecnym kształcie. Drugi sugerował przesunięcie jej wejścia w życie na jesień 2026 r., tak aby jesienią 2027 r. wszystkie typy pojazdów spełniały tę normę. Renault Mógł nawet rozważyć przeprowadzkę do Rumunii – kraju będącego w konflikcie z Euro 7 – do siedziby francuskiej dywizji koni, działalności związanej z silnikami spalinowymi i hybrydami.
Podobnie europejscy producenci obawiają się, że norma może osłabić europejski przemysł w obliczu gigantów, takich jak Chiny i Stany Zjednoczone.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”