Norwegia przesiedlony Chiny W 2020 roku jako lider w eksporcie ryb, skorupiaków, mięczaków i innych bezkręgowców wodnych.
Podczas gdy Norwegia wyeksportowała ten asortyment produktów o wartości 10 717 mln USD w zeszłym roku, sprzedaż zagraniczna Chin wyniosła 10 712 mln USD.
Dlatego przewaga Norwegii nad Chinami była marginalna.
Norweski eksport ryb, skorupiaków, mięczaków i innych bezkręgowców wodnych odnotował roczny spadek o 8,2%, podczas gdy odpowiedni eksport z Chin skurczył się o 14,1% rok do roku.
Z drugiej strony, norweska sprzedaż zagraniczna koncentruje się na łososiu, makreli i dorszu.
Z drugiej strony chiński eksport ryb i innych produktów objętych obejmuje mięczaki, filety rybne, filety z dorsza i filety z mintaja.
eksport ryb
W kontekście: Norweska gospodarka kontynuowała ożywienie pod koniec 2020 r., po pandemii Covid19, która spowodowała gwałtowny spadek aktywności wiosną 2020 r.
Rozwój sytuacji gospodarczej był silniejszy niż oczekiwano, a wstępne dane z rachunków narodowych wskazują, że środki ograniczające ograniczają aktywność gospodarczą nieco mniej niż wcześniej zakładano.
Od początku roku rosnące wskaźniki infekcji doprowadziły do bardziej rygorystycznych środków ograniczających i opóźnień w ponownym otwarciu firmy.
Aktywność nieco zwolniła w styczniu, a kontynentalny PKB był o około 1,5% niższy niż przed wybuchem Covid-19.
Ponadto, zgodnie z norweski bank centralny, Działania te mają szczególny wpływ na usługi związane z kulturą, hotelami, restauracjami i transportem.
W południowo-wschodniej Norwegii niektóre sektory handlu detalicznego również ucierpiały z powodu niedawnego obowiązkowego zamknięcia działalności.
Surowe zasady wjazdu do Norwegii ograniczają podaż zagranicznej siły roboczej i oczekuje się, że w szczególności wpłyną one na działalność budowlaną.
Wśród największych destynacji dla norweskiego eksportu ryb PolskaA DaniaA FrancjaA Zjednoczone państwo s Holandia.
Związane z
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”