Opóźnienie emerytury, ślubu czy przeprowadzki.. Inflacja zmienia plany 40% Hiszpanów | Gospodarka

Brak kontroli nad IPC niszczy siłę nabywczą rodzin i zmienia styl życia. Czterech na dziesięciu Hiszpanów odłożyło swoje ważne projekty z powodu wysokiej inflacji i wojny na Ukrainie. 17% odłożyło przeprowadzkę, 14% planuje przejść na emeryturę, a 7% założy rodzinę. To jeden z wniosków raportu. Barometr problemów globalnych Przedstawione we wtorek przez radcę Kuntara.

Siedmiu na dziesięciu konsumentów widzi słabe perspektywy gospodarcze Hiszpanii z powodu rosyjskiej inwazji, kryzysu energetycznego, a przede wszystkim rosnącej inflacji. 90% ankietowanych zauważa wzrost cen, a 68% uważa, że ​​jest to znaczne ożywienie. Chociaż większość ludzi może sobie pozwolić na codzienne wydatki, cztery osoby na dziesięć ograniczyły ogólną konsumpcję i całkowicie zrezygnowały z niektórych czynności, które wykonywały często o 32%. Na znacznie mniejszą skalę są tacy, którzy zaczęli zmniejszać oszczędności (17%) i ci sami (26%), którzy z miesiąca na miesiąc zmniejszyli kwotę, którą oszczędzali w skarbonce.

Jedna trzecia konsumentów zmodyfikowała zachowania polegające na rozbiciu portfela, takie jak np. pokonywanie mniejszej liczby kilometrów samochodem i oszczędzanie na stacjach benzynowych. W szarym scenariuszu 12% populacji musiało sprzedać niektóre rzeczy, aby zebrać pieniądze, a 6% wydłużyło swój czas pracy lub dostało dodatkową pracę, ponieważ pieniądze im nie wystarczały.

Pomimo tych cięć, raport zauważa, że ​​Hiszpanie opóźniają silniejsze dostosowania budżetu rodzinnego, ponieważ uważają, że ich osobista sytuacja finansowa jest dobra. W rzeczywistości, chociaż 72% widzi przyszłość gospodarki narodowej złymi oczami, 61% czuje się komfortowo z własnymi warunkami materialnymi. Według Kantar najważniejszą rzeczą dla konsumentów w tym czasie jest życie codzienne, obszar, w którym równowaga jest dobra i w którym trzech na czterech Hiszpanów czuje się pozytywnie.

W tej chwili głównym oczekiwaniem Hiszpanów, po zakończeniu wojny, jest cieszenie się życiem. Ich pragnieniem jest wyjazd na wakacje i ponowne połączenie się z rodzinami we wszystkich tych wydarzeniach, które zagubiły się w najtrudniejszych momentach pandemii. Martin Wolfhardt, dyrektor badania w Hiszpanii, spodziewa się, że mieszkańcy będą spędzać w tych rejonach w najbliższych miesiącach i że od września, wraz z powrotem do szkoły i końcem lata, entuzjazm opadnie.

Szacuje się, że największe cięcia będą dotyczyły towarów luksusowych, a 61% Hiszpanów twierdzi, że zakręci kurek. 38% zaoszczędzi na wakacjach, ulepszeniach domu i abonamentach na usługi rozrywkowe, takie jak Netflix czy Spotify, a 32% zamierza zmniejszyć zużycie energii.

To tylko niektóre wnioski z badania przeprowadzonego w 18 krajach na całym świecie, które reprezentują 57% światowego PKB. Ankieta została przeprowadzona w dniach 9-10 kwietnia, co zbiega się z siódmym tygodniem wojny na Ukrainie i rejestracją światowych cen żywności.

Zaniepokojenie wojną i zmianami klimatycznymi

Hiszpania jest drugim po Polsce krajem najbardziej zainteresowanym inwazją na Ukrainę. 87% populacji wyraziło obawy związane z konfliktem, podczas gdy średnia światowa wynosi 72%. Po wojnie 49% Hiszpanów jest zaniepokojonych sytuacją ekonomiczną i edukacją. Jest to wyższy wskaźnik epidemii, który obecnie niepokoi tylko 38% Hiszpanów, co można przypisać wysokiemu poziomowi szczepień.

Zmienia się wzorzec, jeśli chodzi o sprawy wymagające natychmiastowego działania. Problemy społeczne stały się głównym problemem (30%), na drugim miejscu znalazła się ekonomia (23%), a na trzecim klimat i środowisko (20%). Wielu z konsultowanych wykazywało świadomość tego problemu i jest zainteresowanych zmianą swoich nawyków w celu poprawy sytuacji.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.