Osiem filmów, aby zrozumieć artystę, w Patio Herreriano

Kadr z filmu „Achilles i żółw” Kitano.

Guerín, Kitano czy Woody Allen są wśród reżyserów, którzy poprowadzą cykl „Kino i Objawienie” wraz z rozpoczynającą się w środę wystawą zbiorową Sandretto

Wiktoria M.  dziecko

W najbliższą środę film „Ostatnie lata artysty” Andrzeja Molarczyka otworzył cykl „Kino i Objawienie” w Museo Patio Hereriano. Do 16 listopada, w środy do godz. 20:00, odbędzie się bezpłatny pokaz ośmiu filmów odzwierciedlających różne aspekty twórczości artystycznej. José Luis Cano de Gardoqui jest koordynatorem tej propozycji towarzyszącej wystawie „Objawienie” kolekcji Sandretto Re Rebaudengo, która będzie czynna do 20 listopada 2022 roku.

Mularczyk napisał scenariusz, a Wadja nakręciła „Ostatnie lata artysty” (2016), autobiografię Władysława Strzymińskiego, jednej z najważniejszych postaci artystycznych w Polsce pierwszej połowy XX wieku. W 1948 roku, kiedy Związek Sowiecki pod przywództwem Stalina narzucił się Polsce, słynny malarz odmówił skompromitowania swojej sztuki z doktrynami socrealizmu. Prześladowany i wydalony ze stanowiska uniwersyteckiego, jego prace zostały wymazane ze ścian muzeów. Z pomocą swoich uczniów malarz i teoretyk rozpoczyna walkę z partią i staje się symbolem artystycznego oporu przeciwko intelektualnej tyranii.

28 lutego zostanie pokazany Tren de sombras (1997) José Luisa Guerína, film o filmowej twórczości opakowanej w „film”. Książkę „Nie zmienia niczego” (2009) Pedro Costa może zobaczyć 5 października. Następnie 12 grudnia odbędzie się „Tajemnica Picassa” Clouseau, na początku jego obchodów w tym roku. Japoński reżyser Takeshi Kitano zrobi naiwną nutę 19 października swoim filmem Achilles i żółw (2008).

Po powrocie do Europy, 2 listopada, Lotte am Bauhaus (2019) Gregora Schnitzlera przenosi nas z powrotem do lat 20. i szkoły Bauhaus, w której uczyła młoda projektantka Alma Seidhof-Bucher. Starożytne struktury intelektualne nie przyniosły niczego poza zniszczeniem, a Europa jest teraz pogrążona w nowej fali nowoczesnych idei.

9 listopada to dzień „El Taller” człowieka z Valladolid w reżyserii Victora Hugo Martina, który nakręcił film dokumentalny o warsztatach prowadzonych przez malarzy Antonio Lopeza i Cristóbala Torala. 16 listopada zakończył się kurs Woody’ego Allena „Północ w Paryżu” (2011).

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany.