Oto opóźniona przez Brukselę regulacja Euro 7: kiedy zostanie wdrożona, jak wpłynie na ceny i jakie są jej cele

Oto opóźniona przez Brukselę regulacja Euro 7: kiedy zostanie wdrożona, jak wpłynie na ceny i jakie są jej cele

Chcąc zająć czołową pozycję w procesie dekarbonizacji, Unia Europejska postawiła sobie wyzwanie ograniczenia emisji CO2 z samochodów osobowych i dostawczych o 100% do 2035 r. Jednak kontrowersyjne rozporządzenie Euro 7 Otworzył debatę, w której biorą udział związki zawodowe, konsumenci, a przede wszystkim producenci samochodów.

Co to jest Euro7?

Rozporządzenie Euro 7 ma na celu zastąpienie poprzedniego rozporządzenia Euro 6zatwierdzony w 2014 roku. Jest to lista dedykowana producentom samochodów w Europie., które ustanawia bardziej rygorystyczne warunki dotyczące emisji gazów zanieczyszczających. Podczas gdy poprzednie przepisy skupiały się na emisjach z rur wydechowych, niniejsze rozporządzenie uwzględnia również substancje zanieczyszczające.Może emitować cząsteczki z hamulców lub opon.

Nowe warunki środowiskowe Wymusi na producentach udoskonalanie silników i innych układów produkowanych przez nich pojazdówpomimo Nie będzie to miało wpływu na pojazdy już będące w ruchu Który nie spełnia wymagań.

Jest to rozporządzenie europejskie o najszerszym zakresie w tym zakresie, gdyż ma na celu redukcję tlenków azotu, węglowodorów i drobnych cząstek stałych, Lotne związki organiczne i tlenek azotu. Ambicje Al-Kaidy po jej ogłoszeniu Wzbudziło to obawy wśród producentów samochodów którzy oceniają inwestycje potrzebne do wdrożenia niezbędnych innowacji w nowych pojazdach jako nieopłacalne.

Wzrost cen pojazdów

Luca Di Meo, Dyrektor generalny Renault i prezes Stowarzyszenia Europejskich Producentów Samochodów (ACEA) doceniła to Wdrożenie standardu oznacza wzrost o 1000 euro za każdy wyprodukowany pojazd: podwyżka szacowana przez przedsiębiorcę, On To podwoiłoby ostateczną cenę sprzedaży.

Dlatego lobby docenia nowych użytkowników Zakup nowego samochodu będzie ich kosztować o około 2000 euro więcej. Samochody elektryczne i hybrydy będą mniej dotknięte, ponieważ w niewielkim stopniu lub w ogóle nie opierają się na spalaniu. Chociaż hipotetyczny wzrost cen w większym stopniu odczuje samochody niskokosztowe.

Dostosowanie silników tego typu samochodów osobowych do nowych standardów iTo spowodowałoby, że produkcja byłaby tak droga, że ​​zagroziłaby produkcji serii. Coś podobnego stanie się z automatyczną skrzynią biegów, która, jeśli jest już na biegu wstecznym, Może to zakończyć się na korzyść systemu zautomatyzowanegonieco bardziej wydajne pod względem emisji.

Krótko mówiąc, członkowie ACEA potwierdzają, że Wdrożenie standardu w przewidywanym okresie wiązałoby się ze znaczącą inwestycją, która przyniosłaby niewielkie rezultaty w kwestiach środowiskowych, Należy inwestować zasoby producentów Zagłębiając się w elektryfikację pojazdów całkowitych.

Wada elektryfikacji pojazdu

Z drugiej strony należy wziąć pod uwagę problem, jaki stwarza produkcja akumulatorów w Europie.Które nie zawierają wystarczającej ilości minerałów – takich jak lit czy kobalt – aby zaspokoić potrzeby organizmuW oparciu o zapotrzebowanie floty pojazdów elektrycznych na poziomie europejskim.

Największy kawałek tortu na rynku akumulatorów elektrycznych mają Chiny, produkujące 70% akumulatorów sprzedawanych na całym świecie.

W naszym kraju działają zarówno komitety pracy, jak i Powszechny Związek Pracy Poprosili kierownictwo Volkswagena o utrzymanie produkcji modeli w fabryce w Martorell. w marcu ubiegłego roku, biorąc pod uwagę ryzyko, jakie stwarzają te niedrogie modele pojazdów Ich produkcja była ograniczona, Co wpływa na działalność fabryki.

Kiedy ta zasada zacznie obowiązywać?

27 października 2022 rRada i Parlament Europejski osiągnęły porozumienie w sprawie pogłębienia polityki redukcji emisji. Komitet Przepisy Euro 7 zostały wprowadzone w listopadzie ubiegłego rokuZ myślą o rozpoczęciu jego wdrażania w 2025 roku – do produkcji samochodów osobowych i małych ciężarówek – A w 2027 roku wyprodukuje resztę pojazdów.

Jednakże kilka państw członkowskich wyraziło swoją odmowę wdrożenia tej normy, uznając, że może to mieć wpływ na ich strukturę przemysłową: W maju 8 krajów – Włochy, Francja, Bułgaria, Węgry, Polska, Czechy, Rumunia i Słowacja– Poprosili o przegląd standardu.

Wreszcie Rada – Obecnie przewodniczy mu HiszpaniaOdpowiedź: Różni doradcy branżowi osiągnęli jednomyślne porozumienie w sprawie wniosku o odroczenie wdrożenia rozporządzenia. Teraz należy rozpocząć proces negocjacji z Parlamentem Europejskim, co, jeśli zostanie wdrożone, będzie oznaczać, że ustawa – mogąca wprowadzić zmiany – Jego stosowanie rozpocznie się w 2027 r. w przypadku samochodów osobowych i w 2029 r. w przypadku samochodów osobowych.

Reakcje na decyzję Rady

Hector Gomez Hernandez, Pełniący obowiązki Ministra Przemysłu docenił decyzję Rady: „Nasze stanowisko jest takie Pozostajemy na dobrej drodze, aby przewodzić mobilności przyszłości I przyjąć realistyczne poziomy emisji dla pojazdów w następnej dekadzie, pomagając jednocześnie naszemu przemysłowi Dokonać zdecydowanego kroku w kierunku ekologicznie czystych pojazdów w roku 2035„.

Tą decyzją Rada pragnie osiągnąć „równowagę”. Wśród rygorystycznych wymagań dotyczących emisji pojazdów I Inwestycje Dodatkowe korzyści dla branży w czasie, gdy europejscy producenci samochodów cierpią Jesteśmy świadkami zwrotu w kierunku produkcji pojazdów o zerowej emisji„.

Hiszpańskie Stowarzyszenie Producentów Samochodów i Ciężarówek (ANFAC) w Hiszpanii oceniło decyzję, stwierdzając, że „Bardziej logiczne podejście do tego problemu„Jesteśmy przekonani, że Parlament Europejski zrobi to teraz Można znaleźć przybliżenie proporcjonalne Następnie są trzy instytucje Osiągnięcie przepisów Euro 7 zapewniających pewność sektorowi i umożliwiających osiągnięcie dekarbonizacji Stowarzyszenie ogłosiło utrzymanie konkurencyjności sektora dzięki niedrogim pojazdom.

Arturo Perez de Lucia, Prezydent Al Stowarzyszenie Przedsiębiorców na Rzecz Rozwoju i Promocji Mobilności Elektrycznej, Podkreśla, że ​​ta decyzja daje „przełom w branży”, ponieważ AEDIVE uważa, że ​​„producenci już podejmują ogromne wysiłki, aby przekształcić swoje procesy produkcyjne”. W stronę elektryfikacji” oraz że „jest to obszar, na którym powinna koncentrować się polityka„.

Komitety pracownicze również wyraziły zadowolenie z tej decyzji. To oświadczenie Stwierdziła, że ​​ustawa wejdzie w życie zgodnie z planem – PrzypuszczałbymAlbo tymczasowe zamknięcie części hiszpańskich fabrykZwiązek zapytał Do rządu i ministerstw przemysłu, transformacji energetycznej i pracy W tym dodatkowym czasie badany jest wpływ, jaki polityka środowiskowa może mieć na sektor motoryzacyjny w naszym kraju.

„Katastrofa dla jakości powietrza”

Ale, Nie wszystkie głosy wyraziły poparcie dla tej decyzji.. Platforma UE ds. Transportu i Środowiska zwróciła się już do Parlamentu o utrzymanie obecnych wymagań normy Euro 7.

Anna Krajińska, Dyrektor Platformy ogłosił stanowisko Rady To „katastrofa jakości powietrza”.Następnie rozważ to „Przedkłada rekordowe zyski producentów samochodów ponad zdrowie ludzi”..

Więcej wiadomości gospodarczych

Warto zaznaczyć, że w drugim kwartale brProducenci uzyskują wzrost swoich dochodów o 31%, Dostawać Historyczny rekordowy zysk na poziomie prawie 40 000 milionów euro.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *