The Ceny żywności Wspinaj się w Hiszpanii zmonopolizowanie uwagi firm i konsumentów, którzy przeżyją resztę 2022 r. w obliczu dylematu utrzymania wpływu „carpe diem” tego pierwszego lata po pandemii lub Kontroluj, ile wydają Co jedzą wewnątrz i na zewnątrz.
Zbliżają się Święta Bożego Narodzenia, szczyt sezonu dla restauracji i supermarketów, które w tej kampanii zgromadziły około 10% swojej sprzedaży, terminem najczęściej używanym przez firmy z sektora konsumpcji masowej jest „Niepewność” dla inflacja których uważają za ofiary.
Te niepewności zmieniają się w złe perspektywy dla wielu z nich, ponieważ nawet jedna trzecia menedżerów branżowych, którzy zarejestrowali się na konferencji Stowarzyszenia Producentów i Dystrybutorów (AECOC) Big Consumption Conference, spodziewa się, że Jego wyniki będą gorsze niż w 2021 r..
Koniec „ponurego” roku
Prezes i dyrektor generalny Aecoc Nueva Pescanova, Ignacio Gonzalez, ostrzegł o tym opinię publiczną i powtórzył to mediom: Przedstawiono zakończenie „ponurego” ćwiczenia Co zachęciło ich do wyjścia z jedności łańcucha żywnościowego, tj. bez „samodzielnego prowadzenia wojny” w wysoce konkurencyjnym sektorze i operowania na bardzo niskich marżach.
i to jest Rosnące ceny Wygląda na to, że jeszcze nie dotarł do sufitu Dla sektora, który wciąż pcha swoich dostawców w górę, który po ograniczeniu wydatków i zmniejszeniu marż zmuszony jest do podnoszenia cen konsumpcyjnych.
The Powrót do zdrowia, Oczekuje się, że dzięki rekordom w prawdziwym lecie po pandemicznym „carpe diem” będzie dobrze w te świętado czego jest „marzenie” po zeszłorocznym, fala Covid d’Omicron wysadziła rezerwacje last minute na spotkania w barach i restauracjach.
Według Narodowego Instytutu Statystycznego (INE) obroty odzyskiwania danych w sierpniu wzrosły o 43% w porównaniu z rokiem poprzednim i nadal mocno dotknięte epidemią, w miesiącu przekroczyły już 2,6%. Wielkość działalności w tym samym miesiącu w 2019 roku.
odpowiedzi
Chociaż firmy zdają sobie sprawę, że podwyżki cen to sytuacja spowodowana wysokimi nakładami i zaostrzona przez wojnę na Ukrainie – i żaden kraj UE nie był w stanie tego otrząsnąć, Osoby odpowiedzialne za masową konsumpcję przekonują, że działania departamentów mają wpływ na wynik finansowy.
Zarówno Aecoc, jak i stowarzyszenia pracodawców branżowych i supermarketów – FIAB, Asedas i Aces – spędziły miesiące na składaniu wniosków Tymczasowe obniżenie podatku od wartości dodanej na niektóre produkty spożywcze, takie jak mięso i ryby do głęboko obniżonych 4%, którymi podstawowe potrzeby są już opodatkowane.
Propozycja, która zdaniem pracodawców będzie miała „Natychmiastowy wpływ” na konsumpcjęwspierany przez niektóre formacje polityczne, takie jak Partia Ludowa, ale nieuwzględniony przez rząd w projekcie budżetu państwa na 2023 r.
W kontekście europejskim Polska i Litwa zniosły podatki od podstawowych artykułów spożywczychŁotwa i Chorwacja ją obcięły, a Włochy ją badają, podczas gdy w tym tygodniu w Portugalii ogłoszono ustawę o opodatkowaniu „nadzwyczajnych zysków” w sektorach takich jak dystrybucja.
„Błędne” postrzeganie konsumentów
Choć na ulicy toczy się debata na temat wysokiej ceny koszyka na zakupy, 72% hiszpańskich konsumentów nie wie, jaką cenę płacą za kupowane jedzenieWedług badania przeprowadzonego przez firmę doradczą Kantar.
ta ignorancja Prowadzi to do „błędnych obliczeń” i przekonania, że płacą o 17% więcej niż cena Średnio według odniesienia, powyżej realnych 14,8%, które oznaczały średnią inflację cen żywności we wrześniu.
Ta percepcja doprowadziła już do: wprowadzanie zmian w sposobie konsumpcji, Uproszczenie menu, zmiana składników, przepisów lub ról produktów, a nawet zmiany nawyków domowych, takie jak ograniczenie korzystania z piekarnika.
Tak więc podwyżka cen ma wiele punktów widzenia, a także ma konsekwencje dla całego łańcucha żywnościowego pod koniec tego roku, ponieważ chęć nadrobienia stracenia czasu, „Carpe Diem” po epidemii, która uderzyła w głowę, trwała nadal. – Z sygnałami ostrzegawczymi dla ekonomicznych hamulców.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”