Polski gigant logistyczny InPost otwiera siedzibę i zapowiada międzynarodową ekspansję EFE

© Reuters. Polski gigant logistyczny InPost otworzył swoją siedzibę i zapowiada ekspansję międzynarodową

Kraków (Polska), 19 kwietnia (.). InPost, największa polska firma dystrybucyjna, ogłosiła w poniedziałek otwarcie dziesięciu nowych centrów logistycznych i planuje rozszerzyć swoją działalność na Francję, kraje Beneluksu i Półwysep Iberyjski oraz nabyć 100 000 metrów kwadratowych ziemi.

Polska firma pocztowa, która posiada obecnie 60 centrów logistycznych i 2 centra dystrybucyjne oraz 11 000 skrzynek pocztowych, zamierza umocnić swoją dominującą pozycję na rynku krajowym, podwajając w ubiegłym roku obroty.

Dodatkowo dyrektor operacyjny InPost Rafał Brzowska poinformował w tym roku o zakupie Mondial Relay, francuskiej firmy posiadającej sieć 15 800 punktów dostaw we Francji, krajach Beneluksu i na Półwyspie Iberyjskim.

W celu nabycia gruntów komercyjnych InPost skorzystał z porad niemieckiej firmy Walter Herz oraz amerykańskiej firmy Panattoni specjalizującej się w rozwijaniu biznesów na rynku nieruchomości przemysłowych.

Z drugiej strony w czerwcu planowane jest rozpoczęcie prac w zakładzie produkującym skrzynki pocztowe o powierzchni ponad 7000 metrów kwadratowych, który polska firma buduje w pobliżu krakowskiego lotniska na południu kraju.

Inne plany ekspansji firmy InPost, które od stycznia są notowane na giełdzie w Amsterdamie, obejmują instalację skrzynek pocztowych do dostaw i odbioru z chłodzeniem, rozszerzenie oferty na sektor spożywczy oraz oferowanie nowej usługi przesyłek ekspresowych w oparciu o Aplikacja mobilna.

Dodatkowo, biorąc pod uwagę to, co twierdzi InPost, że jest to reklamacja wielu klientów, zapewni możliwość korzystania ze skrzynek pocztowych o wysokości 1 metra, do których mają dostęp użytkownicy z problemami ruchowymi oraz dzieci.

W lutym tego roku InPost dysponował siecią 1100 urządzeń do doręczania i odbierania paczek w całej Polsce, co czyni go najważniejszą firmą zajmującą się dystrybucją elektroniczną w kraju, a od niedawna swoją międzynarodową ekspansję rozpoczął we Włoszech i Wielkiej Brytanii.

Sektor handlu elektronicznego i dystrybucji przesyła w Polsce około 20 000 mln euro i rośnie o 13% rocznie.

Firmy krajowe, takie jak InPost i Allegro (które wystąpiły w jednej z największych debiutów w Europie w zeszłym roku), stanowią 80% rynku, a próby penetracji tego sektora przez firmy zagraniczne, takie jak eBay (NASDAQ :), nie powiodły się . .

Kilka tygodni temu Amazon (NASDAQ 🙂 podwoił swoje plany penetracji w Polsce i otworzył polską wersję swojego sklepu internetowego, aby konkurować z Allegro i spróbować zwiększyć swój udział w rynku z obecnych 14% do 20%.

Ogłoszenie Amazona, które zatrudnia 18 tys. Osób w 10 centrach dystrybucyjnych na terenie Polski, spowodowało 31% spadek akcji Allegro, ale eksperci zbiegli się w czasie z przewidywaniem dużego potencjału wzrostu e-commerce w Polsce, która liczy 38 mieszkańców. Milionowa i stabilna gospodarka, dająca dobre perspektywy rozwoju.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *