„Porozmawiamy o 2023 roku i patrzymy na 20 000 milionów dolarów”.

„Porozmawiamy o 2023 roku i patrzymy na 20 000 milionów dolarów”.

zeszły tydzień Zarobiony Mangopay Kiedy wtedyJest to platforma technologii płatności z siedzibą w Dublinie, która akceptuje płatności i automatyzuje transakcje płatnicze dla firm internetowych na całym świecie. Skorzystaliśmy więc z okazji do rozmowy Roman Mazerez, prezes Mangopay I dowiedz się, czym jest Mangopay w związku z tym przejęciem i co firma zrobi w tym roku.

Ecommerce News (EcN): Jak trafiłeś do Mangopay i jak minęły te lata w firmie? Opowiedz nam również o swoich wcześniejszych doświadczeniach w innych firmach

Meseria rzymska (RM): Zacząłem pracować w Leetchi. W 2013 roku zrobiliśmy „spin-off” dla Mangopay. Wcześniej zajmowałem się trochę ekonometrią i podróżowałem po Stanach Zjednoczonych i Meksyku. Przeszliśmy coś w rodzaju klasycznego wzrostu z VC. Mieliśmy wielkie ambicje i chcieliśmy znaleźć odpowiednich udziałowców. Znaleźliśmy idealnego partnera, który wnosi bogate doświadczenie. Są bardzo blisko zespołu zarządzającego i pomagają nam przyspieszyć wprowadzanie produktów na rynek, dając nam odpowiednie środki do sprostania naszym wyzwaniom. Chodzi o poprawę naszych możliwości i stworzenie odpowiedniego produktu, który dostarczy więcej modułów i zapewni lepszą obsługę naszej platformy oraz skalowalność.

Obecnie mamy dziewięć biur w Europie, ale do końca roku planujemy otworzyć je w USA. Pozostaniemy firmą europejską. Posiadamy również licencję UE w Luksemburgu i Wielkiej Brytanii. Po przejęciu Nethone 30% naszej siły roboczej ma siedzibę w Warszawie (Polska).

ECN: Nicholas Forney powiedział nam, że ten rok jest bardzo ważny dla firmy. W tym tygodniu Mangopay ogłosił przejęcie firmy. Dlaczego ta firma? Jaka będzie pozycja Mangopay na rynku po tym przejęciu?

RM: Początkowo pomysł polegał na wykorzystaniu ich środków do przyspieszenia naszej mapy drogowej produktu. W tej mapie drogowej chcieliśmy przyspieszyć wszystkie obszary, ale mieliśmy dwa główne priorytety: z jednej strony poprawa naszych możliwości zwalczania oszustw, ryzyka i zarządzania użytkownikami, dlatego przejęliśmy Nethone w listopadzie ubiegłego roku; Z drugiej strony, aby zwiększyć nasze możliwości dzięki nowym metodom płatności, przyspieszyć nasze podejście oparte na wielu PSP, aby dotrzeć do większych klientów i przyspieszyć wskaźnik akceptacji. Było jasne, że przejęcie pomoże nam przyspieszyć ten plan działania. Przyjrzeliśmy się rynkowi i różnym graczom, ale w tej chwili pomyśleliśmy, że posiadanie WhenThen jest dla nas bardzo odpowiednie.

Zatrudniliśmy również 30 osób, w tym 25 inżynierów płatności, co pomogło nam udoskonalić nasze możliwości. W rzeczywistości, zanim wprowadzenie nowej metody płatności do naszego rozwiązania zajęło prawie cztery miesiące, teraz zajmie to tylko miesiąc. Ogłaszamy przejęcie teraz, ponieważ nie chcieliśmy wysyłać mieszanych wiadomości, ale transakcja została zamknięta w listopadzie w tym samym czasie co Nethone. Chcieliśmy zamknąć transakcję przed jej ogłoszeniem i dać jasny obraz naszej propozycji wartości i przywództwa, ponieważ WhenThen jest również częścią strategii zwiększania modułowości naszego rozwiązania i oczywiście używamy go do płatności , ale chcą też korzystać z technologii. Dzięki rozszerzeniu Nethone połączymy się i wykonamy formatowanie u konkretnego dostawcy. Będzie również używany w Stanach Zjednoczonych. Wprowadzimy na rynek kompletne rozwiązanie.

EcN: Czy będzie więcej reklam? Nowa spółka pod koniec tego roku? Inne ważne wiadomości, wejście na rynek amerykański?

RM: Ogłosimy kilka świetnych transferów…

To pierwsze dwie akwizycje, a zakończenie integracji po fuzji nie jest łatwe, gdy robisz to po raz pierwszy. Kiedy rozmawiasz z ludźmi, widzisz wiele firm, które Twoim zdaniem integrują nową firmę. Na tym mój zespół i ja koncentrujemy wiele naszej energii i chcemy mieć pewność, że dzielimy się kulturą i szybko postępujemy w zakresie integracji. Dużo czasu poświęcamy na to, aby osoby z wizją i ambicjami znalazły w firmie pracę, a cały zespół dobrze funkcjonował.

ECN: Jakie są liczby Mangopay na rok 2022?

RM: Porozmawiajmy o 2023 roku, patrzymy na 20 miliardów dolarów, to jest jak 100% wzrost pod względem przychodów. Wiemy, że podczas tej transakcji wyceniliśmy firmę na ponad 1 miliard dolarów, więc to dobry kamień milowy.

Skalujemy firmę, stale przyspieszając jej rozwój, dlatego będziemy kontynuować nasze inwestycje. Prawdą jest jednak, że kontekst gospodarczy jest bardzo złożony i istnieje wiele niepewności. Z tego powodu będziemy kontrolować nasze inwestycje, aby do końca roku i rozpocząć rok 2024 z pozytywnym wynikiem EBIDA.

EcN: Porozmawiajmy teraz o przyszłości rynków. 70-75% zakupów online jest już dokonywanych za pośrednictwem marketplace. To najlepszy czas dla firm takich jak Mangopay, ale zaczynamy widzieć, jak rynek zaczyna się nasycać, a niektóre rynki przestają działać, co o tym sądzisz?

MRI: Nie zgadzam się z tym stwierdzeniem, bo widać, że na rynku następuje konsolidacja. Widzimy, że dużo trudniej jest wystartować z nowym rynkiem, bo trzeba mieć dobry pomysł i być irytującym.

Mamy jednak kilka świetnych firm. Rynki nadal wykazują tendencję wzrostową, ale prawdą jest, że znajdujemy się w trudnym momencie. Zachowania konsumentów bardzo się zmieniają, ale jeśli masz odpowiedni produkt i wejdziesz na rynek we właściwym czasie, istnieje szansa. Na przykład segment z drugiej ręki, który ma się bardzo dobrze. Rynki niszowe wyróżniają się szczególnie tym, że robią rzeczy bardzo dobrze, na przykład rynki B2B.

Ponadto, aby zobaczyć, że rynki nadal dobrze sobie radzą, wystarczy spojrzeć na Amazon i ich liczby, które wciąż są bardzo dobre.

EcN: Wielkie trendy w tym roku to zakupy detaliczne lub bezpośrednie, czy w Mangopay pracujesz nad konkretnymi rozwiązaniami dla tych trendów, a może jesteś partnerem?

RM: Nie podążamy za tymi trendami zbyt świadomie. Najprawdopodobniej będziemy szukać partnera, który oferuje tego typu rozwiązania w odpowiedzi na potrzeby naszych klientów. Ale to, co jest ważne, to słuchanie potrzeb naszych klientów i ułatwianie im znalezienia rozwiązania.

Jednak w tej chwili nie jest to naszym priorytetem, ale uważnie szukamy firm, z którymi możemy zawrzeć sojusze w przyszłości.

EcN: Mangopay podpisał niedawno umowę o współpracy z PayPal. Jak myślisz, jakie korzyści ta firma i Mangopay mogą wnieść na rynek?

MRI: Tak, jesteśmy razem od dwóch lat, ale teraz nawiązaliśmy współpracę z PayPal, aby przyspieszyć naszą współpracę we wszystkich obszarach, w których prowadzimy działalność. W niektórych obszarach penetracja PayPal jest bardzo silna. Pomyśleliśmy więc, że należy umocnić nasz związek.

Ponadto PayPal jest bardzo innowacyjnym rozwiązaniem płatniczym i możemy z nim robić wiele fajnych rzeczy, ale nie mamy wyłączności na PayPal. Chcemy współpracować z innymi firmami, ponieważ w sektorze portfelowym jest różnorodność, a także w Hiszpanii istnieją bardzo innowacyjne rozwiązania, z którymi będziemy się integrować. Ale tak, w niektórych krajach, zwłaszcza w Niemczech, posiadanie PayPal było jeszcze ważniejsze.

EcN: Głównymi krajami firmy są Francja, Hiszpania, Niemcy i Wielka Brytania, ale jaka jest jej lokalizacja w Ameryce Łacińskiej?

RM: Bardzo chcielibyśmy się tam dostać, to zdecydowanie nasz drugi priorytet po Stanach Zjednoczonych, mieszkam w Meksyku od jakiegoś czasu i mam wielu przyjaciół z Ameryki Południowej i wiem, że jest tam wiele rzeczy do zrobienia.

Cóż, to będzie coś, co wydarzy się w ciągu najbliższych kilku lat, ale niestety nie możemy zrobić wszystkiego, ale może za rok o tym porozmawiamy. W tej chwili mamy tutaj wiele rzeczy do zrobienia i jest to dla nas priorytet, ponieważ stajemy się coraz większą liczbą firm w Europie. Poza tym zaczniemy się rozwijać w innych częściach świata.

ECN: kilka prognoz na 2023 rok w sektorze e-commerce i rynku…

MRI: To bardzo skomplikowane, ale myślę, że wzrost się poprawi. Czwarty kwartał był bardzo rozczarowujący dla wielu firm, zwłaszcza detalistów. Tym bardziej, że porównali wyniki z poprzedniego roku, czwartego kwartału 2021 roku, które wypadły bardzo pozytywnie.

W marcu sytuacja się poprawiła i liczby są dobre. Chociaż w styczniu i lutym nie było tak źle, to był to ciężki okres dla wszystkich z powodu inflacji.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *