Pożądane wino urugwajskie w premium – rynki krajowe

Pożądane wino urugwajskie w premium – rynki krajowe

wyjście uprawa winorośli Urugwaj znacznie się rozwinął, podobnie jak w przypadku innych eksportowych towarów rolnych w ostatnich latach.

Pod koniec 2021 r. wyeksportowano 5 311 324,80 litrów wina, przy czym Brazylia była głównym miejscem docelowym z ponad 50%: co stanowi wartość eksportu FOB przekraczającą 10 milionów dolarów, a następnie Stany Zjednoczone z liczbą bliską 2 700 000. był również eksportowany na inne rynki, gdzie spośród ponad 50 destynacji naszych win wyróżniały się Wielka Brytania i Szwecja.

Od marca 2022 r. eksportowano mniej litrów niż w analogicznym okresie 2021 r., ale realizowano je po wyższej średniej cenie. Wskazuje to na lepszą pozycję produktu na rynkach międzynarodowych, z doskonałym postrzeganiem nie tylko wśród konsumentów, ale także wśród importerów i całej sieci dystrybucji.

Dzięki uprzejmości Martiny Letty, analityka handlu zagranicznego i promocji eksportu w Narodowym Instytucie Winnic, można potwierdzić, że średnie ceny rosną wykładniczo. W 2020 r. wartość wynosiła 3,19 USD za litr, w 2021 r. 3,59 USD, a w tym roku przekroczyła już 4 USD i osiągnęła 4,29 USD za litr.

Natomiast w 2021 r. wyeksportowano o 7,5% więcej dolarów niż w 2020 r. Zeszłoroczny szczyt przypadał na czerwiec i wrzesień, ze względu na specyfikę głównych rynków eksportowych, czyli Stanów Zjednoczonych i Brazylii, w zależności od terminów masowej konsumpcji lub sprzedaży planowanie. Z tego powodu pod koniec kwietnia konieczne będzie częściowe przeanalizowanie obecnych danych z 2022 roku.

Ten model nie był tak dobry jak w latach 2021 i 2020. W każdym razie należało się spodziewać większych niedogodności w zakresie dojrzałości czy zdrowia, co nie zdarzało się w 100% przypadków. Plony większe niż w 2021 roku uzyskało 104 miliony kilogramów winogron o bardzo akceptowalnym zdrowiu i wysokiej jakości wina.

Ricardo Cabrerę.  jpg

„Wino białe było zmielone i wyprodukowane przed problemami ulewnego deszczu, a miękkie czerwone wino później. Dojrzałość była nawet we wszystkich odmianach z wyjątkiem niektórych Moscateli, które nie ukończyły cyklu, dlatego zarząd zdecydował o obniżeniu minimalna ocena od 10% do 9%”, zaczął Właściciel Ricardo Cabrera, Prezes INAVI.

W sumie wyprodukowano 78 milionów litrów wina, które w okresie dojrzewania zacznie obowiązywać, gdy zostanie uznane za dobre i w ilościach jak zwykłe wino.

„Widzę dojrzały sektor, który chce robić i pracować, z firmami z własnej inicjatywy i własnymi pieniędzmi, aby produkować odmiany, których wymaga rynek” – powiedział Cabrera. „Marselan i Albariño to dwa wyraźne przykłady odmian, na które jest zapotrzebowanie w kraju i za granicą, a my kontynuujemy współpracę z Tannatem w większej ilości i szczegółowości”. Obecnie najbardziej popularne są odmiany Albariño i Marselan. Chociaż wzrost odnotowano we wszystkich odmianach, tak jak w przypadku Cabernet Sauvignon czy Chardonnay, te starożytne winorośle świata dobrze przystosowały się do naszego kraju i odnotowały znaczny wzrost. „INAVI współpracuje z BROU w zakresie pożyczek uprzywilejowanych i przesadzania winnic, w kwestiach jakościowych i ekonomicznych związanych z sektorem” – powiedział Cabrera, podkreślając, że cały wzrost odnotowany w tym okresie nastąpił bez możliwości spotkania się twarzą w twarz . Zmierz się z działaniami na świecie, które dopiero teraz zostały wznowione, takimi jak targi, na których wystawiane jest wino urugwajskie.

Innym ważnym zyskiem z tego biznesu jest uznanie przez konsumentów krajowego produktu na półce supermarketu. „Na przykład w imporcie argentyńskiego wina kurs wymiany preferuje przejęcie”, powiedział Cabrera, ale „teraz konsument urugwajski wie więcej, wie więcej, bardziej docenia i wybiera produkt krajowy”. Znalazło to odzwierciedlenie w winach stołowych, na których wpływ mógł być większy, ale import argentyński spadł.

„Wino krajowe przewyższyło wina importowane w rocznej sprzedaży” – powiedział Cabrera, a „najlepsze jest to, że Urugwajczycy wybierają wino urugwajskie”.

Wreszcie, szef INAVI był bardzo optymistycznie nastawiony do turystyki winiarskiej, klasyfikując ją jako bardzo ważną pokrewną branżę. „Praca, która była związana z brazylijską turystyką, w przypadku pandemii, zapewniła możliwości dla mieszkańców tego kraju, a dziś są one połączone” – powiedział Cabrera. „Jesteśmy bardzo zadowoleni z tej pracy, nie tylko z INAVI, ale z samych winnic, które rozwijają się i zyskują coraz większą publiczność”.

Technika. Urugwaj stosuje nowe technologie. W związku z tym Cabrera powiedział: „Inavi współpracuje również z Banco República, aby ułatwić dostęp do technologii zarówno winnicom, jak i winnicom”, zauważając, że w Urugwaju „mamy obowiązek w zakresie klimatu i liczby wdrażanych zabiegów fitosanitarnych ”. roku, co odróżnia nas kosztami od Argentyny i Chile.”

W każdym razie dzięki nowym technologiom możliwe stało się obniżenie kosztów i dobre rozwiązanie tego problemu. „Stare maszyny nie są już takie same z produktami trudnymi do natryskiwania, a w zależności od nowej technologii stało się to znacznie łatwiejsze”, powiedział Ricardo Cabrera, prezes Narodowego Instytutu Winnic.

W tym sensie koszt Urugwaju jest stosunkowo wyższy niż jego sąsiednich konkurentów, chociaż jest on rozrzedzony w Salto, Tacuarimbo czy Riviera.

„Jest to koszt, który założyliśmy i chociaż musimy nad nim popracować, najważniejszym kosztem, z jakim musimy się zmierzyć, są cła za wejście na nasze rynki eksportowe, chociaż w tej chwili jest to przeliczane na cenę i wino jest tego warte i płacą” – zamknął winiarz.

Pomyślna panorama krajowej produkcji wina. Podobnie jak w przypadku innych produktów urugwajskich, takich jak między innymi mięso, ryż czy oliwa z oliwek, zakład ma wyróżniać się jakością, powagą i zgodnością, ponieważ trudno jest konkurować wielkością ze względu na wielkość. Nawet w kraju, który jest drogi w produkcji, cena jest przenoszona na produkt i wybierana przez globalnych i lokalnych konsumentów, dzięki czemu znają doskonałość wina urugwajskiego i Urugwaju jako całości. Wina krajowe są gotowe do konkurowania na najbardziej wymagających rynkach na całym świecie, a tym samym ustanawiają powagę, jakość i zgodność naszego kraju.

„Skok kwantowy w ciągu ostatnich dziesięciu lat”

W ciągu ostatnich 10 lat nastąpił ogromny skok jakościowy. „Poprawiliśmy produkcję i jakość wina, co widać po wyższych cenach wina butelkowanego”, powiedział Ricardo Cabrera. Ponadto stanowi to dla Urugwaju doskonałą okazję do zaistnienia dzięki tym produktom.

Udowodniono, że można trafić na najbardziej wymagające pod względem jakości rynki. „Tanat 2022 to nie ten sam, który wyprodukowaliśmy 10 lat temu, winiarze osiągnęli doskonały próg wiedzy, nie tracąc swojej tożsamości” – powiedział prezes INAVI.

W przypadku odmian prowadzone są badania z Państwowym Instytutem Badawczym Rolnictwa i Wyższą Szkołą Rolniczą, a także innymi podmiotami oraz doświadczenie winiarzy, winiarzy i innych uczestników sieci. „Eksperymentowaliśmy z Tempranillo, uprawa Cabernet Sauvignon nigdy się nie skończyła, a także przewaga odmiany Syrah, która jest bardzo bogata, strukturalna i ma dobre okno aromatyczne.” W przypadku Albariño czy Marselan są to odmiany stare, ale znakomicie produkowane w kraju.

Instytut współpracuje z Ministerstwem Spraw Zagranicznych oraz Ministerstwem Hodowli Zwierząt nad aspektami integracji międzynarodowej, takimi jak możliwość zawarcia umowy o wolnym handlu z Chinami, co będzie bardzo ważne dla sektora. Trwają również prace z kluczowymi destynacjami, w tym spotkaniami z ambasadorem Urugwaju w Szwecji Federico Perazą, które wyróżniają się: „Mają system monopolu i nabyli już wiele przedmiotów, które z pewnością wzrosną” – powiedział Cabrera w tym zakresie. , wspominając również o innych rynkach do zbadania, takich jak Kanada, Chiny, Norwegia czy Meksyk, który oczekuje szerokiego wejścia na rynek.

Eksport opakowań prawie 19 milionów dolarów w 2021 r.

Częścią różnicy, jaką wino urugwajskie zrobiło w ostatnich latach, jest światowe uznanie jako wartościowy produkt, co znalazło odzwierciedlenie w lepszych cenach i wzroście liczby miejsc docelowych.

Dzięki informacjom dostarczonym przez Martinę Littę, członka INAVI, można powiedzieć, że w 2021 roku Brazylia, jak wspomniano w nocie, jest głównym kierunkiem eksportu z ponad 10 milionami dolarów FOB w 2021 roku, eksportując czasami do swojej liczby prawie 4 miliony litrów.

Kontynuując kwotę w dolarach, drugim głównym kierunkiem dla wina urugwajskiego są Stany Zjednoczone z wartością przekraczającą 2 700 000 dolarów FOB, za którymi podążają Wielka Brytania, Szwecja i Rosja.

Ta lista jest posortowana według wartości w dolarach, a niekoniecznie w litrach, ponieważ nasze najlepsze wina eksportujemy na niektóre rynki, podczas gdy więcej może trafić na inne, ale po niższych kosztach.

Porozumienie dopełniają Kanada, Chiny, Norwegia, Polska, Belgia i Meksyk, do których musimy dodać około 40 innych krajów, które kupiły urugwajskie wino w 2021 roku za nieco ponad 2 miliony FOB.

W sumie nasz kraj wyeksportował około 5 311 324,50 litrów wina do ponad 50 miejsc docelowych w 2021 roku, co daje łącznie około 18 894 152,62 USD na eksport wina butelkowanego.

Z kolei w tym roku ma przekroczyć tę liczbę w dolarach, podczas gdy liczba litrów nie jest znana.

W pierwszym półroczu 2021 r. najwyższy szczyt eksportu przypadał na czerwiec, najniższy zaś na kwiecień, natomiast w drugim półroczu 2021 r. szczyt na wrzesień, a najniższy na listopad, co pokazuje notatka z cechami rynkowymi głównie z Brazylii. oraz Stany Zjednoczone, kraje, które kupują wino w określonych momentach świętowania, masowej konsumpcji lub strategii gromadzenia zapasów, zwiększając w ten sposób krajowy eksport w tych okresach roku kalendarzowego.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *