W setną rocznicę przybycia herbaty do Argentyny, a zwłaszcza do Misionesstała się jedną z najbardziej eksportowalnych strzykawek, aw 2021 roku za granicę, głównie do Stanów Zjednoczonych, sprzedano ponad 75 000 ton czarnych i zielonych liści o wartości ponad 80,7 mln USD.
Na terenie, na którym koncentruje się 90% krajowej produkcji, Misión ma obecnie ponad 5000 producentów herbaty, sześć spółdzielni oraz 60 małych i średnich przedsiębiorstw produkujących herbatę z zakładami przetwórczymi.
Centrum tego rozwoju znajduje się w miastach Opera i Campo Vieira, które są krajową stolicą herbaty, ale jej produkcja rozciąga się na prawie wszystkie prowincje w centralnym regionie prowincji (25 de Mayo, Canguas, Guaraní, San. Pedro, Leandro en Alem i San Javier).
podstawowy sektor
Wyzwaniem dla sektora herbaty pierwotnej jest poszukiwanie lepszych cen, wartość dodana i integracja łańcucha produkcyjnego i gospodarczego, a także łańcucha kulturowego, w którym uczestniczą producenci, dostawcy usług zbioru i transportu; Do głównych graczy należą producenci herbaty, maszyny drukarskie, eksporterzy, dostawcy maszyn, doradcy techniczni, pracownicy i badacze.
Talam skonsultował się, Przedsiębiorca Renzo Klimiuk, Dyrektor Klimiuk Infusioneszauważył, że herbata jest obecnie jednym z „najczęściej eksportowanych” produktów w ramach regionalnych gospodarek Argentyny Norte Grande (pozostałe 10% produkcji znajduje się w Corrientes).
Climock, dyrektor rodzinnej firmy, która od wielu lat zajmuje się uprawą herbaty w mieście Campo Fiera, odniósł się do potencjału gospodarczego sektora produkcyjnego, który wkrótce będzie obchodził swoje stulecie i będzie obchodzony między 25 maja a 27 w Centrum Wiedzy w Posadas, gdzie odbędzie się Expo T. Argentyna.
Biznesmen zwrócił uwagę, że Klimiuk Infusiones to firma, która „ciężko pracuje” na rozwój branży herbacianej i choć zaznaczył, że potencjał firmy zależy od „eksportu”, podkreślił jednocześnie, że zakład na lokalnym rynku polega na dalszym rozwoju poprzez spożywanie jego wykwintnych pochodnych. .
„Od 2018 roku ciężko pracujemy, aby dalej rozwijać konsumpcję krajową, bardziej w przypadku herbat dla smakoszy” – powiedział, wyszczególniając, że „dzisiaj 95% (herbaty w Argentynie) trafia na eksport, a 5% na rynek krajowy”..
Jeśli chodzi o wielkość, biznesmen powiedział tej agencji, że „prawie 80 milionów kilogramów herbaty jest produkowanych rocznie w okresie zbiorów między Mision a niewielką częścią Corrientes. 90% produkcji herbaty znajduje się w prowincji, a 10% w prowincji Corrientes”.
Z drugiej strony dał temu wyraz „Z tych 80 mln kilogramów 5 proc. trafia na rynek krajowy, a 95 proc. na eksport”, podkreślając przy tym, że „w zeszłym roku wahał się on między 73 proc. a 77 proc. w rocznym eksporcie pod względem ilości kilogramów suchej herbaty”..
„Przy koncentracji 70% przesyłek naszym głównym rynkiem są Stany Zjednoczone dla naparu zimnej herbaty” – powiedział biznesmen, który zauważył, że innym bardziej wymagającym rynkiem jest Rosja. W tym sensie, wyjaśnił, „ogólna wielkość argentyńskiego eksportu do kraju (Rosji) wynosi ogólnie około 3 i pół miliona kilogramów tego, co eksportują do tego miejsca”.
Odnosząc się do dochodów z wymiany walutowej, biznesmen podkreślił, że „na poziomie stanowym mówimy obecnie o 90 milionach dolarów rocznie”.
Tylko Klimiuk wyprodukuje w tym roku, według własnych prognoz, ok. 4 mln kilogramów, co oznacza skok o 11% w stosunku do zwykłych obrotów za granicą.
pracująca ręka
Jeśli chodzi o zatrudnienie, Climmock wyjaśnił, że firma ma „ponad 1500 hektarów własnych i dzierżawionych drzewek herbacianych, a 150 osób pracuje bezpośrednio, a kolejne 100 pośrednio”.
Odnosząc się do wybranych produktów, przemysłowiec skomentował, że poza współpracą ze Stanami Zjednoczonymi, „od 2008 r. stawiano im wyzwanie osiedlania się w różnych krajach, aby herbata misyjna mogła dotrzeć jeszcze dalej”.
„Pod tym względem mieliśmy loty komercyjne, współpracując z Pakistanem, Malezją, Rosją i Polską, a obecnie eksportujemy do 12 krajów. To sprawia, że każde miejsce docelowe ma swoją idealną mieszankę, własną mieszankę. To, co tutaj robimy, to tworząc mieszankę dla każdego miejsca docelowego”.
„W światowym przemyśle herbacianym Argentyna w ilościach 80 milionów kilogramów, które powiedzieliśmy, że produkujemy, stanowi tylko 4% światowej produkcji herbaty. A ponieważ to 4% na całym świecie, jest jednym z eksporterów technologii do produkcji obu. i przygotowywanie herbaty.
„Jesteśmy najbardziej zaawansowani na świecie pod względem produkcji herbaty i technologii zbioru, a to jest bardzo dobre i mamy tę technologię” – w końcu docenił.
Z drugiej strony Tellam rozmawiał z rzemieślniczym przedsiębiorcą w dziedzinie herbaty i w tym celu udał się do innego miejsca w Campo Fiera i przeprowadził wywiad z Irmą Fragą, właścicielką Te Artesanal Doña Irma, położonej przy drodze krajowej 14 tego miasta, która od 2014 roku ukierunkowana jest na produkcję herbaty Gourmet Black.
„Wraz z mężem poznaliśmy później herbaty i mieliśmy okazję poznać tajwańskiego nauczyciela, który wiele mnie nauczył, jak przygotowywać wszystkie inne herbaty, takie jak zielona, biała, czarna itp. Wiele odmian i wszystko jest produktem misyjnym wolnym od agrochemikaliów”.
W odpowiedzi na pytanie o lokalizację rynkową, na którą celuje, Faraga powiedział:sprzedaż na terenie całego kraju; Nie eksportujemy, koncentrujemy się na (miastach) Buenos Aires, Córdoba i Chaco. Herbata przechodzi z jednej skrajności w drugą, więc czeka nas spora część na poziomie krajowym”.
Trzy z 27 hektarów są przeznaczone na produkcję herbaty dla smakoszy, która zdaniem Fragi jest „najbardziej dochodową i poszukiwaną (tak bardzo), że jest wielu producentów, którzy zajmują się nią, ponieważ istnieje różnica w stosunku do herbaty umieszczonej w branży ”.
innowacje
Technologia i innowacje są również częścią tego produktu-matki czerwonej ziemi. Laurie Maquinarias jest jednym z głosów w tej działalności w ramach Tea Series.
Jorge Lori, właściciel jednorodnej fabryki, skomentował w rozmowie z Télam, że „Argentyna ma maszyny, które można eksportować do zbioru herbaty”, a po dokonaniu historycznej wycieczki po rozwoju maszyn dla tego sektora zauważył, że najczęściej sprzedawane na rynku są „ciągnikami przystosowanymi do zbioru”.
„To, co obecnie sprzedajemy najczęściej, to traktory, oczywiście są ulepszone, bardziej wszechstronne, lżejsze, ponieważ ziemia została wchłonięta, co ma z tym wiele wspólnego, nowe gospodarstwa zostały wchłonięte pod maszyny, więc faktycznie produkujemy maszyny z hydraulicznym napędem 4×4, z kabiną, z klimatyzacją, wszystko dla wygody” – powiedział.
„Argentyna ma maszyny, które można wyeksportować do zbioru herbaty”, a po dokonaniu historycznego przeglądu rozwoju maszyn dla tego sektora zauważa, że na rynku najczęściej sprzedawane są „traktory nadające się do zbioru”. Jorge’a Lowry’ego
Zauważył również: „Maszyny powstają tutaj w Opera City. Traktory są kupowane, klient kupuje ciągnik o mocy nie większej niż 40 KM i na nim montujemy nasze maszyny, a maszyny z przekładnią hydrauliczną z kabiną są tutaj montowane w 100% gotowe, – skomentował.
Jeśli chodzi o sprzedaż, Lowry zwrócił na to uwagę „Firmy (herbaciane) rozwijały się i jest więcej plantacji herbaty, zwłaszcza na eksport”, powiedział, zauważając, że doprowadziło to do potrzeby „mechanizacji”.
„Obecnie istnieje mniej więcej 35 000 hektarów w pełni zautomatyzowanej produkcji”, oszacował biznesmen, który wskazał również, że jego linia sprzedaży jest wspierana przez działalność produkcyjną Misiones i Corrientes, ale zauważył, że technologia i innowacyjność tego, co produkują, jest „ na eksport”, ponieważ mają to już w dwóch krajach.
Jeśli chodzi o innowacyjność, najnowsza inżynieria jest stosowana dzięki modelowaniu 3D, testom materiałów, testom terenowym i sprawdzonej technologii – wyjaśnili w końcu.
Wystawa degustacji i analiz nowych prac o herbacie
pierwszy Argentyńskie targi herbaty odbędzie się w Centrum wiedzy miasta PosadasProwincja Misiones, od najbliższego czwartku do soboty, gdzie eksperci branżowi, producenci i miłośnicy herbaty zbiorą się, aby spróbować smaków, aromatów dla smakoszy i przeprowadzić analizę biznesową dotyczącą rozwijającego się przemysłu herbacianego.
regulowane przez Ministerstwa Rolnictwa i Produkcji; turystyka; Współpraca, wymiana, handel i integracja misjiwydarzenie upamiętni setną rocznicę przybycia herbaty do Argentyny, której pierwsza plantacja znajdowała się na ziemiach misjonarzy.
Zauważyli, że „celem wystawy jest przedstawienie siły argentyńskiego przemysłu herbacianego, promowanie zakładów herbacianych jako miejsc turystycznych oraz pozycjonowanie herbaty jako napoju zdrowotnego poprzez promowanie kultury herbacianej, krajowej konsumpcji i sprzedaży na rynku krajowym. ” plik.
Dodatkowo odbędą się degustacje wykwintnych „blendów” (mieszanek herbat sypanych) z Misiones.
W międzyczasie uczestnicy będą mogli zwiedzić stoiska lokalnych producentów i dowiedzieć się więcej o procesie produkcji herbaty, od zbioru po pakowanie.
Zorganizowane zostaną również pogadanki na temat historii i kultury herbaty w Argentynie, w których zostanie podkreślony wpływ imigrantów z Europy na produkcję i spożycie tego napoju.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”