Dzięki nieoczekiwanemu stylowi i filmowi historycznemu, będącemu swego rodzaju tragiczną farsą, Tim Mellants oferuje surowe i bezlitosne spojrzenie na historię Belgii.
Matteo Simone i Steve’a Aertsa słoń
Antwerpia, 1942. Dla Weila historia to nie seria dat, ale seria wydarzeń i sytuacji, które można zrozumieć jedynie retrospektywnie. Will jest asystentem policji w Antwerpii, a jego sytuację znacznie komplikuje fakt, że jego misją jest stanięcie pomiędzy niemieckim okupantem a ludnością belgijską. Sytuacja jest nie do utrzymania, ponieważ Will i jego młody kolega Ludd zostają wezwani do współpracy w polowaniu na Żydów, jednocześnie potajemnie wspierając ruch oporu. Dramatyczne wydarzenie zmusza ich do podjęcia bolesnych decyzji, które wydawało im się, że już podjęli. Po Patryk [+lee también:
crítica
tráiler
entrevista: Tim Mielants
ficha de la película]Jego pierwszy film fabularny – thriller psychologiczny z wyraźną tendencją do absurdu – Tima Milantisa (Znany jest z reżyserowania udanych seriali, takich jak Wąskie maski I Pozwany) Spróbuj teraz szczęścia z słoń, film należący do gatunku filmów historycznych utrzymanych w nieco nietypowej stylistyce. Film będzie miał premierę 27 września w Belgii – dystrybuowany przez Kinépolis – a holenderska premiera będzie miała miejsce następnego dnia, a sponsorem jest Paradiso.
Will (grany przez Steve'a Aertsa) Młody artysta, malarz lekkomyślny i idealistyczny, którego los na zawsze odmieniła wojna. Z pewną naiwnością nie docenia niebezpieczeństwa i zawsze kończy się pochopnie w różnych sytuacjach, które napotyka. Jego towarzysz broni, Ludd (grany przez… Matteo Simone(I spokojniejszy niż kiedykolwiek) Wydaje się, że jest przytłoczony ciężarem wojny, a jego udział w ruchu oporu nie pozostawia wątpliwości co do jego przynależności. Ich związek z organizacją – po wypadku – mógłby przywrócić pewną równowagę, gdyby nie Yvette, zaciekła i uparta siostra Louda (Annelor Crowlet(W swojej pierwszej dużej roli filmowej). Upór i nieredukowalna uczciwość młodej kobiety stawiają trio między młotem a kowadłem.
Tim Mellants szybko paraduje przed nimi duża liczba postaci drugoplanowych, ukazujących różne oblicza Belgii podczas okupacji niemieckiej, przedstawiających nie tylko bojowników ruchu oporu, ale także – a może przede wszystkim – kolaborantów z okupacją niemiecką. . Obrazy są często przesadzone, jakby groza sytuacji zniekształciła rysy tych pozornie zwyczajnych ludzi, których życie wywróciła do góry nogami rodząca się historia, ludzie walczący o życie. Zobowiązania. Do ucieleśnienia tych wszystkich postaci Millants wykorzystuje grupę flamandzkich aktorów dobrze znanych belgijskiej publiczności (Kevina Janssena, Moneta de Beau, Jeana Bigvoeta, Inaczej Dautermans I Jeana Decleraale nie tylko), którzy biorą udział w tej farsie, poprzez którą reżyser podkreśla wartość siatek oporu, ujawniając jednocześnie szereg podłych okrucieństw. Podobnie pokazuje bolesne decyzje, które niektórzy chcą – lub nie chcą – podjąć, aby przetrwać.
słońadaptacja bestsellera flamandzkiego autora Jeroena OlsligersaW ten sposób powracamy do jednego z najbardziej katastrofalnych rozdziałów w historii Belgii. Mądre wybory Melantis w przedstawieniu, czasem zmierzające w stronę groteski, w żadnym momencie nie umkną makabrycznemu wymiarowi epoki. Ale przy innych okazjach wprowadza dziwny element irytującego śmiechu, jakby chciał imitować panujący chaos. Opowiada się za koszmarną wizją historii, w której absurd prowadzi do grozy i nieuchronnie zabiera nas w opresyjny marsz po cienkiej linii, która stanowi granicę między dobrem a złem.
słoń Wyprodukowany przez Letter Scripted Media, Menuetto i Minds Meet (Belgia), w koprodukcji z Les Films du Fleuve (Belgia), Topkapi Films (Holandia) i K&K Selekt Films (Polska).
(Tłumaczenie z francuskiego)
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”