Kuba. Dzisiejszy przemysł rejsów wycieczkowych jest dla Kuby szansą na odnowienie tego segmentu i jego obiektów, pośród wysiłków na rzecz ożywienia turystyki i umożliwienia szybszego zrozumienia tego kraju.
Standard ten potwierdzają zarówno przewodnicy, jak i władze Ministerstwa Turystyki (Mentor) tego kraju.
Potwierdza to zapłata wszechczasów w ten sposób podróżowania, od którego ten naród nie ucieknie, dlatego konieczne jest rozważenie tła w tym zakresie.
Na tej linie Kuba cieszy się uprzywilejowaną pozycją, jednak ciążą na niej działania gospodarcze i handlowe Stanów Zjednoczonych (blokada) od lat sześćdziesiątych ubiegłego wieku, a na mapie tras rejsowych widać wiele statków kręcąc się wokół niego. , ale bez możliwości dotknięcia.
Stoiło to w konflikcie z bezpłatnymi podróżami i kubańskimi wysiłkami mającymi na celu przywrócenie terminali wycieczkowych na całym archipelagu.
Pomimo tego, że dróg na Karaibach przybywa z roku na rok, a Kuba nie dla zabawy jest ochrzczona jako „Klucz do Zatoki” (Zatoki Meksykańskiej), powyższe przeszkody pozostają.
Krajowy przemysł rejsów wycieczkowych otrzymał ostatni impuls od lat 90. XX wieku, ponieważ w 1994 r. Turystyka zaczęła pojawiać się jako branża w tym kraju, stąd przeprojektowanie jego głównego portu w Hawanie w ten sposób i wejście wielu firm.
Niektóre z tych statków, które przybyły później, musiały przerwać swoją działalność z powodu presji eksterytorialnej wynikającej z prawa narzuconego przez Stany Zjednoczone, jak w przypadku statków włoskich.
turystyka
Liczba przypływów statków wycieczkowych do Republiki Dominikany rośnie w dobrym tempie w 2022 roku
Działania te dotknęły największe światowe linie wycieczkowe, takie jak Carnival, Royal Caribbean, Star Cruises, Norwegian Cruise Line (NCL), MSC i Costa, która obejmuje stolicę USA.
Ostatnie przykłady potwierdzają jednak wznowienie tych wypraw na wyspę, gdyż brytyjski wycieczkowiec Marella Discovery 2 przypłynął do Hawany w 2022 roku z 1600 pasażerami na pokładzie, rozpoczynając tym samym sezon zimowy na tego typu podróże na wyspę.
Carlos Alberto Rivera, dyrektor Western Branch of Cubatur (Travel Reception), stwierdził, że statek należący do brytyjskiej firmy Tui ok stoi 27 godzin w doku i wraca co 15 dni, by zawinąć do kubańskiego portu.
W marcu do Hawany zawija statek Marella Explorer 2, który wraz z przybyszem kontynuuje pracę w szczycie sezonu turystycznego na wyspie (listopad-kwiecień).
Eksperci pamiętają to zainteresowanie tymi statkami wycieczkowymi z długiej globalnej trasy ich podróży dookoła planety.
Rejsy to rejsy statkiem pasażerskim do dowolnej części świata w celach rekreacyjnych, jako inny i charakterystyczny dla turystów sposób zobaczenia różnych miejsc oraz miejsc, których nie można wykorzystać innymi środkami transportu.
Obecnie jest to uważane za wschodzącą drogę, według danych, które mogą wynosić około 16 milionów pasażerów statków wycieczkowych, z czego około cztery miliony to kawalerowie lub samotne pary.
W 1835 roku w British Shetland Journal ukazało się pierwsze ogłoszenie o rejsach morskich z zamiarem odwiedzenia Szkocji, Islandii i Wysp Owczych i nikt wówczas nie spodziewał się szybkiego rozwoju tej metody.
Krajami, które później dołączyły do tego trendu, były Stany Zjednoczone, Niemcy, Wielka Brytania i Francja, które rywalizowały o rynek.Wśród godnych uwagi statków był Queen Mary, zbudowany w 1948 r., obecnie zacumowany jako pływający hotel w Long Beach w Stanach Zjednoczonych. .
Do 1960 roku było zarejestrowanych 100 firm pasażerskich. Ta koncepcja niewiele się zmieniła i jest przeznaczona dla sektora o dużej sile nabywczej, ponieważ obecnie istnieje 280 firm żeglugowych, morskich i rzecznych, oferujących 30 000 rejsów do 2000 miejsc docelowych.
Dlatego Kuba może aspirować do zwiększenia swojej atrakcyjności dla wspomnianych touroperatorów ze względu na swoje położenie geograficzne, walory przyrodnicze i życzliwość mieszkańców.
Źródło: P.L
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”