Już w ten czwartek VII edycja Połącz wyobraźnię i rozrywkęmiejsce spotkań profesjonalistów z globalnej branży fantasy i rozrywki, spotkało się na cztery dni w celu promowania koprodukcji między Ameryką a Europą.
Konferencja prasowa, na której przedstawiono ocenę międzynarodowego spotkania, które odbyło się dziś rano w El Greco Convention Center w Toledo, z udziałem przewodniczącego Komisji Filmowej Castilla-La Mancha, Miguel Angel Villanuevadyrektor Conecta Fiction & Entertainment, Geraldine Jonard.
Villanueva podkreślił, jak zeszłoroczne obchody Conecta Fiction & Entertainment pomogły Castilla-La Mancha zmienić przemysł audiowizualny w jeden z wektorów wzrostu w ciągu ostatniego roku. „Do tej pory w 2023 roku prawie podwoiliśmy liczbę filmów w naszym regionie, przy znacznym wzroście liczby programów rozrywkowych”.
Ze swojej strony Jonard przedstawił główne założenia tej drugiej edycji, która odbyła się w Toledo: w sumie 1031 certyfikowanych profesjonalistów (30% więcej niż przed rokiem) z 41 krajów Z obu kontynentów siódma edycja bije wszelkie dotychczasowe rekordy frekwencji.
Na podstawie udział państw Zwrócił uwagę, że zgodnie z normą w tego typu spotkaniach networkingowych 68% uczestników stanowili przedstawiciele krajowi, podczas gdy obecność kierownictwa z Europy i Ameryki była bardzo zrównoważona, ponieważ Stany Zjednoczone i Francja to dwa kraje, które największą reprezentację. Kolejne miejsca zajmują Meksyk, Argentyna, Portugalia, Polska, Wielka Brytania i Niemcy.
Odnosząc się do profilu uczestników, reżyser wskazał, że składają się na nią głównie producenci, scenarzyści, dystrybutorzy, kanały telewizyjne, platformy, talenty i instytucje, a także krajowe i regionalne organizacje wspierające audiowizualne, zarówno w Hiszpanii, jak iw innych krajach.
Zostali Ponad 5000 bezpośrednich spotkań W El Greco Convention Center odbyły się łącznie 23 panele, 8 wystąpień programowych, 6 sesji prezentacji otwartych dla publiczności, 6 sesji prywatnych, 8 warsztatów, 6 briefingów i 5 spotkań po pracy. Spośród nich wszystkich 5 krajów skonfigurowało specjalny program z Meksykiem i Polską jako krajami docelowymi.
Realizacja wyróżnionych działań była bezkonkurencyjna: 83 delegatów wysokiego szczebla dyskutowało w poniedziałek o obecnych i przyszłych wyzwaniach branży audiowizualnej w czwartej edycji Połącz Think Tank (którego wnioski zebrano poniżej); Ponad 120 uczestników wzięło udział w organizowanych przeze mnie działaniach kojarzenia Link do spotkania na lunchZorganizowali także 4 śniadania networkingowe, ufundowane przez różnych sponsorów. Każdy z nich staje się idealnym momentem do nawiązania nowych kontaktów zawodowych i aliansów.
Wreszcie udane pierwsze wydanie Zobacz zawartość Hiszpanii Zgromadziło prawie trzydziestu międzynarodowych kupców i programistów, którzy mogli zobaczyć najnowsze treści dostarczane przez Atresmedia Televisión, Filmax, Mediterráneo Mediaset España Group, Movistar Plus + International, Onza Distribution i The Mediapro Studio Distribution.
Podczas konferencji prasowej ogłoszono kraje, które wezmą udział w kolejnej edycji wydarzenia. Zgodnie z klasyczną formułą Conecta, ponownie wybrany zostanie kraj europejski i amerykański Kraje zainteresowania: Brazylia i Portugalia Z ich branżami, treściami i talentami. Ten pierwszy był już na tym spotkaniu reprezentowany Alex Medeiros, kierownik ds. treści dramatycznych i dokumentalnych w Globoplay+; chwila Luiza Ribeirodyrektor finansowy i członek zarządu RTP Public Network, W Zuzanna GattoCEO APIT (Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Telewizyjnych), interweniował w imieniu Portugalii.
Connect Tank 2023 Wnioski
- Współistnienie tradycyjnej telewizji i usług wideo na żądanie ma zasadnicze znaczenie: dają one nowe życie treściom telewizji publicznej, nawet wiele lat po ich pierwotnej emisji.
- Współistnienie umożliwia finansowanie i rozwój bardziej ambitnych treści.
- Usługi na żądanie mają ulepszone aspekty, takie jak muzyka, postprodukcja i marketing produktów.
- OTT są bardziej zainteresowane książkami non-fiction, ponieważ mogą zagwarantować więcej korzyści i wpływ przy niższych kosztach. Stawianie na formaty, niezależne seriale i jeszcze krótsze treści, aby przyciągnąć młodszych widzów i konkurować z Tik Tokiem i innymi.
- Gatunek, „Feel Good” i „Guilty Pleasure” są sprzeczne z dramatem i innymi tradycyjnymi gatunkami.
- Jeśli chodzi o odbiorców, wydaje się jasne, że cenią sobie treści rozpowszechniane na różnych platformach iw różnych mediach.
- Platformy wybierają znane marki i talenty (aktorów, scenarzystów, reżyserów i prezenterów).
- Telewizja linearna ma trudności z przyciągnięciem nowych odbiorców. Jej głównym celem pozostają duże formaty rozrywkowe i kreowanie nawyków konsumenckich.
- Trzeba polegać na sztucznej inteligencji: mimo obaw, jakie budzi, może być świetnym narzędziem ułatwiającym niektóre zadania.
Podobał Ci się ten artykuł?
Subskrybuj nasz kanał RSS i nigdy niczego nie przegap.
Inne artykuły o Connect Fiction
Inne powiązane artykuły
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”