Rekordowa siódma edycja od Conecta Fiction & Entertainment

Mike Villanueva, Geraldine Gunnard, Luisa Ribeiro, Susana Gatto, Alex Medeiros (Connecta Fiction 2023)

Już w ten czwartek VII edycja Połącz wyobraźnię i rozrywkęmiejsce spotkań profesjonalistów z globalnej branży fantasy i rozrywki, spotkało się na cztery dni w celu promowania koprodukcji między Ameryką a Europą.

Konferencja prasowa, na której przedstawiono ocenę międzynarodowego spotkania, które odbyło się dziś rano w El Greco Convention Center w Toledo, z udziałem przewodniczącego Komisji Filmowej Castilla-La Mancha, Miguel Angel Villanuevadyrektor Conecta Fiction & Entertainment, Geraldine Jonard.

Villanueva podkreślił, jak zeszłoroczne obchody Conecta Fiction & Entertainment pomogły Castilla-La Mancha zmienić przemysł audiowizualny w jeden z wektorów wzrostu w ciągu ostatniego roku. „Do tej pory w 2023 roku prawie podwoiliśmy liczbę filmów w naszym regionie, przy znacznym wzroście liczby programów rozrywkowych”.

Ze swojej strony Jonard przedstawił główne założenia tej drugiej edycji, która odbyła się w Toledo: w sumie 1031 certyfikowanych profesjonalistów (30% więcej niż przed rokiem) z 41 krajów Z obu kontynentów siódma edycja bije wszelkie dotychczasowe rekordy frekwencji.

Na podstawie udział państw Zwrócił uwagę, że zgodnie z normą w tego typu spotkaniach networkingowych 68% uczestników stanowili przedstawiciele krajowi, podczas gdy obecność kierownictwa z Europy i Ameryki była bardzo zrównoważona, ponieważ Stany Zjednoczone i Francja to dwa kraje, które największą reprezentację. Kolejne miejsca zajmują Meksyk, Argentyna, Portugalia, Polska, Wielka Brytania i Niemcy.

Odnosząc się do profilu uczestników, reżyser wskazał, że składają się na nią głównie producenci, scenarzyści, dystrybutorzy, kanały telewizyjne, platformy, talenty i instytucje, a także krajowe i regionalne organizacje wspierające audiowizualne, zarówno w Hiszpanii, jak iw innych krajach.

Zostali Ponad 5000 bezpośrednich spotkań W El Greco Convention Center odbyły się łącznie 23 panele, 8 wystąpień programowych, 6 sesji prezentacji otwartych dla publiczności, 6 sesji prywatnych, 8 warsztatów, 6 briefingów i 5 spotkań po pracy. Spośród nich wszystkich 5 krajów skonfigurowało specjalny program z Meksykiem i Polską jako krajami docelowymi.

Realizacja wyróżnionych działań była bezkonkurencyjna: 83 delegatów wysokiego szczebla dyskutowało w poniedziałek o obecnych i przyszłych wyzwaniach branży audiowizualnej w czwartej edycji Połącz Think Tank (którego wnioski zebrano poniżej); Ponad 120 uczestników wzięło udział w organizowanych przeze mnie działaniach kojarzenia Link do spotkania na lunchZorganizowali także 4 śniadania networkingowe, ufundowane przez różnych sponsorów. Każdy z nich staje się idealnym momentem do nawiązania nowych kontaktów zawodowych i aliansów.

Wreszcie udane pierwsze wydanie Zobacz zawartość Hiszpanii Zgromadziło prawie trzydziestu międzynarodowych kupców i programistów, którzy mogli zobaczyć najnowsze treści dostarczane przez Atresmedia Televisión, Filmax, Mediterráneo Mediaset España Group, Movistar Plus + International, Onza Distribution i The Mediapro Studio Distribution.

Podczas konferencji prasowej ogłoszono kraje, które wezmą udział w kolejnej edycji wydarzenia. Zgodnie z klasyczną formułą Conecta, ponownie wybrany zostanie kraj europejski i amerykański Kraje zainteresowania: Brazylia i Portugalia Z ich branżami, treściami i talentami. Ten pierwszy był już na tym spotkaniu reprezentowany Alex Medeiros, kierownik ds. treści dramatycznych i dokumentalnych w Globoplay+; chwila Luiza Ribeirodyrektor finansowy i członek zarządu RTP Public Network, W Zuzanna GattoCEO APIT (Stowarzyszenie Niezależnych Producentów Telewizyjnych), interweniował w imieniu Portugalii.

Connect Tank 2023 Wnioski

  • Współistnienie tradycyjnej telewizji i usług wideo na żądanie ma zasadnicze znaczenie: dają one nowe życie treściom telewizji publicznej, nawet wiele lat po ich pierwotnej emisji.
  • Współistnienie umożliwia finansowanie i rozwój bardziej ambitnych treści.
  • Usługi na żądanie mają ulepszone aspekty, takie jak muzyka, postprodukcja i marketing produktów.
  • OTT są bardziej zainteresowane książkami non-fiction, ponieważ mogą zagwarantować więcej korzyści i wpływ przy niższych kosztach. Stawianie na formaty, niezależne seriale i jeszcze krótsze treści, aby przyciągnąć młodszych widzów i konkurować z Tik Tokiem i innymi.
  • Gatunek, „Feel Good” i „Guilty Pleasure” są sprzeczne z dramatem i innymi tradycyjnymi gatunkami.
  • Jeśli chodzi o odbiorców, wydaje się jasne, że cenią sobie treści rozpowszechniane na różnych platformach iw różnych mediach.
  • Platformy wybierają znane marki i talenty (aktorów, scenarzystów, reżyserów i prezenterów).
  • Telewizja linearna ma trudności z przyciągnięciem nowych odbiorców. Jej głównym celem pozostają duże formaty rozrywkowe i kreowanie nawyków konsumenckich.
  • Trzeba polegać na sztucznej inteligencji: mimo obaw, jakie budzi, może być świetnym narzędziem ułatwiającym niektóre zadania.

Podobał Ci się ten artykuł?

Subskrybuj nasz kanał RSS i nigdy niczego nie przegap.

Inne artykuły o Connect Fiction

Inne powiązane artykuły

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *