Renfe Spojrzałem na nią indyk Jako potencjalny cel dla planów ekspansji międzynarodowej. Koleje publiczne podpisały umowę na dzierżawę dwóch luksusowych pociągów od prywatnego tureckiego operatora Sun Tren do obsługi Cappadocia Express, luksusowej usługi turystycznej, która połączy Stambuł z Kapadocją. Ale poza dzierżawą taboru, istotne dla umowy, jak przyznał wczoraj Renfe w notatce z operacji, jest to, że otwiera ona drzwi dla hiszpańskiej firmy i SunTrain do „negocjowania długoterminowej współpracy w ramach wspólnej operacji taboru, a na koniec, Otwiera drzwi dla działalności kolejowej Renfe w Turcji, rynku w pełni ekspansji i z kilkoma planami rozwoju, w tym dla rynku dużych prędkości”.
AVE to biznes, na którym opiera się Renfe Ekspansja międzynarodowa. Obecnie firma działa Linia dużych prędkości między miastami Medyną i Mekką w Królestwie Arabii Saudyjskiej. Ponadto, jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem, będzie obsługiwać pierwszą taką prywatną linię, która będzie działać w Stanach Zjednoczonych między Dallas a Houston od 2026 r., i spodziewa się zarobić około 5500 mln euro w ciągu 16 lat. A od końca roku rozpocznie pracę na francuskiej ziemi w Węzeł komunikacyjny między Lyonem, Marsylią i Montpellier Po jednostronnym zerwaniu francuskiego SNCF obaj musieli prowadzić służbę przez granicę między Hiszpanią a Francją. Chociaż jej ostatecznym celem jest konkurowanie z francuską firmą w korytarzu Lyon-Paryż, jest to najbardziej dochodowa francuska sieć.
Internacjonalizacja Renfe jest częściowo wynikiem konieczności. Liberalizacja dużych prędkości w Hiszpanii i pojawienie się dwóch konkurentów, Ouigo i iryo, zmniejszy dochody hiszpańskiej spółki publicznej. Z tego powodu jej plany strategiczne przewidywane są od lat Wyjedź za granicę, aby zrekompensować te rachunki Który, zgodnie z oczekiwaniami, przegra z rąk swoich konkurentów.
W pełnej ekspansji
i Turecki rynek dużych prędkości, mówi Renvi, jest jednym z tych, które są w pełnym rozwoju. Według danych UIC jego sieć ma rozszerzenie 2467 kilometrów jest w eksploatacji lub w budowie, co czyni go szóstym co do wielkości w EuropieHiszpania nadal prowadzi i zbliża się do 4000 km. Jego budowę rozpoczęto w 2003 roku od drogi między Ankarą a Eskişehir, która została otwarta sześć lat później. Od 2009 roku Turcja zaczęła obsługiwać różne linie łączące główne miasta kraju, w tym dwa najważniejsze miasta, Ankarę i Stambuł.
Budowę tego korytarza oparto na: Konkurs hiszpańskich firm. Inżynieria ogólna dochód Wykonuj prace konsultingowe, podczas gdy OHLA Weź udział w tym podziale między Eskisehir i Essenkent o długości 206 kilometrów. Wśród przeprowadzonych egzekucji hiszpańska firma zbudowała cztery mosty, 22 mosty i tunele o długości blisko 500 metrów.
Udział firm hiszpańskich obejmuje również wagony kolejowe. baskijski CAF pociągi który może osiągnąć prędkość 250 kilometrów na godzinę i jest używany na liniach Ankara-Stambuł i Stambuł-Konya.
Renfe nie jest jednak zamknięta na odkrywanie innych dziedzin działalności niż szybki offshore. W sierpniu ubiegłego roku przejął 50% czeskiej firmy Leo Express. Firma działa W trzech krajach europejskich (Czechy, Słowacja i Polska) i ma Zasoby i licencje na dostęp do rynku niemieckiego. Podobnie, proces ten umożliwia Renfe wybór przetargów na usługi publiczne (OSP) w Niemczech, Czechach i Polsce.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”