Projekt pod nazwą Tsiklokar powierzono Instytutowi Termofizyki Syberyjskiego Oddziału Rosyjskiej Akademii Nauk.
Agencja informacyjna RIA Novosti poinformowała, że testy naziemne jej jednostki napędowej zostały już przeprowadzone, a prototyp o masie poniżej 60 kg wykonał swój pierwszy lot.
Do 2022 r. Odbędzie się pierwszy pełnowymiarowy lot testowy, a statek powietrzny przewiezie 600 kilogramów ładunku lub przewiezie do sześciu osób.
Zgodnie z projektem Tsiclokar będzie miał 6,2 m długości i 6 m szerokości, może osiągnąć maksymalną prędkość 250 kilometrów na godzinę i przelecieć do 500 kilometrów.
Fundacja skomentowała: „Oprócz kompaktowych wymiarów w porównaniu do helikopterów, charakterystyczną cechą samolotu jest możliwość lądowania na nachylonej powierzchni do 30 stopni i stania na powierzchniach pionowych”.
Wskazał również, że napęd auta będzie opierał się na silniku z tłokami obrotowymi zasilanymi benzyną, natomiast w mocniejszej wersji będzie to napęd hybrydowy oparty na silniku z turbodoładowaniem.
Lider projektu Jan Chibisov wyjaśnił, że Tsiklukar to stacjonarny samolot w powietrzu, który porusza się dzięki cyklicznym śmigłom (śmigłom).
Eksperci z Nowosybirskiego Instytutu Fizyki Cieplnej i Oddziału w Krasnojarsku, odpowiedzialnych za projekt, uważają, że technologia Tsiklokar utrudni testowanie.
msm / mml
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”