Rynek serwisów fotograficznych zgromadzi 50 profesjonalistów

Rynek serwisów fotograficznych zgromadzi 50 profesjonalistów

Shooting Locations Marketplace, wydarzenie dedykowane profesjonalistom od lokalizacji, producentom i firmom świadczącym usługi dla branży audiowizualnej i miejsc kręcenia, organizowane wspólnie przez Feria de Valladolid i Hiszpańską Komisję Filmową i sponsorowane przez Radę Miasta Valladolid, odbędzie się po raz drugi edycja 20 i 21 października, z udziałem pięćdziesięciu profesjonalistów z siedmiu narodowości. 76 proc. rynków międzynarodowych, a większość pochodzi ze Stanów Zjednoczonych i Wielkiej Brytanii, dwóch ważnych rynków w sektorze audiowizualnym. Do tej listy dodano Meksyk, który obejmuje również Niemcy, Kanadę, Włochy i Hiszpanię.

Tegoroczne liczby, które odzwierciedlają 30-procentowy wzrost w stosunku do roku poprzedniego, wzmacniają to spotkanie jako punkt odniesienia dla branży audiowizualnej w naszym kraju i na świecie. Jego promotorzy zgadzają się podkreślić wkład rynku lokalizacji filmowych w sukces „Hiszpania, centrum audiowizualnego w Europie”.

Filozofia Shooting Locations Marketplace, która odbywa się na kilka dni przed Międzynarodowym Festiwalem Filmowym w Valladolid (Seminici), polega na ułatwieniu spotkań między destynacjami a miejscami o wspólnych zainteresowaniach i w tym celu organizowany jest program wywiadów wstępnych, który rozpoczyna się z ponad 700 spotkaniami biznesowymi.

Przewodniczący Hiszpańskiej Komisji Filmowej Carlos Rosado podkreślił, że w tym roku należy „wzmocnić” fundamenty tego projektu, który już w swojej pierwszej wersji okazał się „bardzo przydatnym” narzędziem dla firm produkcyjnych i sieci filmowej prowizje. i biura filmowe. Ze swojej strony dyrektor generalny targów Valladolid, Alberto Alonso, pochwalił rosnącą liczbę miejsc docelowych oraz liczbę lokalnych i międzynarodowych lokalizacji i producentów uczestniczących.

Udział Komisji Filmowych i biur filmowych członkowskich Hiszpańskiej Komisji Filmowej pozwala na dodanie ponad 25 uczestniczących destynacji z całego kraju. Jeśli chodzi o międzynarodowy aspekt rynku kontraktowego, uczestniczą takie kraje jak Norwegia, Malta, Jordania, Polska, Wielka Brytania i miasto Abu Dhabi.

W związku z obecnością firm prywatnych w tym roku powołano National Paradores Network, THB Hotels, Seven Islands oraz Locafixer, dwie firmy świadczące usługi wsparcia produkcji. „Tylko dziesięciu z tych profesjonalistów brało udział w pierwszej edycji, a w tym roku, oprócz lokalizatorów i producentów, mają profil z większą siłą decyzyjną przy wyborze miejsca filmowania” – powiedział Alonso.

Biografie tych 50 uczestników obejmują prace o nazwiskach takich jak Steven Spielberg, George Clooney, Olivia Wilde, Nicolas Cage, JJ Abrams; studia i platformy takie jak NBC Universal, Marvel, HBO, Disney, Apple, Amazon, Netflix, Hulu, Showtime; Wśród filmów i seriali, do których wybrali scenariusze, znajdują się m.in. Mission Impossible, The House of Dragon, Black Mirror, Demimonde, The Crown, Hustle, 30 Coins, Vampire Academy, Warrior Nun 2, Fast and Furious oraz Bollywood.

Konferencje i Okrągłe Stoły

Dzielenie się wiedzą, poznawanie historii sukcesu i analizowanie przyszłych wyzwań dla sektora to także cele rynku lokalizacji filmowych i w tym celu opracowywany jest program konferencji i okrągłych stołów, które rozpoczną się prezentacją Amerykanina Jamesa Lane’a, selekcjonera i producent NBC Universal.

Następnie Norwegia, Abu Dhabi i Alex Scott opowiedzą o kluczu do rozwoju jako miejsca filmowania. Pierwszy dzień zakończy się okrągłym stołem poświęconym międzynarodowej produkcji z udziałem Prezesa Profilm, Fernando Victoria de Lecia. Agustín Atxa z Bilbao Bizkaia Film Commission i brytyjski analityk Dan Connolly.

W piątek 21. dnia Malty na Maltę przybędą Salvador Yagüe, kierownik lokalizacji serialu HBO „García” oraz Viktor Artsen z madryckiego biura filmowego. Sesja zakończy się rozmową między Laurie Balton, Amerykanką z karierą zawodową trwającą trzy dekady, a indyjskim producentem Bobbym Bedi, który zalicza swoją pracę do klasyka „Sandukan”, wydanego w latach 70. XX wieku.

Jako miejsce spotkań profesjonalistów ze świata audiowizualnego Shooting Locations Marketplace podpisał umowy o współpracy z głównymi stowarzyszeniami branżowymi i specjalistycznymi mediami. Ponadto istnieje program zwiedzania scen w Katalonii, Kastylii-La Manchy, Vigo, Pontevedra i na Wyspach Kanaryjskich.

Wydarzenie to jest sponsorowane przez Radę Miasta Valladolid, która przedstawia miasto z perspektywy profesjonalistów z międzynarodowego przemysłu audiowizualnego. Ponadto Hiszpańska Komisja Filmowa umieszcza rynek lokalizacji filmowych w liniach biznesowych „Plan España HUB Audiovisual”, które otrzymały finansowanie z Planu Odbudowy, Transformacji i Odporności rządu hiszpańskiego.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *