Santander wśród banków oskarżonych o nieoddanie skradzionych pieniędzy w Polsce

Santander wśród banków oskarżonych o nieoddanie skradzionych pieniędzy w Polsce

Biurko Ochrona Konsumentów Polski (UOKiK) postawił zarzuty kilku podmiotom bankowym, w tym Santanderowi, za działania w sprawach klientów, którzy nielegalnie ukradli pieniądze z ich kont.

Jak stwierdzono w oświadczeniu opublikowanym przez prasę polską we wtorek i podpisanym przez szefa UKEC, Tłuc Krustneya Santander, BNP Paribas Polska, Millenium, Crédit Agricole i mBank „naruszyły zbiorowe interesy konsumentów, odmawiając zwrotu środków skradzionych z kont klientów i niewłaściwie rozpatrując ich roszczenia”.

Zgodnie z polskim prawem, gdy banki zostaną powiadomione o nieautoryzowanej transakcji, muszą powtórzyć całą transakcję w następnym dniu roboczym.

W kilku przypadkach analizowanych przez polski organ oszuści uzyskali dostęp do elektronicznych kont swoich ofiar i przekazali ważne informacje. wielkie ilości dla rachunków zagranicznych.

Najbardziej znanym z tych przypadków jest przypadek 72-letniej kobiety, która została okradziona 35000 Europo zmianie statusu z „mężatka” na „wdowa”, aby podpis małżonka nie był wymagany, po czym przestępcom udało się nawet przekonać swój bank do wyrażenia zgody na pożyczkę w wysokości 18 tys. euro.

Wymiana walut

«Bank działał bez kwestionowania operacji, zmieniał waluty, aby przekazywać pieniądze Cudzoziemiecpobierają dodatkową opłatę za szybkie dokonanie tych przelewów i udzielenie pożyczki w imieniu osoby, która żyje z niewielkiej emerytury i woli bezpieczne inwestycje przez całe życie – wyjaśnił Krustney.

Zgodnie z prawem europejskim w takich przypadkach bank musi najpierw zwrócić skradzioną klientowi kwotę, a następnie, w razie potrzeby, zbadać fakty i ponieść ciężar dowodu w celu udowodnienia Zaniedbanie lub zła wiara klientów, jeśli takie istnieją.

Istnieją tysiące historii o napadach na ludzi i istnieje wspólny mianownik: negatywna reakcja banków na ich skargi.Biuro Ochrony Konsumenta

według urzędu Ochrona konsumentów „Istnieją tysiące historii okradzionych ludzi i chociaż skradzione kwoty i stosowane procedury są bardzo zróżnicowane, istnieje jeden wspólny mianownik: negatywna reakcja banków na ich skargi”.

„Niestety, mimo obowiązku prawnego, banki nie zwracają pieniędzy, a jeśli zaciągną pożyczkę, zmuszają konsumentów, którzy padli ofiarą oszustów, do jej spłaty” – powiedział. Krustney.

Zgodnie z polskim prawem, gdy transakcja jest zgłaszana do banków NieautoryzowanySą zobowiązani do zwrotu całości tej transakcji następnego dnia roboczego.

jedyny wyjątek W takich przypadkach ma to miejsce, gdy klient zgłosi fakty ponad 13 miesięcy po domniemanym przestępstwie lub gdy istnieje uzasadnione podejrzenie oszustwa.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *