Schulz łagodzi kryzys silnika: „Znajdziemy porozumienie”

Schulz łagodzi kryzys silnika: „Znajdziemy porozumienie”

Bruksela, 24 marca (EFE) Od 2035 roku w Unii Europejskiej mogą być sprzedawane tylko samochody, które nie emitują dwutlenku węgla.

„Wiem, że dziennikarstwo to też część przemysłu rozrywkowego i głupio się z tym zgadzać, ale tak się stanie” – żartował na konferencji prasowej niemiecki prezydent, pytany o niemiecką blokadę na taką gwiazdorską skalę. Polityka klimatyczna Unii Europejskiej.

Scholz, który po szczycie europejskim w Brukseli podczas swoich wystąpień poświęcił trochę czasu na bagatelizowanie niedawnego krachu giełdowego Deutsche Banku bardziej niż kontrowersji związanych z samochodami, przemawiał w tym samym tonie, co dzień wcześniej, kiedy powiedział, że rozmowy z zarządem społeczności były „na właściwy trop.” „.

W ten sam piątek rzecznik niemieckiego rządu w Berlinie potwierdził, że rząd niemiecki przesłał do Brukseli propozycję „bezpiecznego pod względem prawnym rozwiązania” w sprawie paliw syntetycznych i że obecnie analizuje odpowiedź Komisji Europejskiej.

Wśród głównych elementów wymienił zaangażowanie Komisji na rzecz neutralności technologicznej i zakorzenienie tej zasady w rozporządzeniach dotyczących dopuszczalnych wielkości emisji, a także utworzenie kategorii pojazdów „wyłącznie e-paliwo”, tak aby były one natychmiast prawodawstwa europejskiego, m.in.

W czwartek przewodnicząca Komisji Europejskiej Niemka Ursula von der Leyen powiedziała, że ​​jest przekonana, że ​​Bruksela i Berlin „wkrótce” znajdą „dobre rozwiązanie” w sprawie przydatności paliw syntetycznych w ramach prawa.

Unia Europejska zgodziła się kilka miesięcy temu na wprowadzenie zakazu sprzedaży samochodów emitujących dwutlenek węgla na swoim terytorium od 2035 roku po negocjacjach między 27 Europejską Izbą Reprezentantów a Parlamentem Europejskim.

Umowa nie mówi o technologiach silnikowych, więc nie wyklucza silnika spalinowego. Ale obecny rozwój technologiczny skłania nas do myślenia, że ​​silnik elektryczny lub ogniwa wodorowe są najlepszym skalowalnym rozwiązaniem.

Jednak w pierwotnym porozumieniu znalazło się już, na wniosek Niemiec i Włoch, zobowiązanie Komisji Europejskiej do wprowadzenia w 2026 r. aktualizacji przepisów dotyczących paliw syntetycznych lub „e-paliw”, które teoretycznie są neutralne dla klimatu. Emitują tylko wcześniej wychwytywany dwutlenek węgla i pozwolą z góry na dalszą sprzedaż aut z silnikami spalinowymi.

Parlament Europejski zatwierdził umowę na sesji plenarnej w lutym, a kiedy państwa członkowskie przygotowywały się do tego samego w głosowaniu swoich ambasadorów w Brukseli, Niemcy zmieniły zdanie i zablokowały umowę.

Od tego czasu Parlament Europejski jest nieugięty w kwestii niemożności zmiany uzgodnionego tekstu prawnego, ponieważ „zabiłby” on nie tylko społeczną politykę klimatyczną, ale także wiarygodność procesu legislacyjnego UE jako całości.

W tej sprawie głos zabrali zarówno przewodnicząca Parlamentu Europejskiego Roberta Metsola, jak i przewodniczący sejmowej Komisji Środowiska Pascal Canvin.

Porozumienie berlińskie, promowane przez trzecią partię koalicji rządzącej w Niemczech, liberałów z Wolnej Partii Demokratycznej, znalazło poparcie m.in. w takich krajach jak Słowacja, Czechy, Włochy, Węgry, Polska i Bułgaria.

Z drugiej strony wywołało to zamieszanie i dezaprobatę w większości pozostałych państw członkowskich, w tym w Hiszpanii, która była zszokowana zmianą stanowiska tuż przed formalną procedurą zatwierdzenia, polityczną ucieczką tak niezwykłą, że podobnych manewrów nie pamięta się w przeszłość.

Ze swojej strony źródła z Komisji Europejskiej, z którymi konsultowano się z Efe, potwierdzały przez cały ten zawsze burzliwy miesiąc, że władza wykonawcza społeczności nie była skłonna dotykać tekstu prawnego, chociaż Bruksela zaproponowała znalezienie jakiejś dodatkowej deklaracji, która złagodziłaby problem i porządek obrad.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *