Zdobywanie inspiracji do tworzenia produktów audiowizualnych staje się coraz bardziej złożone. Wiele funkcji zostało wyprzedanych, a „remake” jest na porządku dziennym. Platformy nadawcze dały serialom silny impuls, Jednak tworzenie dużej ilości treści przy użyciu nowych pomysłów jest coraz bardziej złożone. W filmach minęły dwie dekady, odkąd Marvel po raz pierwszy pojawił się na scenie. I łączył dwa wielkie atuty: z jednej strony bardzo bogaty i już rozwinięty świat kreatywny. A z drugiej strony osobowości znane znacznej części publiczności. Co było dalej, wszyscy wiemy.
Gry wideo mają pod tym względem pewne wzorce przypominające superbohaterów. Fabuła naprawdę istnieje, w pewien sposób, choć niektóre aspekty wymagają dopracowania. Z drugiej strony, z następującymi: Wielu już zna postacie i ich sytuację. Choć wejście na ten świat miało miejsce już kilkadziesiąt lat temu, na sukces trzeba było trochę poczekać. Pierwszym kinowym produkcjom brakowało trochę jakości: przypomnijmy choćby „Street Fighter” (1994) czy „Mortal Kombat” (1995). Ale później pojawiły się bardziej rozbudowane produkcje. Dzisiaj jest seria, która chce skorzystać z tego losowania. Zobaczmy kilka historii sukcesu.
Tajemne (2021)
Powinniśmy zacząć od tego projektu, który narobił sporo hałasu. Do tego stopnia, że jego fani nie mogą się doczekać drugiego sezonu, który nie nadejdzie po tym roku. Sukces Arcane był niezaprzeczalny. Produkcja zadbała o każdy szczegół, począwszy od efektów technicznych, a skończywszy na ścieżce dźwiękowej. Oczywiście inspiracja League of Legends to świetne źródło, ponieważ mówimy o liderze e-sportu, ekosystemie, w którym tłumy i inne kryteria, takie jak oczekiwania, decydują o tym, kto może zostać kolejnym mistrzem. Do Każde większe wydarzenie LOL. Ale faktem jest, że będąc w stanie wykorzystać popularność gry, chcieli stworzyć serię patentów i niepodważalnej jakości.
Ostatni z nas (2023)
Serial z Pedro Pascalem i Bellą Ramsey w rolach głównych był w tym roku wielkim hitem. iMDB przyznaje mu 8,8 i włącza go do swojego rankingu najlepszych „programów”. odbicie świata
Apokalipsa jest dopracowana w najdrobniejszych szczegółach. Tekst przenosi nas w dynamiczną akcję, dzięki której Ellie może dostarczyć lekarstwo na straszliwego grzyba Cordyceps i jego konsekwencje. Adaptacja tego tytułu przez Sony i Naughty Dog zadowoliła fanów gry, która od 10 lat jest swego rodzaju odniesieniem do gatunku.
Castlevania (2017)
W pewnym sensie Castlevania utorowała drogę nowej fali produkcji opartych na grach wideo. W tym celu jej twórcy wybrali tytuł historyczny. W szczególności odnosimy się do sagi, którą Konami rozpoczęło w 1986 roku, od platformy klasycznej rozrywki. Walka Trevora Belmonta z Draculą (Alucard) została genialnie przeniesiona w sferę animacji, z atmosferą anime i wieloma sytuacjami kreowanymi przez głównego bohatera, które czasem mogą nam się wydawać szalone, ale nie kradnie to ani krzty emocji fabuła. Do tej pory były cztery sezony z doskonałym przyjęciem. Chociaż wydaje się Nowych dostaw nie będzie Krótkoterminowe.
Wiedźmin (2019)
Przygody Geralta de Rivii urzekły dużą część użytkowników Netflix. Epicki i mistyczny ton, choć momentami lekki, dzięki kilku pomniejszym postaciom, dobrze nawiązał się z publicznością. Za chwilę premiera trzeciego sezonu, który będzie ostatnim z Henrym Cavillem na czele. Wielu może nie wiedzieć, że ta fantastyczna seria jest inspirowana sagą gier fabularnych o tym samym tytule, która z kolei została oparta na powieściach polskiego autora Andrzeja Sapkowskiego. Do tej pory ukazało się 7 wydań tej serii gier wideo, z których pierwsza miała miejsce w 2007 roku.
A to był tylko mały wybór. Wiele innych tytułów wykorzystujących tę cyfrową inspirację jest tuż za rogiem. Wśród nich są „Halo”, „Assassin’s Creed”, „Devil May Cry”, „Splinter Cell”, „God of War”, a nawet „Final Fantasy”. Z pewnością ten format wydaje się zyskiwać na popularności na platformach streamingowych
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”