Sewilla, 21 września (Europe Press) –
Eksport Sewilli osiągnął 4418 mln euro w ciągu pierwszych siedmiu miesięcy roku, co stanowi wzrost o 17,2% w porównaniu do stycznia-lipca 2021 r. i najlepszy wynik w historii w tym okresie, co czyni ją trzecią prowincją eksportową z 17,7% całkowitego eksportu. Sprzedaż w Andaluzji.
Według danych dostarczonych przez Extendę i konsultowanych przez Europa Press, tym dobrym danym towarzyszy nadwyżka w wysokości 563 mln euro, co jest trzecią najlepszą prowincją. W 2021 r. Sewilla wyeksportowała 6867 mln, co stanowi 11,7% w porównaniu z 2020 r., co czyni ją trzecią co do wielkości prowincją eksportową w Andaluzji, z nadwyżką 1647 mln, drugą pod względem wielkości prowincją.
W tym sensie rośnie sprzedaż siedmiu z dziesięciu największych eksportowanych produktów, które wyróżniają się różnorodnością. Pierwszy sprzedany rozdział dotyczy samolotów i statków kosmicznych, z 870 milionami (19,7% całości), dzięki znacznemu wzrostowi o 31%. Za nim plasuje się oliwa z oliwek 836 milionów (18,9% i 20,6% wzrostu). Oraz przetwory warzywno-owocowe 290 mln + 17,3%.
Na drugim miejscu plasują się owoce rzędu 263 milionów z 6% wzrostem i 10,5% wzrostem. Reaktory jądrowe, kotły i maszyny 169 mln (spadek o 3,8% i 15,8%); Maszyny, urządzenia i materiały elektryczne o 150 mln, 3,4%; mydło (134 mln, 3%); Odlewnictwo, żelazo i stal, 133 mln, 3% i więcej +32%; Grain, najbardziej rozwijający się rozdział w pierwszej dziesiątce, wzrósł o 101%, dwukrotnie więcej, do 114 milionów, a samochody i ciągniki z 98 milionami (2,2%) i spadkiem o -60%.
Sewilla oferuje dużą różnorodność w eksporcie, z krajami z czterech kontynentów w pierwszej dziesiątce miejsc docelowych. W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy rynkiem numer jeden była Francja z 653 milionami (14,8% całości i +0,2% rok do roku); Za nią plasuje się Portugalia z 371 milionami (8,4% i +0,2%) oraz Stany Zjednoczone z 368 milionami euro, 8,3% i wzrostem o 46%.
Na czwartym miejscu jest Belgia z 346 milionami, 7,8% i więcej +70% i jest drugim najszybciej rozwijającym się krajem. Po Wielkiej Brytanii 341 mln, spadek o 7,7%, spadek o 24,9%. Niemcy 318 mln (7,2%) i wzrost o +10,4%. Włochy z 308 mln euro (7%) i wzrostem o +56%; Turcja, ze 171 milionami (3,9%) i najwyższym wzrostem w „pierwszej dziesiątce”, pomnożyła swoje dane pięciokrotnie (+426%); Holandia, z 158 milionami (3,6%) i +57%, trzecia pod względem wielkości; Maroko to 89 milionów (2%) i wzrost o +35%.
Eksport w 2021 r.
Sewilla osiągnęła eksport w 2021 r. o wartości 6867 mln, co stanowi wzrost o 11,7% w porównaniu do 2020 r. Problem, który pozwolił jej zająć pozycję trzeciej eksportowej prowincji Andaluzji, z 19,9% sprzedaży (34 552 mln).
A import wzrósł o 12,3% do 5220 mln, co doprowadziło do nadwyżki handlowej 1,647 mln, która jest drugą co do wielkości prowincją ze wskaźnikiem pokrycia 132%.
firmy eksportujące
Sewilla osiągnęła rekordową liczbę eksportowanych firm w 2021 roku z 5520 firmami, co czyni ją trzecią prowincją pod względem liczby firm. Dzieje się tak dzięki wzrostowi o 31% w porównaniu do 2020 r., który jest drugim najwyższym tempem wzrostu w gubernatorstwach. Ponadto jest to pierwsze województwo pod względem liczby regularnych firm eksportujących, z 1241 firmami eksportowymi, czyli o 3,2% więcej niż w 2020 r. i stanowi 95% sprzedaży.
W 2021 roku osiem z pierwszych 13 rynków wzrośnie, dzięki czemu dotrze do czterech kontynentów. Jego pierwsze zagraniczne destynacje to kraje europejskie: Francja: 988 mln, 14,4% całości, +4%; Za nimi plasuje się Wielka Brytania 792 mln, 11,5% i ponad dwukrotnie większa sprzedaż (139%); I Niemcy 722 mln, spadek o 10,5%, spadek o 22,1%. Portugalia 656 mln, czyli 9,6% i wzrost o 3,2%; oraz Belgia, gdzie jej dane podwajają się do 517 mln (7,5%).
Extenda wspiera umiędzynarodowienie produkcyjnej tkanki Sewilli poprzez swój roczny program pracy. W ten sposób w 2020 roku łącznie 1526 firm z Sewilli wzięło udział w 785 działaniach zorganizowanych przez Extendę, co stanowiło 36% wszystkich eksporterów i przewyższało liczbę stałych eksporterów (1202) z prowincji, którzy wyprodukowali 5155 uczestników.
Liczba spółek uczestniczących w akcjach Extenda wzrosła o 15,6% w porównaniu do 2019 r. (+206 spółek), co dodało +43% udziałów (+1.549) w +29,1% akcji (+177). Ponad jedna czwarta firm należy do sektora konsumenckiego (441), a następnie do przemysłu (314), rolno-spożywczego (229) i usług (170). Z drugiej strony sektor wielosektorowy to 991.
W roku naznaczonym ograniczeniami przemieszczania się z powodu pandemii największe zaangażowanie generowały działania informacyjne (3 262), a następnie promocja (1 178), szkolenia (438), sieci zagraniczne (194) i doradztwo (83). W szczególności podkreśla udział firm z Sewilli w seminariach (1861), konferencjach technicznych (707), możliwościach biznesowych (525), wystawach grupowych (180), szkoleniach technicznych (214) i odwróconych misjach handlowych (109).
Rynki, które przyciągnęły najwięcej uwagi firm z Sewilli to Stany Zjednoczone, Francja, Wielka Brytania, Niemcy, Polska i Włochy. Podkreśla udział w działaniach skoncentrowanych na sektorach i rynkach istotnych dla Sewilli, takich jak sektor rolno-spożywczy, lotniczy, modowy czy kulturalny oraz na rynkach takich jak Stany Zjednoczone, Japonia czy Bliski Wschód.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”