Madryt 15 (szansa)
Przyspieszenie planu szczepień i rychłe zakończenie stanu alarmowego stworzyło odpowiedni scenariusz, aby Hiszpanie znów mogli cieszyć się działaniami i planami, które tak często realizowali przed pandemią.
FREE NOW, wiodąca europejska platforma mobilności, przeprowadziła ankietę, aby dowiedzieć się więcej o tych planach, a 24% ankietowanych wskazało, że najbardziej brakuje im możliwości poznania osób starszych bez obawy o infekcję, a następnie samodzielnego podróżowania (20,6%) i chodzenie do Restauracji bez ograniczeń (11,9%).
Inne wydarzenia, które odbywały się raz dziennie, takie jak wyjście na obiad, wyjście do muzeów, koncerty, a nawet spotkania ze współpracownikami, również stały się pożądanymi i spragnionymi chwilami. W szczególności ankietowani wskazali, że nie mają możliwości realizacji planów kulturalnych bez ograniczeń, takich jak chodzenie do kina (8,9%), do muzeów (6%) i na koncerty (5,4%).
W pozostałych krajach europejskich brakuje również działań kulturalnych. Na przykład 16% Francuzów i 10% Portugalczyków chce znowu iść do kina bez ograniczeń. Ze swojej strony 11,5% Francuzów jest skłonnych ponownie odwiedzić muzea, podobnie jak 7,3% Włochów, którzy również chcą powtórzyć ten plan. Wreszcie, chodzenie na koncerty jest jedną z czynności, na które najbardziej nie podobają się środki zapobiegania infekcjom, iz tego powodu Anglicy szacują powrót na sceny swoich ulubionych zespołów na 7,1%, znacznie wyżej niż preferują Portugalczycy. Obywatele (4,2%). Wśród krajów, które chcą, aby puby i bary wróciły do normalności, wyróżnia się Polska z 6,8% i Wielka Brytania z 6,1% wobec 3,2% Hiszpanów.
Z ankiety – która została przeprowadzona na ponad 1000 osób z Hiszpanii, Portugalii, Francji, Wielkiej Brytanii i Polski – wynika również, że zajęcia rekreacyjne, które najczęściej miały miejsce w miesiącach pozbawienia wolności, takie jak oglądanie seriali lub filmów, gotowanie lub czytanie, to nawyki, które już czasami opanowały Naszą pustkę. W rzeczywistości w Hiszpanii 56% badanych kobiet i 53,3% mężczyzn twierdziło, że oglądało w domu więcej seriali i filmów w porównaniu z okresem sprzed pandemii.
Innym nawykiem, który już znormalizowaliśmy, jest wirtualny kontakt z naszymi bliskimi. Z grubsza 56,6% kobiet i 46,2% mężczyzn przyznało, że mają większy kontakt z rodziną i przyjaciółmi. Ponadto wspólne plany, takie jak wyjście na spacer, stały się jedną z ulubionych opcji Hiszpanów. W tym sensie 51,3% potwierdza, że czują się szczęśliwsi, wykonując tę czynność.
„Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury.”