Najwęższa liga w historii już generuje przychody dla zwycięzcy, Atletico Madryt. Klub rojiblanco odnotował w maju 120% wzrost sprzedaży w swoich oficjalnych sklepach w porównaniu z kwietniem, a niektórzy z jego partnerów biznesowych również dostrzegli korzyści płynące z tytułu. Jedenaste mistrzostwa ligi w historii zespołu rojiblanco zaczynają mieć pozytywny wpływ na podmiot Rojiblanca.
Tak bardzo, że w maju globalna sprzedaż artykułów Atlético w jej sklepach wzrosła o 120% w porównaniu z kwietniem; A po przeliczeniu tylko zakupów za pośrednictwem cyfrowego sklepu zespołu rojiblanco, wzrost wzrasta do 150%, Jak opisano w zasobach EFE klubu.
Niedziela 23., dzień po zdobyciu pucharu przez LaLiga Santander w Wanda Metropolitano, była najbardziej zakupionym dniem w historii. Spośród sklasyfikowanych kibiców 60% z nich spotkało się z pamiątkową koszulką ligową i oficjalną koszulką meczową. Sklepy Rojiblancas musiały zamawiać nawet trzy razy więcej koszul i szalików z pamiątkami.
Iluzja zwolenników materaca została również przeniesiona do sieci, gdzie zespół rojiblanco ma ponad 37 milionów obserwujących W nim wideo „ATM Insider”, które łączy kameralne świętowanie piłkarzy w Valladolid, powrót do Madrytu i dostarczenie pucharu następnego dnia, przekroczyło 70 milionów widzów, co potwierdził w tym tygodniu przedstawiciel kanclerza , Miguel Angel Gil Marin, na forum „Pro”.
Tego typu filmy są częścią początkowej strategii zespołu rojiblanco, która uruchomiła markę produkującą treści wideo o nazwie „Atleti Studios”, za pośrednictwem której zamierza dostarczać treści odbiorcom i generować możliwości dla sponsorów i partnerów biznesowych. „Dzięki Atleti Studios stworzyliśmy trzy znaczące formy sponsoringu” – powiedział największy udziałowiec podmiotu.
Wygrana w LaLiga Santander nie powoduje od razu, że nowi partnerzy biznesowi pukają do drzwi podmiotu, ale generuje „bardzo pozytywny efekt” w rozmowach które już były otwarte lub pomagały zamknąć umowy, podaj źródła z podmiotu rojiblanca dla EFE. „To ważny impuls” – dodają.
Efekt przenosi się również na dotychczasowych sponsorówCi, którzy ucierpieli w ciągu ostatnich dwóch sezonów od skutków pandemii w związku z nadużyciem swoich praw, odczuwają brak możliwości aktywowania tych obowiązków ze względu na brak widowni na stadionach.
Wśród nich jest firma, która pojawia się na froncie koszulki rojiblanco, izraelska firma inwestycyjna Plus500, która sponsoruje także włoską Atalantę, polską Legię Warszawa, Swiss Young Boys czy australijskie rugby plus 500 Brumbies.
Dyrektor generalny tej firmy, David Zroya, podkreślił, że „sukces Atletico Madryt pokazuje korzyści z naszej inwestycji w sponsoring sportowy, który uzupełnia nasze inicjatywy w dziedzinie technologii marketingowej”, zauważając, że w 2020 r. jej dochód wzrósł o 146% w porównaniu do 2019. .
Również na koszulce, ale z tyłu, znajduje się amerykańska międzynarodowa firma transferowa Ria Money Transfer, Obecna w 150 krajach i podpisana z Atlético pod koniec 2019 r. umowa została „znacząco dotknięta przez pandemię”, wyjaśnili EFE firmy.
Firma docenia jednak „duży wpływ” swoich kampanii, takich jak krótkometrażowy film „For All the Dreamers of the World”, który opowiada historię dominikańskiego fryzjera Archibardo Hernandeza, który ma kilku piłkarzy jako klientów i w którym Urugwajczyk Luis Suarez , pojawili się Francuzi Thomas Lemar i Geoffrey Kondogbia oraz meksykański Hector Herrera.
Powiedział, że krótki film opowiada o rzeczywistości milionów imigrantów na świecie, którzy opuszczają swoje kraje pochodzenia A ich rodziny, aby zrealizować swoje marzenia i marzenia ich bliskich poprzez przekazy pieniężne, udało się dotrzeć do ponad 200 milionów ludzi w ponad 35 krajach”.
Stały sponsor hiszpańskich klubów piłkarskich, podmiot finansowy Caixabank, Wyjaśnia, że jej strategia z zespołami wykracza poza sportowe sukcesy i porażki, ponieważ jej celem jest bycie „bankiem wzorcowym” hobby.
Dzięki tej strategii, która obejmuje około trzydziestu klubów między dwiema głównymi kategoriami hiszpańskiej piłki nożnej, źródła Caixabank potwierdzają EFE, że sprzedał 200 000 zbliżeniowych kart bankowych i bransoletek płatniczych, oprócz 30 000 osób, które zdecydowały się odebrać swoje pensje za pośrednictwem swojego podmiotu i sfinansować 75 000 karnetów dla kibiców klubowych, hiszpański.
Również z dużym doświadczeniem we wspieraniu klubów piłkarskich, dla firmy piwowarskiej Mahou, fani Atletico świętowali tytuł „Bardzo wyjątkowe spotkanie”, którym chcą towarzyszyć ze swoimi produktami.
„Fakt, że relacje z Atletico Madryt są utrzymywane od lat, daje nam złą reputację i wiarygodność, dwie cechy, które z biegiem czasu nabyły, aby towarzyszyć kibicom wartościami. Ponadto dzielimy oba podmioty, a jednocześnie zachęcać do konfrontacji między ludźmi, które są niezbędne do lepszego życia”,
Firma produkująca sprzęt sportowy BH Fitness jest jednym z najnowszych partnerów Atlético de Madrid, oficjalny dostawca klubu w jego obiektach i kamieniołomach. Nawet będąc w związku przez bardzo krótki czas, od lutego 2021 r. Vitorian uzyskał już przychody z tej relacji: gwarantuje wzrost sprzedaży w środowiskach sportowych o 400% od czasu zawarcia umowy z Atlético, czego efektem jest firma o wartości około 800 000 euro.
„Współpraca z Atlético jest bardzo pozytywna dla BH Fitness zarówno pod względem jakościowym, jak i ilościowym. Jeśli taki zespół wybiera ich na swojego partnera w sprzęcie sportowym, to z powodu zaufania, jakie wzbudza w nim wiedza, jaką posiada w zakresie technologii, osiągów i designu. Ta reputacja jest jednym z wielkich atutów, które charakteryzują markę od lat 80-tych”, wyjaśnia dyrektor generalny firmy, Pablo Perez de Lazarraga, dla EFE.
Alava gwarantuje, że uzyskany zwrot z inwestycji wynosi „pięć wartości” pod opiekąPrzekłada się to również na jej międzynarodową ekspansję, zwłaszcza na obszarach geograficznych, takich jak Azja i Zatoka Perska.
„Fakt współpracy z mistrzami jest niewątpliwie zachętą i domagaj się naszej aktywności. W przyszłym roku będziemy nadal pogłębiać naszą działalność i rozwijać projekty międzynarodowe w Azji i Ameryce Północnej – dodaje dyrektor.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”