Świat przedsiębiorczości, rosnący trend

Ameryka Łacińska szuka sposobów na innowacje i dywersyfikację źródeł dochodów. Szansą rozwoju regionu jest przedsiębiorczość

Dzięki nowym możliwościom oferowanym przez technologię i biznes w ostatnich latach, Ameryka Łacińska rozwija się w ekosystemie przedsiębiorczości. Jego mieszkańcy stanęli przed różnymi wyzwaniami w zakresie bezpieczeństwa, środowiska i pandemii COVID-19, podobnie jak inne kraje na świecie, co pozwoliło im otworzyć oczy na nowe możliwości i różne sposoby generowania dochodów.

W ten sposób region stawia w ostatnich latach na przedsiębiorczość i maksymalne wykorzystanie jej potencjału.

Ten świat otwiera pole nieograniczonych możliwości, które już przyniosły owoce w populacji różnych krajów i które obiecują wysoki wzrost gospodarczy i osobisty tym, którzy zechcą sobie na to pozwolić.

Raport Ipsos 2022

Przedsiębiorczość jest fundamentem, który pomaga poprawić kondycję gospodarek. Nowe badanie Ipsos obejmujące 26 krajów, opublikowane pod koniec 2022 r., wykazało, że w niektórych krajach biznes żyje i ma się dobrze, a w innych słabnie.

Badanie pokazuje informacje z 26 krajów na całym świecie, w tym: Australii, Chin, Hiszpanii, Indii, Malezji, Polski i innych.

W przypadku Ameryki Łacińskiej dane zarejestrowano dla Argentyny, Brazylii, Chile, Kolumbii, Meksyku i Peru.

Według badania, trzech na dziesięciu obywateli świata (31%) twierdzi, że w pewnym momencie założyło firmę, a prawie tyle samo (29%) ma nadzieję, że zrobi to w najbliższej przyszłości.

Ale działalność przedsiębiorcza i aspiracje różnią się znacznie w poszczególnych krajach.

Na przykład: Peru (54%), Kolumbia (54%) i Meksyk (53%) mają najwyższy odsetek osób, które twierdzą, że założyły firmę w przeszłości, podczas gdy Korea Południowa (18%), Francja (16%) , a Belgia (14%) i Japonia (9%) mają najniższe wskaźniki przedsiębiorczości.

Kolumbia (58%), Meksyk (55%) i Republika Południowej Afryki (54%) mają najwyższy odsetek dorosłych, którzy twierdzą, że prawdopodobnie założą firmę w przyszłości, podczas gdy Szwecja (13%) i Belgia (13%) krajów mają Holandia (11%) i Japonia (8%) mają najniższe wskaźniki osób planujących założenie firmy.

wsparcie rządowe

Na pytanie, jakie czynniki są ważne dla skalowalności projektów, w równaniu wyróżniają się trzy zmienne: dotacje rządowe, stopy procentowe i inflacja.

Na podstawie danych z 26 badanych krajów stwierdzono, że najważniejszym czynnikiem była pomoc rządowa (56%), następnie stopy procentowe (50%) i wreszcie inflacja (40%). Co więcej, tylko około jedna trzecia (30%) z 26 badanych krajów uważa, że ​​rząd dobrze radzi sobie z promowaniem przedsiębiorczości w ich krajach.

Z drugiej strony 26 krajów biorących udział w badaniu stwierdziło, że sektor prywatny i banki również nie udzielają pomocy. Tylko mniejszość twierdzi, że sektor prywatny (31%) i banki (31%) wykonują dobrą robotę, promując przedsiębiorczość w swoich krajach.

Grupy nietradycyjne stają się aktywne

Chociaż w przeszłości przedsiębiorczość mogła dominować wśród mężczyzn i wyższych grup społeczno-ekonomicznych, obecnie już tak nie jest.

Kobiety (+5%), pokolenie Z/millenialsi (+18%) i osoby o najniższych dochodach (+7%) zwiększyły swoje zaangażowanie i aspiracje w zakresie przedsiębiorczości od 2018 r., zgłaszając rozpoczęcie działalności gospodarczej.

czynniki nośne

Kiedy kraje, które brały udział w badaniu Ipsos, zapytano o bariery w rozpoczynaniu działalności gospodarczej, finansowanie zostało ocenione jako główne (41%).

Z drugiej strony brak zainteresowania (19%) i stan gospodarki (19%) wyróżniają się na drugim miejscu, a na drugim miejscu jest brak wiedzy (17%), który jest bardzo blisko.

ucisk kobiet

Mniej niż dwóch na pięciu obywateli świata (37%) uważa, że ​​kobiety są traktowane sprawiedliwie, gdy próbują założyć firmę.

Różni się to w zależności od kraju, przy czym większość w Arabii Saudyjskiej (72%), Chinach (67%), Indiach (60%) i Malezji (55%), gdzie uważa się, że kobiety są traktowane sprawiedliwie. To przekonanie jest najniższe we Włoszech (26%), Francji (26%), Brazylii (25%), Korei Południowej (24%) i Japonii (14%).

przyszłość, aby to poprawić

Przedsiębiorczość zapewnia niezliczone korzyści, takie jak: elastyczne godziny pracy, stabilność ekonomiczna, jeśli jest odpowiednio zarządzana, dążenie do własnych spraw, niezależność i wiele innych.

Chociaż ludzie zostali ośmieleni do założenia firmy i poszukiwania innych źródeł dochodu, jest to obszar, który przedstawia wiele wyzwań. Przy niezbędnej pomocy region Ameryki Łacińskiej może rozwijać swój biznes, aby podnieść standard życia i przyczynić się do wzrostu gospodarczego krajów.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *