ostatni rok, Unibán sprzedał banany za granicą za 358 milionów dolarów. W przypadku bananów eksport wyniósł 35,1 mln USD.
Główne rynki, na które eksportuje się najwięcej bananów i bananów to: Włochy, Polska, Belgia, Niemcy, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone, Słowenia, Portugalia, Hiszpania, Ukraina, Rosja, Turcja, Tunezja, Francja, Grecja, Korea, Algieria, Curaçao Rumunia, Węgry, Szwajcaria i Holandia.
(Patrz: Kolumbijska firma błyszczy w globalnych kwalifikacjach startupów.)
Firma chce uzupełnić swoje portfolio świeżych owoców, w tym ananasa. Starają się również w swojej marce przekąsek Turbana wyróżniać się różnymi propozycjami, takimi jak słodkie ziemniaki.
Marii Camili Velez, O nowościach mówił dyrektor ds. rozwoju i marketingu Unibán.
Na co stawiasz w tym roku?
Oprócz przekąsek szukamy opcji świeżych owoców, pracujemy nad zrównoważonym rozwojem i innowacjami oraz chcemy pokazać się jako europejska firma, która jest głównym producentem i sprzedawcą babki, banana i ananasa w kraju. Pokaż również nasze umiejętności w Europie w zakresie eksportu, w tym roku pokażemy, co zrobiliśmy w obszarze zrównoważonego rozwoju, który jest bardzo cenny dla wszystkich dostawców sprzedających owoce na tym rynku.
(Patrz: Do jakich celów będzie służył nowy sojusz Aliadas?).
Jakie wyniki się wyróżniają?
Realizujemy wszystkie wyznaczone cele w zakresie sprzedaży, eksportu i wolumenu. Robimy wszystko, co w naszej mocy, tworząc budżet na 2021 r.
Sprzedajemy również ananasa, który nie jest dobrze znany; W Europie mamy około 240 hektarów. Zrobiliśmy to również, aby nieco urozmaicić naszą ofertę eksportową. Ten obszar jest nie tylko dla bananów czy bananów i jest dla nas ważne, aby udowodnić, że mamy różne inne uprawy i owoce. Obecnie 70% naszej produkcji ananasów kierujemy na eksport, głównie do Europy i Stanów Zjednoczonych. Pozostałe 30% pozostaje na rynku lokalnym i sprzedajemy je pod marką Turbana naszym klientom supermarketów.
Czy myślisz o dotarciu do większej liczby krajów?
Tak, i to nie tylko z ananasem, stale urozmaicamy naszą ofertę w zakresie przekąsek.
W tym roku zaczynamy od Brazylii. Przyjechaliśmy do Europy, Azji i Korei. Naszą ideą jest zwiększenie zasięgu na rynkach i wśród konsumentów, abyśmy mogli dostarczać Ci wiadomości poza bananami. Wybieramy więcej świeżych owoców, a także przekąsek, na przykład mamy również maniok, który kupujemy w regionie Uraba. Dodamy również słodkie ziemniaki i będziemy mieli szerszą ofertę, która pokazuje naszą siłę jako kraju i regionu.
(Patrz: Kolumbia wyeksportowała ponad 19 milionów USD w handlu cyfrowym.)
Jak to zostanie uwzględnione?
Podaje się go za kilka punktów. Jednym z nich jest żądanie opcji od naszych zagranicznych klientów. W Sweet Potato znaleźliśmy produkt bardzo podobny do naszej propozycji wartości; Naszą ideą jest rozpoczęcie produkcji w tym roku pod koniec 2021 roku i rozpoczęcie sprzedaży w pierwszej połowie 2022 roku na wszystkich naszych rynkach.
Pomyśleliśmy również o zapewnieniu opcji mieszania naszych produktów. Mam nadzieję, że ta nowa opcja będzie w ten sam sposób obowiązywać w pierwszym semestrze roku.
Trudno pobić podniebienia różnymi propozycjami, nawet smakowymi. W Kolumbii jest to łatwe, ponieważ możemy powiedzieć, że dorastaliśmy z takimi wyborami, ale dlatego jest tak różnorodny wybór.
Kolejna dobra wiadomość dla tegorocznego zachowania dotyczy dwucyfrowego wzrostu, który raportujemy, więc w tym roku zakończymy o 12% więcej niż w 2020 roku.
Ponad 2300 rodzin skorzystało z naszych zakupów owoców, aby zamienić je w chipsy.
(Zobacz: Ile kosztuje jedzenie w El Chato, jednej z najlepszych restauracji na świecie.)
Jak odbywa się eksport w przypadku świeżych owoców?
W ciągu roku w regionie możemy kupić i wyeksportować około 4 mln skrzynek bananów. Jesteśmy największym nabywcą.
Lubimy również mieć większy wybór świeżych produktów niż istniejące produkty, a także chipsy, aby dotrzeć do naszych klientów wewnętrznych, jak i zewnętrznych, takich jak: Amazon, TJ Maxx, Walmart, Marshalls, Target i CVS.
Eksportujemy do Panamy, Meksyku, Stanów Zjednoczonych, Dominikany i Martyniki, a ta opcja jest częścią naszych projektów na 2022 r., ponieważ nie zdefiniowaliśmy do końca tego portfolio, które mogłoby stać się bardzo ważne w przypadku rynków europejskich. Na tych rynkach możemy skorzystać z naszych certyfikatów, takich jak: RSPO (Round Table on Sustainable Palm Oil), International Food Standard (IFS) V6.1 (ten certyfikat posiada tylko kilka fabryk w Ameryce Łacińskiej), a także NON Projekt GMO, HACCP / APPCC (Analiza Zagrożeń i Krytyczne Punkty Kontroli).
(Patrz: La Anla uruchomi ostrzeżenia klimatyczne dla firm w celu sponsorowania projektów.)
walizka
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”