Symbole nazistowskie, które nadal istnieją (i wywołują poruszenie) w Japonii | międzynarodowy | Aktualności

Dla nich historia nazizmu wykracza daleko poza to, co znają tylko z książek i kultury popularnej,

Unfair Bar właśnie się otworzył i zamknął swoje podwoje w modnej dzielnicy Minami w Osace w Japonii.

„Szczerze przepraszamy za brak wiedzy i świadomości”, powiedział Host X Host, firma stojąca za klubem nocnym, w oświadczeniu opublikowanym 11 października.

Dużo osób przeszkadzało. Dodany tekst, weźmiemy pod uwagę komentarze i postaramy się, aby coś takiego się nie powtórzyło.

W przypadku „tego rodzaju rzeczy” dokument odnosi się do faktu, że nowy pasek wybrał rozszerzenie eswastyczny nazista wkrótce (nawet nadrukowane na butelkach) i zdobi mundur wojskowy, który służy jako mundur męskiego personelu klubu.

„Ignorancja i głupota”Reżyser Mickey Dzaki, reżyser filmu dokumentalnego, napisał na Twitterze Shusengo (2018), która zajmuje się historią „wygodna kobieta”, takich jak niewolnice seksualne rekrutowane przez armię japońską podczas II wojny światowej (1939-1945).

Po fali krytyki w Internecie urzędnicy klubu zamknęli oficjalną stronę internetową i opublikowali przeprosiny.

Według antropologa Aleksandra Jaurowicz Zimni, lekarz z Uniwersytetu Hokkaido (Japonia) i obecny profesor Uniwersytetu Mikołaja Kopernika (w jego rodzinnej Polsce), obecność symboli nazistowskich na archipelagu azjatyckim jest dziś bardziej spowodowana brak wrażliwości historycznej ideologicznego lub politycznego dostosowania.

„Cosplay” lub nazistowskie odgrywanie ról

Wielu Japończyków wie, że naziści popełnili zbrodnie wojenne, ale Ich wiedza jest ograniczona. Wizualnie rozpoznają czarny mundur SS [Schutzstaffel, la organización militar nazi], zwłaszcza z czerwoną opaską, ale nie ze wszystkimi mundurami Wehrmachtu [las fuerzas armadas alemanas bajo el mando de Adolf Hitler] Są dla nich znakiem ostrzegawczym – wyjaśnia Pole.

Autor badania na przebranie Nazizm, który nawiązuje do noszenia stroju kojarzonego z III Rzeszą i naśladowania okresu III Rzeszy, pozuje do publicznych występów na festiwalach takich jak japoński rynek komiksowy, Jaworowicz-Zimny ​​uważa, że ​​wyznawcy Ten trend nie sięga nawet 50.

Choć pokazuje, że trudno jest określić zakres zjawiska.

Według niej, to tak, jakby historyczny ciężar nazizmu wykraczał poza definicję Japończyków.

ODTWARZANIE Pracownicy baru byli nawet ubrani w wojskowe mundury ozdobione uroczym krzyżem

społeczeństwo japońskie Holokaust jest wyryty w ich zbiorowej pamięci Jak Europejczycy i Amerykanie. Nie ma przodków torturowanych lub zabitych przez nazistów, ani pomników upamiętniających zbrodnie hitlerowskie w każdym mieście.

Tak więc historia nazizmu jest dla nich o wiele dalsza, niż znają tylko z książek i popkultury, z filmami takimi jak Hollywood. Niechlubne łobuzy („Deceitful Bastards” lub „Cursed Bastards”, 2009) lub gry takie jak Wolfenstein.

„Jeśli nie weźmie się pod uwagę kontekstu historycznego, Obraz jest tylko dla estetyki przez wielu Japończyków – przekonuje antropolog, który nie wyobraża sobie otwarcia takiego pubu z tego typu ikonami w Polsce, kraju okupowanym przez nazistów i gdzie wzniesiono jeden z największych symboli Holokaustu, obóz koncentracyjny Auschwitz.

Od Halloween do „Mojej bitwy”

Host x Host clone, firma odpowiedzialna za nieuczciwy bar, przeprosiła za „brak wiedzy i świadomości”.

To nie pierwszy raz, kiedy symbole nazistowskie zostały rozpoznane (i ostro skrytykowane) w Japonii.

Na przykład w Halloween 2016 zespół pop Kiyakizaka 46 Wyszedł na scenę w Jokohamie, na południe od Tokio, w towarzystwie Czarne szaty podobne do szat władz SS.

Firma nagraniowa Sony Music przeprosiła i, podobnie jak bar w Osace, stwierdziła „brak wiedzy”, aby usprawiedliwić ten incydent.

Jaworowicz-Zimny ​​traktuje odcinek jako przykład trendu nazistowski szyk, nie do końca od przebranie.

Jest to zjawisko szersze i bardziej obecne nie tylko w Japonii i polega na wykorzystywaniu obrazu ze względu na jego walory estetyczne czy skandaliczny potencjał, a nie sympatię do nazistowskiej ideologii czy naśladowanie gestów czasu. Pozdrowienia z podniesionym ramieniem.

W Japonii historyk Takumi Sato z Uniwersytetu w Kioto również zidentyfikował subkulturę zwaną cul nazistów, który odnosi się do konsumpcji obrazów związanych z ideologią nazistowską w okresie powojennym.

Ale są różne reprezentacje niemieckiej armii w Japonii, jak twierdzi naukowiec Matthew Penny w opracowaniu „Rising Sun, Iron Cross” opublikowanym przez Niemiecki Instytut Studiów Japońskich w Tokio.

Obejmuje to idealizowanie postaci nazistowskich jako szlachetnych bohaterów w niektórych mangach do bardziej złożonych perspektyw, takich jak te z serii. Adolfa Osamu Tezuka (1928-1989), z udziałem trzech mężczyzn w czasie II wojny światowej: Adolfa Kamila, syna Żydów; Adolf Kaufmann, syn japońskiego nazisty; i Adolfa Hitlera.

zdobądź zdjęcia

W 2008 r. oświadczenie moja walka(„moja walka”), który został napisany przez Hitlera w mandze. W 2017 roku rząd premiera Shinzo Abe zezwolił na używanie życiorysów w japońskich szkołach.

Ostatnio, w 2019 roku, anime „Atak na Gigantów”Stał się obiektem krytyki za rzekome zawieranie imperialistycznych i faszystowskich przesłań.

W 2021 r. jest przełom Mściciele z Tokio, anime wydane z mangi autorstwa Kena Waki, które przedstawia buddyjską swastykę Manji jako symbol grupy młodzieżowej, która występuje w serialu.

PLAYBACK to przykład trendu „nazistowskiego szyku”.

O czym pamiętać

najmniejszy To nie jest symbol nazistowski. Jest to symbol wskazujący świątynie buddyjskie na mapach Japonii, gdzie jest więcej niż jedna 45 milionów wyznawców i 75 000 świątyńkapliczki i inne organizacje buddyjskie.

GETTY IMAGES Templo budista Asakusa Kannon, pl Tokio

Jednak poza Japonią swastyka stała się synonimem faszyzmu po tym, jak nacjonaliści antysemiccy poświęcili ją na rozpowszechnianie wśród Niemców idei, że należą oni do starożytnej, aryjskiej i wyższej rasy; Szczególnym emblematem III Rzeszy jest czarna swastyka w białym kole i czerwonym tle.

W Niemczech po wojnie symbol został zakazany.

W końcu ikony mają swoją historię

W Europie młodzi ludzie trzymają flagę wschodu słońca, aby wyrazić swoje zainteresowanie Japonią. Niezależnie od tego, czy w Chinach, czy w Korei, marka jest rozpoznawana jako Symbol japońskiego imperializmu. Możliwe, że Europejczycy nie kojarzą obrazu i nie zdadzą sobie sprawy z kontrowersji wokół jego wykorzystania – przyznaje antropolog Jaworowicz-Zimny.

W 2020 r. Japonia przygotowuje się do przyjęcia Igrzyska Olimpijskie (opóźnione do 2021 r. z powodu pandemii), południowokoreańscy aktywiści i politycy lobbowali za niepokazywaniem gospodarza igrzysk słoneczna flagaPodobny do flagi narodowej, ale z czerwonymi promieniami.

zdobądź zdjęcia

W XIX wieku był używany podczas japońskiego najazdu cesarskiego w celu okupacji Chin i Korei, a podczas II wojny światowej stał się standardem marynarki wojennej.

„solidny edukacja historyczna Włączenie historii z innych części świata jest niezbędne, aby edukować i uświadamiać innym pamięć wojenną, a zarówno media, jak i uniwersytety mają w tej dziedzinie dużo pracy, nie tylko w Japonii – wyjaśnia polski badacz.

„Są tacy, którzy wolą pamiętać pewne momenty w historii, a zapominać o innych” – mówi historyk Mario Marcelo Neto, autor książki Between the Atomic Bomb and War Crimes: Denial and Japanese Historiography in Perspective. and Japan”, prezentowanej na Uniwersytecie Federalnym w Rio. Grande do Sul w Brazylii.

O czym chcesz zapomnieć

„Dzieje się tak, że często lepiej nie mówić o zbrodniach wojennych, Jak gniazdo szerszeni, którego nikt nie chce dotykać. To wciąż temat tabu – zapewnia.

Według Nieto, członka Interdyscyplinarnego Laboratorium Badawczego w Rozrywce i Mediach na Federalnym Uniwersytecie Pelotas w Brazylii, japońska historiografia z biegiem czasu kładła nacisk na mniejszy sojusz Japonii z nazistami i podkreślała pamięć o archipelagu. Bomba atomowa zrzucona przez Stany Zjednoczone.

Zgodnie z tym argumentem Zmniejszyć pamięć o zbrodniach wojennych (Masakra w Nankinie, kanibalizm wojsk, praca przymusowa, tortury i inne) pozwoliłyby na pewną tolerancję dla autorytarnych idei i obrazów nawet dzisiaj.

Nito przytacza przykłady tej tolerancji, takie jak założenie neonazistowskiej partii przez Kazunari Yamada w 1982 roku i Yasukuni Jinja, świątynia, która dziś przyjmuje gości zainteresowanych pomnikiem Hideki Tojo, ówczesnego japońskiego premiera. wojny, inni zapamiętali jako „męczenników niesłusznie oskarżonych przez aliantów”: Francja, Wielka Brytania, Stany Zjednoczone i Związek Radziecki.

„Oczywiście są wyjątki, ale generalnie W Japonii było znacznie więcej prześladowań studentów i ruchów komunistycznych niż dogłębna krytyka tego, co było faszyzmem i II wojny światowej. Przebaczenie Cesarstwo Japońskie nie odpowiedziało i nie zdało sobie sprawy z tego, co zrobiłem”.

Archipelag miał już za sobą słynne debaty na temat nauczania historii II wojny światowej, takie jak Sapporo Inaga, historyk ocenzurowany w latach pięćdziesiątych za publikowanie książek zawierających krytyczną analizę roli państwa w konflikcie.

Albo Fujioka Nobukatsu, autora, który publicznie opowiadał się za wyeliminowaniem narracji o zbrodniach popełnianych w podręcznikach i który opowiadał się za „pozytywnym” wizerunkiem Japonii.

„Możesz zrozumieć tylko, jak bar w stylu nazistowskim może otworzyć się w 2021 roku w tym historycznym kontekście. Jest zbyt symboliczny, by zapomnieć.”

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *