Testy w Pizie: Kolumbia stanie w obliczu poważnego niepowodzenia z powodu epidemii – edukacja – życie

Kolumbia może stracić 50 punktów w swoich wynikach w testach w Pizie z powodu długiego okresu, w którym szkoły pozostawały bez lekcji bezpośrednich w kraju. Wyjaśnia to nowy raport z Laboratorium Ekonomiki Edukacji na Uniwersytecie Gaviriana (LEE).

Naukowcy doszli do tego wniosku po przeanalizowaniu danych z Bank Światowy i Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) z różnych krajów i porównaj to z przypadkiem kolumbijskim.

(Przeczytaj także: Wszystko, co musisz wiedzieć, aby ubiegać się o kredyt Icetex)

W ten sposób stwierdzono, że efekt covid-19 pandemia Edukacja w kraju może być znacznie silniejsza niż w innych regionach świata, biorąc pod uwagę, że spędził 150 dni szkolnych (zajęć akademickich) w szkołach całkowicie zamkniętych, aby spotykać się twarzą w twarz i pracować w domu, ze wszystkimi trudnościami, jakie to stwarza.

Z kolei w innych krajach OECD zamykanie szkół trwało średnio 60 dni w szkole średniej i 55 dni w szkole podstawowej.

Oznacza to, że większość kolumbijskich dzieci i młodzieży spędza trzy czwarte z 200 dni roku szkolnego w domu; Warto zauważyć, że jest to 40 tygodni, a dni szkolne to pięć tygodni w tygodniu, nie licząc weekendów.

(Czytaj także: Dwa projekty, które mają na celu zreformowanie Icetex w nowej legislaturze)

W ciągu 13 miesięcy, w których szkoły były w większości zamknięte (od marca 2020 r. do czerwca 2021 r., z wyjątkiem niewielkiego odsetka placówek rotacyjnych), Bank Światowy szacuje, że Kolumbia mogłaby Stracić do 50 punktów w ich występie w testy w pizie, Przechodząc z 412 punktów uzyskanych w 2018 r. do 362.

Jest to niepokojące, jeśli weźmiemy pod uwagę, że kraje OECD mają średnio 487 punktów w testach w Pizie i szacuje się, że wpływ pandemii nie spowoduje tak znaczącego spadku ich wyników, jak ma to miejsce w przypadku Kolumbii. Innymi słowy, przepaść w nauce między Kolumbijczykami a resztą świata powiększy się jeszcze bardziej.

Ale jak możemy uniknąć tych słabych wyników i wzrostu opóźnień w nauce?

W związku z tym LEE zauważył, że „utrata edukacji zachęca nas do zapytania o wysiłki różnych krajów w celu złagodzenia strat w uczeniu się uczniów spowodowanych pandemią, w szczególności w wysiłkach na rzecz wspierania populacji ogólnej i grup najbardziej narażonych”. zgodnie z ich warunkami społecznymi i ekonomicznymi. Doświadczenia innych krajów mogą posłużyć jako punkt odniesienia, który należy przyjąć w Kolumbii.

(Przeczytaj także: Ciągłe skargi ze szkół niepodlegających wymogom bezpieczeństwa biologicznego)

W związku z tym laboratorium przeanalizowało kilka środków podjętych w różnych krajach, które Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju uznała za najskuteczniejsze w łagodzeniu luk w nauce w momencie ponownego otwarcia szkoły.

W ten sposób przypadki Austrii, Hiszpanii i Polski wyróżniają się w przypadku szkolnictwa średniego, a Portugalia, Hiszpania, Polska, Holandia i Austria w przypadku szkolnictwa podstawowego i średniego.

Pakiet środków i polityk publicznych w edukacji można podsumować w następujących dziewięciu punktach:

(Przeczytaj też: Według THE są to najlepsze uczelnie publiczne w kraju)

1. Oceń luki w nauce uczniów, które mogły nagromadzić się podczas zamykania szkół.

2. Środki zaradcze mające na celu zmniejszenie luk w nauce dla każdego ucznia, który ich potrzebuje.

3. Środki zaradcze ze szczególnym uwzględnieniem uczniów znajdujących się w niekorzystnej sytuacji społecznej i ekonomicznej, których najbardziej dotyka zamknięcie szkół z powodu braku dostępu do platform technologicznych. Na przykład w Japonii, za pośrednictwem Ministerstwa Edukacji, zatwierdzono pakiet o wartości prawie 500 milionów dolarów, aby wesprzeć uczniów z domów szczególnie dotkniętych pandemią, aby uniknąć wycofywania się ze studiów. .

(Przeczytaj także: Rząd tak naprawdę nie podpisał żadnych czesnego ze wszystkimi uniwersytetami publicznymi)

4. Środki zaradcze ze szczególnym uwzględnieniem uczniów, którzy nie mieli dostępu do kształcenia na odległość.

5. Środki zaradcze ze szczególnym uwzględnieniem uczniów, którzy z największym prawdopodobieństwem opuszczą lub powrócą do klasy. Na przykład w Izraelu priorytetowo potraktowano otwieranie szkół, w których istnieje większe ryzyko pogorszenia wyników w nauce, i zezwolono na pozostawanie otwarte w drugim okresie zamykania szkół. .

6. Środki zaradcze ze szczególnym uwzględnieniem studentów-imigrantów, uchodźców, mniejszości etnicznych lub ludów tubylczych.

7. Środki zaradcze ze szczególnym uwzględnieniem studentów w programach zorientowanych na karierę.

8. Środki zaradcze ze szczególnym uwzględnieniem uczniów szkół średnich, którzy zdali egzaminy ogólnokrajowe w okresie pandemii. Na przykład na Litwie uczniowie, którzy musieli przystąpić do egzaminów ogólnokrajowych w roku akademickim 2019/2020, mieli możliwość udania się do swoich szkół w celu obejrzenia materiałów klasowych.

(Przeczytaj też: To najlepsze uczelnie w kraju według najnowszego rankingu THE)

9. Środki zaradcze ze szczególnym uwzględnieniem studentów przechodzących z poziomu akademickiego.

Spośród tych zaleceń LEE stwierdził, że Kolumbia zgłosiła wdrożenie tylko trzech, co może spowodować, że łagodzenie skutków nie będzie tak silne jak w Austrii, Hiszpanii i Polsce.

„Oprócz strategii terapeutycznych, które mają na celu zmniejszenie luk w nauce w różnych krajach, konieczne jest również uwzględnienie różnych strategii w zakresie zdrowia i logistyki, które były stosowane podczas powrotów na zajęcia w różnych krajach”, mówi raport Javeriana.

(Przeczytaj także: Pięć rzeczy, o których należy pamiętać, jeśli chcesz studiować za granicą)

Celem jest uczynienie powrotu do klasy nie tylko bezpiecznym dla społeczności edukacyjnej, ale także uniknięcie nowych przerw w zajęciach twarzą w twarz.

Wśród najbardziej skutecznych środków w innych szerokościach geograficznych, które są zalecane w tym kraju, są ograniczenie lub zawieszenie zajęć pozalekcyjnych, połączenie nauki na odległość i nauki bezpośredniej, godzin zmianowych i otwartych klas.

pisanie edukacji

W Edukacji znajdziesz również:

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *