TermomiksNajsłynniejszy robot kuchenny na świecie ma pięćdziesiąt lat i nadal jest absolutnym królem Hiszpanii. Po czterech dekadach w naszym kraju ma 90% udziału w rynku. I pomimo epidemii firma twierdzi, że ustanowiła rekord sprzedaży 2020. Choć jej poziom sprzedaży był nieco niższy niż w poprzednich latach (142000 jednostek), firma Vorwerk, która jest właścicielem Thermomix, weszła do naszego kraju 170 milionów euro.
„W marcu 2020 roku myśleliśmy, że firma będzie sparaliżowana na sezon, ale byliśmy zaskoczeni wzrostem popytu” – potwierdza Ignacio Fernández-Simal General Manager. niezależny. Nic dziwnego, że ograniczenia zdrowotne odnoszą się do jego modelu biznesowego, który opiera się na rzeczywistych demonstracjach z ponad 8000 agentami w domu.
Strategia cyfrowa to nic innego jak projekt w przygotowaniu. Jednak „poprzednia praca, którą wykonaliśmy, pomogła nam przekazać narzędzia w ręce naszych sprzedawców w ciągu 15 dni; Opracowaliśmy system cyfrowy, wirtualny pokaz i kanały komunikacji z naszymi klientami na lekcjach gotowania”.
Przy bardzo niejednorodnym profilu klientów, choć coraz młodszym, 2,9 miliona hiszpańskich rodzin ma sprzęt AGD w swoich kuchniach. Ale „w przyszłym roku będziemy świętować trzy miliony, a to oznacza Około 16% penetracji rodziny„, Dodać.
I pomimo tego, że cena jego najnowszego modelu (TM-6) – całkowicie cyfrowego – przekracza 1200 euro i że na rynku są inne znacznie tańsze roboty, Thermomix nie ma bezpośredniego konkurenta.
„Większa wiedza i wrażliwość na robota kuchennego jest generalnie pozytywna. „Choć istnieje więcej marek, pomaga nam to również osiągnąć globalny przełom” – mówi Fernandez Semal. W rzeczywistości „Kiedy Lidl był najgłośniejszy, wtedy sprzedawaliśmy najwięcej” – wspomina.
Walka z Lidl
W szczególności niemiecki gigant dystrybucyjny Thermomix pozwał się z tego powodu do sądu Monsieur Dostawa do restauracjiUrządzenie o podobnych funkcjach, ale w znacznie niższej cenie. Ostatecznie orzeczenie sądu w Barcelonie zgodziło się z właścicielem Thermomixa i Lidla na wycofanie ich produktu z półek sklepowych. Od wyroku jest apelacja.
Zgodnie z rynkami, Hiszpania jest czwarta z większą liczbą Thermomixów w domach. Niemcy Obejmij prowadzenie, a następnie Polska, gdzie wydaje się, że jest prawdziwy „bum” robota kuchennego. „W sierpniu sprzedali tylko 50 000 sztuk” – ujawnia Fernandez Semal. Na trzecim miejscu jest Francja, a za nią nasz kraj Włochy I Chiny.
Cadiz, prowincja, w której znajduje się najwięcej Thermomix .
Jednak w Hiszpanii (gdzie najlepsi szefowie kuchni są ambasadorami produktów) istnieją również różnice regionalne. Według badań firmy południowa Hiszpania jest regionem o największej penetracji robotów. fakt, Kadyks to prowincja na świecie o najwyższym odsetku domów z Thermomix (ponad 25%). Podobnie, zarówno Sewilla, jak i Madryt mają penetrację powyżej 20%.
Nic dziwnego, że przywiązanie klientów do swoich urządzeń jest również przeszkodą w dalszym rozwoju. Maszyny kuchenne mają długi cykl życia. Fernandez Semal konkluduje, że „klient zakochuje się w swoim urządzeniu, rozwija romantyczną relację i nie chce z niej rezygnować”.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”