Madryt, 1 kwietnia (prasa europejska) –
Toyota Motor Europe zintegruje całą działalność sprzedażową, marketingową i posprzedażową dawnej Toyoty Central Europe (TCE) z siedzibą na Węgrzech, wraz z działalnością Toyota Motor Poland, dystrybutora Toyoty w Polsce, podała spółka w oświadczeniu. .
Nowy dział TCE będzie kierowany przez Prezesa Jacka Pawlaka i będzie miał siedzibę w Warszawie, w Polsce, a jego celem będzie ściślejsza koordynacja przez Polskę, Węgry, Czechy i Słowację działań marek Toyota i Lexus.
Tym samym do 31 marca TCE prowadziła działalność z Budapesztu (Węgry), gdzie zarządzała całą działalnością handlową Toyoty i Lexusa na Węgrzech, Czechach i Słowacji, natomiast Toyota Motor Poland zarządzała działalnością handlową na rzecz Polski.
Od dziś podmiotem prawnym Toyota Motor Poland jest Toyota Central Europe, natomiast dotychczasowa Toyota Central Europe zmieni nazwę na Toyota Central Europe – Węgry, podobnie jak Toyota Central Europe – Czechy i Toyota Central Europe – Słowacja.
Sekcja Działań i Współpracy w sytuacjach nadzwyczajnych skoncentruje się na skupieniu pod jednym dachem wszystkich typowych działań administracyjnych, takich jak technologie informacyjne, zasoby ludzkie i inne funkcje wsparcia. W obliczu opinii publicznej działania w każdym z czterech krajów zostaną utrzymane, a misje zostaną wzmocnione dzięki synergii w planowaniu zasobów.
Pojawia się nowy proces współdzielonej inwentaryzacji pojazdów, prowadzący do bardziej elastycznego łańcucha dostaw i skrócenia czasu dostaw. Klienci w regionie będą także korzystać z jednej gamy produktów Toyoty i Lexusa.
Ponad 1100 nowych pracowników
Z drugiej strony Toyota Motor Company ogłosiła zatrudnienie 1480 pracowników w roku finansowym 2022, z czego 1104 dołączy od 1 kwietnia. W ubiegłym roku finansowym zatrudniono 1635 pracowników, co oznacza wzrost o 9,48% w porównaniu z rokiem bieżącym.
Rodzaje stanowisk pracy obejmują stanowiska administracyjne, stanowiska inżynieryjne, stanowiska biurowe i stanowiska techniczne.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”