Uterqüe, marka „premium”, którą Inditex zintegruje z Massimo Dutti

Uterqüe, marka „premium”, którą Inditex zintegruje z Massimo Dutti

Inditex przez kilka lat nie wprowadzał na rynek żadnej nowej marki. Ale w 2008 roku gigant tekstylny postanowił go uruchomić UterquüeFirma z koncepcją bardziej zaawansowaną niż reszta jej marek. Sieć zaczynała od pięciu sklepów w MadrytI Barcelona I Korona A pod koniec tego roku miała już sklepy w Meksyku i Portugalii.

Trzynaście lat później, mając około osiemnastu sklepów (w większości samozarządzających się), tekstylny gigant postanowił połączyć się z innymi głównymi markami grupy, Massimo Dutti, ze znacznie wyższym poziomem rozliczeń i wolumenem sklepów niż Uterqüe. Z 80 sklepów rozmieszczonych na 16 rynkach, będzie teraz znajdować się w ponad 650 placówkach z obecnością na 74 rynkach.

W ten sposób firma twierdzi, że chce w pełni wykorzystać penetrację i spadek, z którego Massimo Dutti cieszy się od lat w takich obszarach, jak Stany Zjednoczone, Kanada, Meksyk czy Turcja. Jest to podobna strategia do tej, którą uruchomiła z Zara Home i Zarą, która, jak twierdzi, przyniosła dobre wyniki, wykorzystując synergię między obiema firmami.

Jak firma szczegółowo wyjaśniła w prezentacji wyników pierwszego semestru, proces ten odbędzie się w ciągu najbliższego roku i Asortyment produktów Uterqüe będzie nadal dostępny na jej stronie internetowej oraz w siostrzanych sklepach firmowych.

Choć od jakiegoś czasu testuje linię męską, w swojej ofercie skupia się na produktach damskich o kontrastowym ukierunkowaniu i większym segmencie. świetny Z innych firm założonej przez niego firmy Amancio Ortega.

Jej oferta odzieży i akcesoriów skupia się na bardziej wymagającym kliencie pod względem wzornictwa i jakości. Pod względem produkcyjnym posiada część produkcji hiszpańskiej, głównie w grupie galanterii skórzanej, reszta sprowadzana jest z zagranicy.

Źródła firmowe wyjaśniają niezależny Że od teraz marka będzie żyć własnym życiem i będzie miała różne przestrzenie w szeregu miejsc wybranych w zależności od grupy docelowej i dostępnej przestrzeni.

Operacja oczywiście nie będzie oznaczać odejścia pracowników, ale zostaną oni zintegrowani zarówno w sklepach Massimo Dutti, jak i w pozostałych spółkach grupy, którą zarządza. Pablo Isla. Poszukiwane będą również nowe kierunki dla pracowników kreatywnych i administracyjnych. Zapewnili firmę, że proces ten „jest sposobem na zapewnienie jej rozwoju, aby nadal się rozwijała”.

„Sądzimy, że da mu to większą ekspozycję na różnych rynkach” – powiedział prezes Inditexu podczas konferencji z analitykami po przedstawieniu wyników. On też tak twierdził Pozycja konkurencyjna Inditexu jest „silniejsza niż kiedykolwiek”, po tym, jak firma odnotowała zysk netto w wysokości 1272 mln euro. W pierwszym półroczu roku podatkowego 2021-2022 (luty-lipiec). fakt, Miał najlepszy drugi kwartał w swojej historii, w porównaniu do 195 mln strat odnotowanych w 2020 roku.

Niski obrót grupy

między różnymi łańcuchami, Uterqüe miała najniższy do tej pory poziom rozliczeń w 2021 r., chociaż źródła firmy potwierdzają, że w ostatnim okresie pandemii urósł powyżej średniej grupy i twierdzą, że nie była w złej sytuacji ekonomicznej.

W pierwszym półroczu Uterqüe zdołała wystawić rachunek 48 milionów w porównaniu do 31 odnotowanych w tym samym okresie 2020 roku. Ze swojej strony Oysho wystawił 305 milionów, Stradivarius 782, Bershka 919, Massimo Dutti 607, Pull & Bear 786, a Zara (Zara i Zara Home) 8488.

Podobnie Uterqüe jest marką o najmniejszej obecności na rynku poza Hiszpanią. W naszym kraju na dzień 31 stycznia 2021 r. miała 28 sklepów, natomiast w Meksyku miała 16 sklepów poza granicami kraju; 12 w Rosji; 6 w Portugalii; 5 w Arabii Saudyjskiej; 4 w Polsce; 2 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich; 2 w średnicy; 2 w Kuwejcie; 2 w Kazachstanie; i jeden w Chinach, Jordanii, Libanie, Maroku, Ukrainie i Rumunii.

Pod względem powierzchni sprzedaży Uterqüe posiadała 14 437 metrów kwadratowych z łącznej liczby 4 826 566, które grupa dodała pod koniec stycznia. To znacznie mniej niż 115 581 dodanych przez Oysho; 258.310 dla Massimo Dutti; lub 394.170 dla Pull & Bear.

Teraz Inditex będzie badał „przypadek po przypadku”, co zrobić z budynkami pozostawionymi wolnymi. Mimo niewielkich rozmiarów w porównaniu do innych zakładów w grupie, większość z nich zmierza do ostatecznego zamknięcia. Jednak w niektórych z nich można zainstalować inne sklepy sieci Inditex.

Sklepy Uterqüe są zamykane równolegle z procesem instytucjonalizacji, który firma prowadzi w celu poprawy swojej powierzchni handlowej. W 2020 roku mieściła 751 sklepów, a na koniec roku prowadziła łącznie 6829 sklepów na całym świecie.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *