Volvo Buses zamyka fabrykę karoserii w Polsce

Volvo Buses Europe skoncentruje swoją produkcję na podwoziach i wraz z producentami nadwozi zewnętrznych zaoferuje klientom w regionie pełną gamę autobusów. W rezultacie Volvo Buses zdecydowało o zamknięciu fabryki nadwozi we Wrocławiu.

Fabryki Volvo Bus w Szwecji i Brazylii Produkcja podwozi, kompletna produkcja autobusów miejskich i zagranicznych w Meksyku A Ameryka Północna nie została dotknięta tą decyzją i będzie kontynuować swoją normalną pracę.

„Nasza fabryka w Meksyku będzie nadal produkować autobusy miejskie i zagraniczne dla Meksyku i Ameryki Północnej, co oznacza, że ​​model biznesowy w Meksyku będzie kontynuowany tak, jak do tej pory.

Będziemy nadal inwestować w badania i rozwój, wzmacniając nasze portfolio produktów i integrując nowe, czyste i zrównoważone technologie, takie jak pojazdy elektryczne; Ponadto będziemy nadal rozwijać się dzięki naszej sieci obsługi posprzedażowej w całej Republice Meksyku” – poinformowało Volvo Buses Mexico.

Volvo Buses zamyka fabrykę karoserii w Polsce

„Nasza działalność w Europie od lat traci grunt. Dzięki temu modelowi biznesowemu, który już z powodzeniem wdrażamy na innych rynkach, poprawimy rentowność i zapewnimy sobie długoterminową konkurencyjność w Europie” – powiedziała Anna Westerberg, prezes Volvo Buses .

Volvo Bus podpisało list intencyjny w sprawie przejęcia obiektów Volvo Bus we Wrocławiu przez Vargas Hoklding, firmę, która przeorientuje i stopniowo rozbuduje zakład produkcyjny, rozpoczynając działalność w 2024 roku i rozbudowując go w kolejnych latach. Volvo_bus_fabryka

List intencyjny zawiera cel Vargas Holding, jakim jest oferowanie możliwości pracy pracownikom Volvo, w niektórych przypadkach już w trzecim kwartale 2023 roku.

„Choć Vargas Holding będzie działał w innej branży niż nasza, to przede wszystkim możliwość zatrudnienia doświadczonego personelu pracującego w naszej wrocławskiej organizacji, co jest niezbędne do jego powstania i przyszłej ekspansji” – wyjaśnia Anna Westerberg,

Decyzja o zakończeniu produkcji w pełni miejskich i zagranicznych autobusów w Europie wpłynie na około 1600 lokalizacji Volvo Buses Europe, z czego 1500 zlokalizowanych jest we Wrocławiu w Polsce.

Jednak Volvo Bus Corporation będzie współpracować z Vargas Holding, władzami lokalnymi i innymi stronami, aby pomóc ludziom znaleźć nowe możliwości zatrudnienia.

Grupa Volvo będzie nadal silnie obecna w Polsce, zatrudniając ponad 2100 pracowników dla Volvo Construction Equipment iw obszarach wsparcia, takich jak technologie informacyjne, Volvo Real Estate Group, usługi personalne i usługi księgowe.

Tagi: Anna Westerberg, Volvo Buses Factory Wrocław, Volvo Buses Europe

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *