Warner i Discovery chcą ominąć Disneya

Zamknięcia skłoniły wielu Amerykanów do inwestowania w projekty renowacji domów lub nowe hobby. Dla Davida Zaslava pandemiczna nuda zrodziła inny pomysł: kupić firmę o wartości 100 miliardów dolarów.

W lutym dyrektor generalny Discovery zgodził się grać w golfa z prezesem AT&T Johnem Stankeyem w Pebble Beach Pro-Am w Kalifornii. Ale wybuch COVID-19 zniweczył plan, a zamiast tego Zaslav wysłał e-mailem do Stankeya: „Zadzwoń do mnie: mam pomysł”, „czuje się sfrustrowany”.

Kierownictwo skończyło się godzinami, gdy Zaslav przedstawił Stankeyowi pomysł połączenia Discovery z Warner Media. „Wyjawiłem mu to” – powiedział Zaslav, który powiedział, że rozmawiał przez telefon ze Stankeyem tak długo, że jego żona pomyślała, że ​​wyszedł z domu.

“To było jak włóczęga.” Powiedział Zaslav. Stankey zaproponował, że przyjedzie do Nowego Jorku, obaj spotkali się na prima aprilis w Greenwich Village w dzielnicy Zaslav, aby omówić szczegóły. Dyrektor Discovery powiedział: “Chcieliśmy być ostrożni.” ”

Rozmowa telefoniczna w lutym zapoczątkowała ściśle tajną operację AT&T, najstarszej firmy telefonicznej w Stanach Zjednoczonych (USA), mającą na celu rozbicie imperium Hollywood, które nabyło za 85 miliardów dolarów zaledwie dwa i pół roku temu.

Bankowcy i dyrektorzy postrzegają to jako katalizator drugiej fali konsolidacji w Stanach Zjednoczonych i poza nimi, ponieważ główne media walczą o przetrwanie w branży rozrywkowej, której przyszłość będzie zależała od transmisji na żywo.

W ciągu ostatnich pięciu lat nie było jednej umowy, a raczej dwie mega umowyEra minęła – zakup przez Disneya Empire of Fox Ruperta Murdocha i przejęcie Time Warner przez AT&T – jednak firmy medialne zdecydowały, że nadal brakuje im wielkości, aby konkurować w szybko zmieniającym się krajobrazie cyfrowej rozrywki. Netflix i Disney Plus, z odpowiednio 208 milionami i 104 milionami subskrybentów, zajmują czołowe miejsca w rankingu ekskluzywnych usług przesyłania strumieniowego.

Mając do dyspozycji ponad 100 usług, pozostałe media muszą walczyć o pierwsze miejsce w miesięcznych budżetach konsumentów.

Warner’s HBO Max dodał 10 milionów abonentów detalicznych od czasu jego premiery w Stanach Zjednoczonych w zeszłym roku, podczas gdy Discovery ma 15 milionów abonentów na całym świecie.

„Miałem nadzieję… że będzie więcej wzmocnienia” – powiedział Stankey dziennikarzom w zeszłym tygodniu w wywiadzie wideo.Ogrodzenie.

„Chcieliśmy… zacząć od tego, zamiast być obserwatorem”. Tajne połączenie Po spotkaniu w Nowym Jorku, kierownictwo zatrudniło specjalistyczne banki inwestycyjne LionTree i Allen & Co, aby doradzały AT&T i Discovery. Został później ukończony przez Goldman Sachs i JPMorgan, którzy udzieliły pożyczki początkowej w wysokości 41,5 miliarda dolarów na sfinalizowanie złożonej transakcji.

Transakcja została szybko sfinalizowana, pomimo trudnych negocjacji dotyczących podziału własności nowej firmy. Obie strony ostatecznie zgodziły się przyznać akcjonariuszom AT&T 71%, a udziałowcom Discovery 29%.

Podczas tajnych negocjacji, nazwanych Projektem Columbus, o AT&T mówiono jako Armstrong, WarnerMedia jako Magellan i Discovery jako Drake. Obie strony wciąż dyskutują o prawdziwej nazwie połączonej firmy: rozważane pomysły obejmują Warner Discovery, Warner Bros. Discovery i Warner Discovery Media.

Razem nowa firma stanie się drugą co do wielkości grupą medialną po Disneyu pod względem przychodów, z roczną sprzedażą na poziomie 41 miliardów dolarów, a według Davida Zaslav liczba ta wzrośnie do 52 miliardów dolarów do 2023 roku.

Po utworzeniu spółki zależnej zadłużenie firmy spadnie do 55 miliardów dolarów. W przypadku AT&T transakcja usunie 43 miliardy dolarów ze stosu zadłużenia, które na koniec marca wyniosło 169 miliardów dolarów długu netto i wpłynie na akcjonariuszy.

Fuzja Murdocha, Redstone i Turners to zauważalny hit dla Davida Zaslava. Spędził ostatnią dekadę kierując Discovery, stosunkowo małą rybą o wartości rynkowej jednej dziesiątej Disneya.

Teraz przejmuje stery firmy, która generuje większe przychody niż Netflix. Dyrektor generalny jest przykładem pokolenia potentatów medialnych z minionej epoki: Murdocha, Redstones, Disney’s i the Turners, z których wielu Zaslav wspomniał podczas telekonferencji w zeszły poniedziałek.

„Jesteśmy tu na barkach potężnych tytanów, od Teda Turnera po Steve’a Rossa” – kontynuował, a współpracownik Discovery, John Malone, opisał swojego „nauczyciela i najlepszego przyjaciela”. Umowa odzwierciedla również brak pasji Stankeya do odrzucania spuścizny swojego poprzednika, Randalla Stephensona.

Stankey, znany ze swojego pragmatyzmu, w tym roku porzucił również DirecTV, nadawcę satelitarnego, którego przejęcie było kolejną historyczną umową jego mentora.

Odkładając na bok, w brutalny sposób przypominający fabułę sukcesji, Jasona Keelara, myślącego technologicznie outsidera, którego Stankey przywiózł zaledwie 10 miesięcy temu do spakowaniaAktywa WarnerMedia Hollywood w odpowiedniej firmie nadawczej.

Osoby zaznajomione z tą sprawą powiedziały, że Keelar, który zasłynął z zakłócania internetu dzięki swojemu wynalazkowi Hulu, dowiedział się o umowie w środę i prawdopodobnie opuści firmę. Zapytany o przyszłość Kilara, Stankey powiedział: „David (Zaslav) musi podjąć wiele decyzji”.

Dla WarnerMedia, jednej z najbardziej znanych hollywoodzkich firm stojących za sukcesami od Casablanki i Sitzena Kane’a po Friends i Game of Thrones, będzie to trzecia bolesna restrukturyzacja w ciągu trzech lat.

Jeden z dyrektorów Warnera powiedział, że dodał „kolejny rok zamieszania” do czterech lat „niepewności i niezdecydowania”. Jednak były kolega był optymistą.

„Zaslav jest bardzo zdolny”. Zaslav nalegał, aby „zatrzymać wszystko”, ale zwolnienia wydają się być nieuniknione, biorąc pod uwagę nakładanie się firm. Discovery przewiduje 3 miliardy dolarów oszczędności w ciągu dwóch lat.

Kiedy Financial Times zapytał go o plany integracji, Zaslav opisał swoją „elastyczność”. „Będziemy firmą, kulturą, misją”. Rozwijaj się lub wyjdź, jeśli David Zaslav zostanie bezkarny, Warner-Discovery może konkurować z Netflix jako jedna z niewielu prawdziwie globalnych usług przesyłania strumieniowego skierowanych do ponad 200 milionów subskrybentów i prawdopodobnie nagrodzi Wall Street.

Chociaż przepływy pieniężne Discovery są w dużej mierze ustalone w Stanach Zjednoczonych, obsługuje ponad 80 sieci na całym świecie, z silną obecnością w językach lokalnych w krajach skandynawskich, Polsce i we Włoszech.

Zaslav jest zdeterminowany, aby trzymać się najlepszych treści z WarnerMedia i nigdy nie wracać do rodzaju umowy licencyjnej z płatną usługą Sky TV firmy Comcast, która uniemożliwia uruchomienie HBO Max w Wielkiej Brytanii, Niemczech i Włoszech co najmniej do 2025 roku. Udana ekspansja będzie wymagała bolesnych decyzji na określonych rynkach.

Discovery nie zdecydowało jeszcze, czy wdrożyć wszystkie swoje usługi przesyłania strumieniowego pod jedną marką, taką jak Netflix, czy też skorzystać z podejścia platformy Disneya, który wprowadza marki takie jak Star, ESPN lub Hulu, w zależności od rynku.

Ta umowa z pewnością wywoła inne myślenie w sektorze rozrywki, mówią menedżerowie i bankierzy, ponieważ ciągłe dążenie do ekspansji sprawia, że ​​jest to jeszcze trudniejsze dla tych, którzy zostali w tyle.

Comcast prowadził nieformalne dyskusje ze Stankeyem z AT&T na temat połączenia swojej jednostki NBCUniversal z WarnerMedia, ale okazało się, że organom regulacyjnym łatwiej było licencjonować Discovery, powiedział kilka osób.

Dyrektor generalny Comcast, Brian Roberts, może nadal próbować kontrofertować aktywa WarnerMedia, tak jak zrobił to, gdy Disney kupił główne firmy Fox, ale włamanie się do tej mieszanki byłoby trudnym zadaniem.

Jeden z bankierów powiedział, że Warner-Discovery może stać się celem przejęcia w nadchodzących latach, ponieważ duże grupy technologiczne, takie jak Apple czy Amazon, zawierają własne umowy dotyczące treści.

„To jest to, czego AT&T i Discovery potrzebują, aby osiągnąć zrównoważony rozwój. Nie możesz prowadzić tego biznesu po prostu w Stanach Zjednoczonych” – powiedział dyrektor grupy medialnej. „Więc teraz będzie wiele firm myślących: aby stać się większy lub z rynku ”.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *