Winyl powraca w modzie. Do tego stopnia, że ​​nie ma wystarczającej liczby fabryk, aby to wyprodukować

Zostały one pozostawione na śmierć wraz z pojawieniem się płyt CD w latach 80., przez lata zbierając kurz na strychach każdego domu. A teraz po raz kolejny są najpopularniejszą i najlepiej płatną fizyczną formą w branży muzycznej. Powodów jest wiele i są różne: wzrost kombinacji, świetna jakość dźwięku lub po prostu Fizyczne doświadczanie muzyki w efemerycznej erze cyfrowej. Sprzedaż eksplodowała w ostatniej dekadzie. Epidemia tylko nasiliła to zjawisko.

ale jest problem. Bardzo duży. Zdobywanie coraz większej ilości winylu to wyzwanie w połowie 2021 r. Nie ma fabryk, brakuje materiałów, a cały łańcuch dystrybucji jest roztopiony.

sprzedaż. W zeszłym roku sprzedaż winyli Po raz pierwszy pokonał płytę CD. Globalna sprzedaż w tym roku osiągnęła prawie 1 000 milionów euro. W pierwszych sześciu miesiącach tego roku Sprzedano 17 milionów dolarów płyt winylowych w Stanach Zjednoczonych, generujących 450 milionów dolarów przychodu ze sprzedaży detalicznej, prawie dwukrotnie więcej niż w 2020 r., według Amerykańskiego Stowarzyszenia Przemysłu Nagraniowego. W Wielkiej Brytanii odnotowano 4,8 miliona sprzedaży, co stanowi wzrost o 10% z powodu pandemii. 1,2 miliona sprzedanych w Hiszpanii winylu w tym roku, wzrost sprzedaży o 24%.

Fizyczne nagrania są teraz tylko częścią całego biznesu muzycznego, ale służą również jako silny wskaźnik lojalności fanów, a gwiazdy takie jak Taylor Swift i Drake czynią winyle ważną częścią ich marketingu.

Za mało produkcji. Istnieją jednak niepokojące oznaki, że boom na winyle przekroczył zdolności przemysłowe potrzebne do jego utrzymania. Zacięcie w produkcji i uzależnienie od maszyn prasujących Dekady starożytności spowodowały niespotykane opóźnienia. Dwie dekady temu można było to zrobić w miesiąc, teraz może to zająć nawet rok, powodując zamieszanie w planach wydawniczych artystów.

I nie oszczędzono nawet najsłynniejszych gwiazd. zatrudnienie Wywiad radia BBCAdele, której album 30 Wyjdzie w listopadzie i na pewno będzie hitem. Wyjaśnił, że premiera została zaplanowana z sześciomiesięcznym wyprzedzeniem, aby winyle i płyty CD powstawały na czas. Dość powiedzieć, że w 2017 roku Sony ponownie otworzyło swoją japońską fabrykę pras po 30 latach i to najwyraźniejszy znak, że chce coś zrobić z renesansem winylu.

Problemy. Eksperci od muzyki i produkcji wymieniają różne czynniki stojące za tym problemem. Pandemia na jakiś czas spowodowała zamknięcie wielu fabryk, a przeszkody w globalnym łańcuchu dostaw spowolniły przemieszczanie się wszystkiego, od tektury i PVC, materiału, który jest przyklejany taśmą, po gotowe albumy. Na początku 2020 roku pożar zniszczył jedną z zaledwie dwóch fabryk na świecie produkujących tabletki powlekane lakierem, które są istotną częścią procesu wytwarzania tabletek.

Ale najważniejszym problemem jest po prostu podaż i popyt. Konsumpcja rosła znacznie szybciej niż branża mogła ustanawiać rekordy. I Praca opiera się na przestarzałej infrastrukturze maszyn drukarskich, z których większość pochodzi z lat 70. lub wcześniej i są bardzo drogie w utrzymaniu – mogą kosztować nawet 300 000 euro każda. Co gorsza, istnieje absurdalnie mało tokarek, a przynajmniej tokarki o dużej wydajności potrzebne do masowej produkcji tabletek. Generalnie brakuje wiedzy, fachowców, maszyn i przesyłek.

Wielkie plakaty w poszukiwaniu tortu. Od kilku lat największe marki branży muzycznej, takie jak Universal i Sony, wskoczyły na modę winylową, na dobre lub na złe. zatrudnienie Ten raport nadzoru inwestycyjnegoWiele „niezależnych” firm fonograficznych wskazuje, że niektóre z głównych marek płacą największym na świecie drukarniom winylowym za zmuszenie ich maszyn tylko do zamawiania. Najlepiej można to podsumować na przykładzie transformacji Record Store Day i tego, jak miniaturowa, niekorporacyjna wersja Black Friday na winyl zamieniła się w narzędzie marketingowe.

Co gorsza, istnieje absurdalnie mało tokarek, a przynajmniej tokarki o dużej wydajności potrzebne do masowej produkcji tabletek. Brak zasobów wydaje się mieć wpływ na cały łańcuch. Brakuje wiedzy, fachowców, maszyn i przesyłek.

Dlaczego Europa Środkowa dominuje w przemyśle. Bardzo niewiele krajów może masowo produkować tablety. Chociaż w Wielkiej Brytanii znajduje się największa liczba drukarni w Europie, największe i najbardziej znane z nich znajdują się (jak dotąd) na kontynencie europejskim, a mianowicie: Niemcy i Czechy. Winyl zbliżył się do całkowitego upadku na początku XXI wieku, a oba kraje, takie jak Wielka Brytania i Stany Zjednoczone, miały duże zapasy starych maszyn winylowych. Jednak podczas spowolnienia w branży w latach 90. i 2000. Wielka Brytania i (w dużej mierze) Stany Zjednoczone zdemontowały i sprzedały większość tego sprzętu w obliczu tego, co wydawało się być bezlitosnym wzrostem liczby płyt CD.

Tymczasem Niemcy kurczowo trzymali się swoich maszyn, podobnie jak Czesi, głównie dzięki dotacjom rządowym. Czechy, wraz z Polską, były kiedyś głównym producentem winylu w Związku Radzieckim, spuścizna przemysłowa, która teraz zasługuje na wagę złota. Konkluzja: Europa Środkowa jest światowym liderem w produkcji winylu dzięki monopolowi na oryginalne maszyny, umiejętności wymagane do ich obsługi oraz koszty pracy. Teraz problem dotyczy wytwórni fonograficznych. I oczywiście masy.

Biuletyn D-Magnes

Subskrybuj, aby codziennie otrzymywać najnowsze wiadomości i najważniejsze wiadomości, aby zrozumieć świat i cieszyć się nim.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

„Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *