Zalando Żegna się z jednym z najtrudniejszych lat. On sklep Niemcy są zamknięte w 2022 roku -między styczniem a grudniem włącznie- Ze stratami w wysokości 94,7 mln euro W porównaniu do zielonych liczb, choć już malejących, z 138,5 mln euro rok temu.
Spadkowa tendencja spółki utrzymuje się od początku roku, kiedy to odnotowała kilka 61 mln w wyniku złożonego kontekstu makroekonomicznego. Jednak zaległości Przez ostatnie dziewięć miesięcy było to minus 82,7 mln euro, a teraz sytuacja się pogarsza.
Warto wyjaśnić, że już rok temu niemiecka spółka odnotowała spadek notowań o 18,5% w stosunku do do 170 mln euro odnotowanych rok temu, kiedy grupa skorzystała z doskonałego handlu internetowego w wyniku pandemii.
Plan Zalando na przetrwanie burzy konsumenckiej przechodzi przez Hiszpanię: „To jeden z rynków o największym wzroście”
Wracając do całego roku, obroty wyniosły 10 344 mln euro, co stanowiło nieznaczny spadek o 0,1% w porównaniu z 10 354 mln euro odnotowanymi rok wcześniej. Mimo wszystko Zalando nie widzi, aby jego liczba spadła poniżej progu 10 000 milionów.
On Całkowita ilość towarów (GMV, od angielskiego akronimu) dla grupy wzrosła o 3,2%, do 14,797 mln euro w porównaniu z 14,348 mln w poprzednim roku. Ta liczba stawia grupę w najniższym przedziale jej oczekiwań, które zostały już przeformułowane.
Firma zauważa, że gdy konsumenci wracają do zakupów w sklepach po pandemii, adopcja handlu elektronicznego spadła bardziej niż początkowo oczekiwano, a niskie zaufanie konsumentów przełożyło się na wysoki poziom zapasów na całym rynku.
Skorygowany ogólny wynik operacyjny (EBITDA) kształtuje się na poziomie 184,6 mln euro, co oznacza spadek o 60,6% w porównaniu do 468,4 mln euro mln euro w tym samym okresie w 2020 r.
Numery związane z pracą
Jeśli chodzi o dane dotyczące siły biznesu, odwiedziny Zalando wzrosły o 5,7% do 51,2 mln. Liczba zamówień wynosi 261 mln, co oznacza wzrost o 3,5%. Średnia wartość koszyka wynosiła 56,7 euro, co oznacza spadek o 0,3%.
„Fakt, że byliśmy w stanie nadal rozwijać naszą bazę klientów w obecnym środowisku gospodarczym, pokazuje, że nasza podstawowa strategia działa”.– twierdzi Robert Gentz, dyrektor generalny Zalando.
Jeśli chodzi o ekspansję, niemiecka firma wskazała, że w ciągu roku dodała dwa nowe rynki, Węgry i Rumunię. Tym samym istnieje już 25 krajów, w których działa grupa. W przeszłości Zalando dodało 6 nowych rynków, koncentrując się na Europie Wschodniej.
Koszt własny sprzedaży wzrósł o 4,3% rok do roku, z 6 027 mln EUR do 6 289 mln EUR, co przekłada się na spadek marży zysku brutto rok do roku o 39,2% w porównaniu z 41,8%. Tutaj podkreślają inwestowanie w cenę w celu zmniejszenia nadmiernych zapasów.
Spełniły się słabe przepływy pieniężne i prognozy spadkowe
Ogólnie rzecz biorąc, pogorszenie koniunktury jest również widoczne w przepływach pieniężnych z działalności operacyjnej, które wynoszą minus 169,1 mln euro w porównaniu z zielonymi wartościami 615,4 mln euro w zeszłym roku.
Grupa ustala jednak liczbę inwestycji na 2022 rok na 759,1 mln euro. To m.in. zwiększenie liczby wynajmowanych lokali, budowa dwóch nowych centrów logistycznych w Polsce czy 7,8 mln euro przeznaczone na przejęcie Highsnobiety.
ze wszystkim, W czerwcu prognozy zostały skorygowane w dół I Wspierany przez „niestabilny” charakter obecnego rynku europejskiego, został spełniony, ale w najgorszym scenariuszu.
jeśli zostanie zaakceptowany sklep Przewidywał, że całkowity wolumen ładunków w 2022 roku wzrośnie od 16% do 23%, do 17 600 milionów euro, prognoza została teraz przekroczona, ponieważ wzrosła tylko między 3% a 7%, do 15 300 milionów euro (w najlepszym przypadku scenariusz).
Teraz, choć trudno jest przewidzieć popyt konsumpcyjny w obecnych warunkach, Ambicją Zalando jest wzrost obrotów w tym roku między 1% a 7%.. Zgodnie z transformacją platformy oczekuje się, że przychody wzrosną od -1% do 4%.
„Jesteśmy przekonani, że powrócimy do dwucyfrowego wzrostu w perspektywie średnioterminowej i dalej będziemy realizować naszą wizję i strategię” — powiedział dyrektor generalny Zalando.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”