Wypadek kolejowy w Indiach: Oto, co wiemy

Wypadek kolejowy w Indiach: Oto, co wiemy

Katastrofa kolejowa we wschodnich Indiach w piątek była najgorszą katastrofą kolejową w kraju od dwóch dekad, zabijając ponad 270 osób i odnawiając pytania dotyczące bezpieczeństwa kolei w kraju, który dużo zainwestował w system – któremu ufają codziennie miliony ludzi – w ostatnich latach Wiele wypadków śmiertelnych.

Według wstępnego raportu rządu dwa pociągi pasażerskie zderzyły się w piątek około godziny 19:00 czasu lokalnego po tym, jak jeden z nich zderzył się i wykoleił zatrzymany ekspresowy pociąg towarowy w dystrykcie Balasore w stanie Odisha. Rząd stanowy powiedział w niedzielę, że zginęło co najmniej 275 osób, podnosząc wcześniejszą liczbę 288 po tym, jak urzędnik powiedział, że niektóre ofiary podwoiły się. Zarażonych jest ponad 1100 pasażerów.

We wstępnej ocenie władze twierdzą, że katastrofa rozpoczęła się, gdy pierwszy z dwóch pociągów pasażerskich uderzył z pełną prędkością w nieczynny pociąg towarowy, a następnie wykoleił się. Drugi pociąg pasażerski jadący w przeciwnym kierunku uderzył w przemieszczone wagony. Urzędnicy uważają problemy z sygnalizacją za możliwą przyczynę.

Urzędnicy kolejowi stwierdzili, że na pokładzie pociągów podmiejskich znajdowało się ponad 2200 pasażerów, a co najmniej 23 wagony zostały wykolejone. Siła uderzenia pozostawiła samochody tak zniekształcone, że ratownicy użyli sprzętu tnącego, aby dotrzeć do ofiar.

Według South Eastern Railway jednym z pociągów był pociąg ekspresowy Shalimar-Chennai Coromandel. Serwis Coromandel Express Łączy ze stosunkowo dużą prędkością największe miasta na wschodnim wybrzeżu Indii. Innym pociągiem pasażerskim był Yesvantpur-Howrah Superfast Express, który kursował z węzła podmiejskiego w południowym mieście Bengaluru do Kalkuty, stolicy północno-wschodniego stanu Bengal Zachodni.

Indyjski minister kolei Ashwini Vaishnau powiedział, że zarządził dochodzenie w sprawie przyczyny wypadku i poszkodowanych Otrzymają odszkodowanie.

Do wypadku doszło na stacji Pahanaga Bazar, w pobliżu nadmorskiego miasta Balasore w północno-wschodnim stanie Odisha. Obszar ten słynie ze starożytnych świątyń i historii jako brytyjskiego centrum handlowego w XVII wieku.

Balasore znajduje się kilka godzin jazdy od najbliższego lotniska w Bhubaneswar, stolicy Odishy. Maj jest zwykle najcieplejszym miesiącem w roku, z dziennymi temperaturami sięgającymi 37,7°C w dniach poprzedzających wypadek.

Akcja ratunkowa zakończyła się w sobotę. Dziesiątki pociągów zostało odwołanych, ale załogi rzuciły się, by przywrócić obsługę po tym, jak wagony biorące udział w wypadku zostały zepchnięte z torów. Vaishinau powiedział, że spodziewa się wznowienia usługi nie później niż w środę. Jednak opóźnienia oznaczają, że rodziny ofiar wciąż walczą o dotarcie na miejsce katastrofy w niedzielę, a według lokalnych urzędników i lekarzy wiele ciał pozostaje nieznanych.

Często wymieniana jako niezbędna dla gospodarki Indii, rozległa sieć kolejowa tego kraju jest jedną z największych na świecie i ma zasadnicze znaczenie dla życia i środków do życia, zwłaszcza na większości obszarów wiejskich. Prawie wszystkie indyjskie linie kolejowe, czyli 98 procent, zostały zbudowane w latach 1870-1930. Badanie 2018 Opublikowano w American Economic Review.

Uważa się, że najbardziej śmiertelny wypadek w historii kolei w kraju miał miejsce w 1981 r., Kiedy pociąg pasażerski wykoleił się podczas przejeżdżania przez most w Bihar. Jego wagony zatonęły w rzece Bagmati, zabijając około 750 pasażerów. Wielu ciał nie znaleziono.

Przypadki przestępczości były częste w Indiach, średnio 475 przypadków rocznie od 1980 r. Do mniej więcej przełomu wieków. Stają się coraz mniej powszechne, średnio nieco ponad 50 rocznie w dekadzie poprzedzającej 2021 r., zgodnie z dokumentem Urzędnicy kolejowi przedstawili się na Światowej Konferencji Zarządzania Katastrofami.

Ogólne bezpieczeństwo kolei poprawiło się w ostatnich latach: całkowita liczba poważnych wypadków kolejowych stale spada do 22 w roku fiskalnym 2020, z ponad 300 rocznie dwie dekady temu. W 2020 roku przez dwa kolejne lata Indie nie odnotowały żadnych ofiar śmiertelnych w wypadkach kolejowych, co jest kamieniem milowym, który z aprobatą przyjął rząd premiera Narendry Modiego. Do 2017 roku każdego roku umierało ponad 100 pasażerów.

Jednak wypadki śmiertelne nadal. W 2016 roku 14 wagonów wykoleiło się w północno-wschodnich Indiach w środku nocy, zabijając ponad 140 pasażerów i raniąc 200 innych. Władze twierdziły wówczas, że przyczyną mogło być „pęknięcie” w torach kolejowych. W 2017 roku w wyniku nocnego wykolejenia w południowych Indiach zginęło co najmniej 36 pasażerów, a 40 zostało rannych.

Piątkowy wypadek był najbardziej śmiertelny od co najmniej wypadku w 1995 roku, 200 km od Delhi, w którym zginęło ponad 350 osób.

Jednym z głównych powodów poprawy bezpieczeństwa pociągów było usunięcie tysięcy nienadzorowanych przejazdów kolejowych, co według rządu Modiego zostało osiągnięte w 2019 r. Stosunkowo niewielkie prace inżynieryjne polegające na budowie tuneli i wprowadzeniu większej liczby maszynistów sygnalizacji również radykalnie zmniejszyły liczbę wypadków .

Modi uczynił priorytetem poprawę infrastruktury, zwłaszcza systemów transportowych, w całym kraju. W ostatnich latach kolej, będąc jednym z najbardziej widocznych projektów dla zwykłych obywateli, zyskała uwagę dzięki serii zaawansowanych technologicznie inicjatyw. Modi otwierał pociągi elektryczne średniego zasięgu i budował na zachodnim wybrzeżu korytarz typu „bullet train” w stylu japońskim, aby połączyć Mumbai z Ahmedabadem.

Jednak zamiast zgodnie z planem uruchomić nowy pociąg, w sobotę Modi odwiedził miejsce katastrofy kolejowej.

System kolejowy, a zwłaszcza wypadki kolejowe, zawsze wpływały na losy polityków w Indiach. Stanowisko ministra kolei w rządzie było jednym z najbardziej pożądanych ze względu na wysoką rangę i wpływy w biznesie i przemyśle. Suresh Prabhu, któremu przypisuje się zaprojektowanie światowej klasy systemu metra w New Delhi, został zmuszony do rezygnacji ze stanowiska we wrześniu 2017 r. po serii wypadków.

Kilka godzin po piątkowej klęsce niektórzy politycy opozycji wezwali już Vaishnau do dymisji.

Mujeeb Meszaal Weź udział w tym raporcie.

Victoria Kim jest reporterką w Seulu i skupia się na relacjach na żywo. Dołącz do Timesa w 2022 roku. @pracownik

Irene Mindell, redaktorka wiadomości na żywo z Seulu, od 2016 r. redaguje i relacjonuje wiadomości z Azji. Do The Times dołączyła w 2022 r., po ponad dekadzie pracy w The Wall Street Journal, ostatnio w Hongkongu. lotnik

Isabella Quaye jest reporterem wiadomości na żywo w The London Correspondent. Dołączyła do The Times w 2017 roku jako korespondent australijski.

You May Also Like

About the Author: Nathaniel Sarratt

"Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *