„Wzrost polega na dostępie do różnych łańcuchów dostaw i otwarciu się na nowe rynki”.

Kryzys COVID-19 wywarł silny wpływ na światowe gospodarki i handel w 2020 r., które do tej pory ożywiały się w 2021 r., jakie są perspektywy na pozostałą część roku i na 2022 r.?

Pablo de la Torre: „Pojawienie się choroby Covid spowodowało bezprecedensowy kryzys, po pierwsze stawiając nas przed potrzebą odosobnienia, aby zapobiec rozprzestrzenianiu się choroby i potrzebą znalezienia zdrowego rozwiązania tego kryzysu. Po drugie, całkowita zależność od istniejących łańcuchów dostaw, co prowadzi do poważnych problemów w dostępie do podstawowych potrzeb, takich jak maski, maski i tak dalej.

Ten kontekst jest ważny, ponieważ może dać nam wyobrażenie o prognozie na 22. dzień. Pandemia pokazała nam, że żyjemy w całkowicie zglobalizowanym świecie, Więc co Wyjściem z kryzysu jest przezwyciężenie go w całości, W tej chwili istnieją ważne nierównowagi w rozwoju szczepień, a te nierównowagi generują istotne nierównowagi w podaży i popycie na całym świecie, co ma silny wpływ na dostęp do surowców i komponentów przy wzroście cen niektórych produktów i wpływa na wzrost w inflacji.

Jesteśmy na najwyższym poziomie pod względem oszczędności gospodarstw domowych i silnego popytu zarówno w USA, jak iw strefie euro, ale Zapotrzebowanie to nie może zostać w pełni zaspokojone, aby duże obszary produkcyjne, w tym przypadku Azja i Latam, nie przezwyciężyły epidemii.

Dlatego też, chociaż gospodarki, które wywarły największy wpływ na początku pandemii, były najbardziej zależne od usług, najbardziej zależne od mobilności; Z drugiej strony, bardziej uprzemysłowione gospodarki zdołały lepiej wytrzymać sytuację, a prognozy na 2022 r. są takie Gospodarki, w których waga sektora usług jest większa Gdy problemy z mobilnością zostaną rozwiązane, Masz szybszy powrót do zdrowia iw wyższych procentach; Z drugiej strony, te bardziej uprzemysłowione gospodarki nie odnotowują pełnego ożywienia, o ile główne łańcuchy dostaw i materiały pochodzące z Ameryki Łacińskiej i Azji nie docierają w sposób naturalny”.

Czy istnieją sektory, które wyszły z tego kryzysu silne? Wręcz przeciwnie, które sektory zostały najbardziej dotknięte?

P. de la T.: „Rozumiemy, że sektory, które najlepiej poradziły sobie z sytuacją w czasie kryzysu, były wyraźnie Sektor opieki zdrowotnej, farmaceutyczny i biotechnologiczny, Firmy technologiczne, telekomunikacyjne, IT, innowacje itp. również otrzymały impuls i oczywiście Sektor spożywczy i dystrybucyjny. Oprócz pozytywnego rozwoju okazała się również strategią rozwoju kraju.

Oczywiście największym uderzeniem jest turystyka, gościnność itp. Ci, którzy bardziej polegają na mobilności”.

Jakie są obecnie czynniki wpływające na konkurencyjność międzynarodowych firm hiszpańskich?

P. de la T.: „Oprócz wspomnianego wcześniej problemu, który pojawił się w łańcuchu dostaw z powodu dostępu do niektórych surowców i komponentów, chciałbym również zwrócić uwagę na dwa: Zwiększ koszt frachtu i zwiększ cenę energii.

Jak podaje brytyjska firma konsultingowa Iuric, w ciągu ostatnich 12 miesięcy koszt frachtu wzrósł o ponad 350%, a także nierównomiernie w zależności od tego, o którym pasie transportu mówimy. Jakie są główne czynniki, które wpłynęły na ten wzrost? Podkreślamy cztery: pierwszy, Zator portowy; Drugi, brak równowagi w popycie, Stymuluje zapotrzebowanie na więcej kontenerów w tranzycie, zmuszając firmy żeglugowe do kupowania większej liczby kontenerów; na trzecim miejscu Wzrost cen ropy zaangażowanie operatorów transportowych w zrównoważony rozwój i porozumienie paryskie; Wreszcie wydłużony czas w tranzycie, Odkąd czas przebywania w porcie towarowym podwoił się w ubiegłym roku, z 6 do 12 dni.

W opinii największych przewoźników rozwiązanie z jednej strony pokoleniowo Kontrakty długoterminowe, które zapewniają niezawodność, stabilność cen i oczekiwania dotyczące dostaw, umożliwiając w ten sposób instalację zapasów i towarów firmowych. Oczekuje się, że ceny zasadniczo ustabilizują się w 2022 r., ale nie wiadomo, jak się rozwiną.

Kolejnym czynnikiem, który ma duży wpływ na konkurencyjność firm, są rosnące koszty energii w czasach, gdy zmierzamy w kierunku bardziej zrównoważonego modelu energetycznego. Dekarbonizacja Europy, zaangażowanie w odnawialne źródła energii i ich magazynowanie generuje zwiększone koszty w krótkim okresie”.

Czym różni się nowy scenariusz działań międzynarodowych od tego, który mieliśmy przed marcem 2020 roku?

P. de la T.: „Cóż, chciałbym podkreślić dwa elementy: pierwszy, Konieczność dywersyfikacji łańcuchów dostaw Aby uniknąć polegania na tradycyjnych pośrednikach handlowych, w przypadku dostawców lokalnych i międzynarodowych.

Drugi to Znaczenie cyfryzacjiOkazało się to świetnym sprzymierzeńcem dla firm podczas pandemii i stało się niezbędnym narzędziem do opracowywania i dystrybucji nowych produktów”.

Cyfryzacja znacznie przyspieszyła w wyniku koronawirusa, zwłaszcza w usługach bankowych; Czy masz jakieś wiadomości w usługach cyfrowych na najbliższe miesiące?

P. de la T: „Santander ma ambicję stać się najlepszą otwartą platformą usług finansowych na świecie, dlatego grupa niedawno wprowadziła strategiczne inicjatywy, które mają na celu rozwój cyfrowy i inwestycje w technologię. Ostatnio utworzone PagonNastępny Niezależna i globalna platforma płatnicza, która stanie się technologicznym hubem Grupy, to wyraźne zaangażowanie w konkurencyjność i poszukiwanie narzędzia, które pozwoli nam agregować wszystkie płatności międzynarodowe, finansowanie i zarządzanie walutami zarówno dla klientów Santander, jak i dla klientów otwartych. na rynek, co umożliwia MŚP dostęp do zaawansowanych i innowacyjnych produktów finansowych.

Podobnie podczas pandemii uruchomiliśmy serię cyfrowych nowości, wśród których wymienię trzy. Santander uruchomił pierwszy w zeszłym roku Cyfrowy serwis gwarancyjnyOd Hiszpańskiego Banku jest przeznaczony dla tych firm, które potrzebują tej gwarancji w swojej codziennej działalności oraz możliwości ubiegania się o gwarancje lokalne i międzynarodowe w sposób cyfrowy i sprawny.

Drugi to Usługa śledzenia płatności i należności międzynarodowych Skierowany jest do firm, które pozwalają firmom, które cieszą się pełną niezależnością i w sposób cyfrowy pełną kontrolę nad przelewami wychodzącymi i wskazanymi oraz pełną transakcją ich codziennej działalności.

i trzeci Uruchomienie handlu walutami cyfrowymi. Ta nowa usługa pozwala firmom oferować, wynajmować i mobilizować swoją walutę w niezależny sposób, z absolutną wszechstronnością i zwinnością, pozwalając im dostosować się do ich potrzeb.

Bank łączy wszystkie te cyfrowe możliwości z zespołem specjalistów, którzy wspierają wszystkich klientów na terytorium, którzy mają ten zawód, aby otworzyć się za granicą.”

Jeśli chodzi o radzenie sobie z nowym międzynarodowym biznesem i ekspansję na nowy rynek, ważny jest dostęp do finansowania. Jak wyglądało dofinansowanie przyznane przez Banco Santander w zeszłym roku?

P. de la T.: „Chociaż przedsiębiorstwa i gospodarstwa domowe stanęły w obliczu tego kryzysu przy niższych poziomach zadłużenia niż w poprzednich kryzysach, wdrożenie środków wsparcia przez rządy europejskie, w tym przypadku bezprecedensowe, biorąc pod uwagę skalę i szybkość tej pomocy, miało kluczowe znaczenie dla uniknięcia zniszczenia tkanki produkcyjnej i kruchość wielu rodzin.

Od dążenia Santandera do bycia częścią rozwiązania problemu i zrozumienia, że ​​zapewnienie przedsiębiorstwom płynności było w tym czasie priorytetem, kierował procesem przyznawania finansowania, zarówno poprzez pożyczki udzielane bezpośrednio przez podmiot, jak i poprzez ICO lub Cesce, w drugi przypadek dotyczy klientów eksportowych.

Dowodem na to wsparcie jest Ponad 250 000 kredytów udzielonych przez Bank do ponad 32 000 mln kredytów„.

Na koniec, jaką rolę Twoim zdaniem powinien odegrać Banco Santander w ożywieniu gospodarczym Hiszpanii?

P. de la T.: „W Santander znowu w to wierzymy Sektor zagraniczny będzie motorem ożywienia Ten wzrost przechodzi Dostęp do różnych łańcuchów dostaw co pozwala zaspokoić wewnętrzne zapotrzebowanie naszych branż i rodzin, az drugiej strony Otwarcie się na nowe rynki które rejestrują niezadowalające zamówienie, w którym możemy umieścić nasze usługi i produkty.

W tym celu z Santander, oprócz dostarczania naszym klientom szerokiej gamy produktów i usług, które mogą być również konsumowane cyfrowo, chcemy również pomóc firmom w procesie otwierania się za granicą. Dzięki dwóm inicjatywom: pierwsza, World Trade Alliance Plataforma Santander, Dzięki temu możliwe jest nawiązywanie kontaktów biznesowych z firmami w ekskluzywnej przestrzeni, w której interesy biznesowe firmy są znane światu. Firmy te mogą identyfikować nowych zagranicznych klientów i dostawców w środowisku ponad 16 000 klientów Santander w różnych lokalizacjach geograficznych grupy.

Z drugiej strony ostatnia kreacja pod koniec zeszłego roku Santander Jedna Europa, nowy model operacyjny, którego efektywność wynika z obecności wspólnych produktów i struktur regionalnych w Hiszpanii, Wielkiej Brytanii, Portugalii i Polsce, umożliwiając Santanderowi bardziej elastyczne reagowanie na potrzeby swoich klientów, jednocześnie tworząc bardziej elastyczną platformę. i oferuje najlepsze produkty. Krótko mówiąc, dzięki One Europe poprawimy nasze doświadczenie i uczynimy je bardziej jednorodnymi dla wszystkich naszych klientów, zwłaszcza międzynarodowych firm”.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *