Zack Snyder: Liga Sprawiedliwości i jej armia zombie

Film Zacka Snydera „Batman vs. Superman: The Origin of Justice” (2016) Zredagowałem artykuł, który wciąż można znaleźć na moim zardzewiałym blogu opublikowanym 25 marca 2016 r., zatytułowany:Batman kontra Superman: nowy klasyczny Zack SnyderRzucam w nim okiem na filologię komiksową, proponując komiksowe źródła dla każdej części filmu. I ostrzegam czytelnika, że ​​nie mogę zobaczyć filmu w ten sposób: bez zastanowienia się nad komiksem, który go zrodził. Dlaczego? Ponieważ? Nie umiem Nie umiem Wyrwać sobie z głowy kulturę komiksową i postrzegać film jako dziwną filmową prawdę o jego intertekstualności.Tę rolę pozostawiło tysiąc początkującym krytykom komiksowym.

W ciągu tych lat musiałem stoczyć wiele intelektualnych pojedynków z hejterami Snydera, ponieważ tak jak w domenie publicznej, film został odwołany. Zła prasa przyczyniła się do upadku kasy, zła kasa do wszystkich nieszczęść, przez które przeszła? Snyder z kierownictwem Warner Bros. Pech lub pech, jeśli Snyder nie wprowadzi tego kinowego upływu czasu, ponieważ myślał, że może rywalizować z Marvel Cinematic Universe (MCU), aby zbudować rewers, który wygląda jak sztuczka i wyboisty cień. W tym okresie doszło do bardzo niefortunnego samobójstwa jej córki Jesieni, za które musiała porzucić pierwotny projekt Ligi Sprawiedliwości.

Pierworodny grzech filmuBatman przeciwko Superman” A jego głównym źródłem wrogości jest sympatia Batmana i Supermana do tego, że ich rodzice mają na imię Martha. Miała na imię Marta i tak ją nazywano. Ta fraza fabularna, jeśli wziąć pod uwagę komiks, ma odpowiednik i znaczenie w archetypowym centrum, ponieważ nic nie jest droższe Batmanowi niż jego zmarli rodzice, a im, swoim rodzicom, idzie przez życie, aby naprawić błędy. To całkiem logiczne, że między przeciwnikami powstaje kompleks sympatyczny i że wrogość znajduje się w sytuacji patowej.

Ale jeśli ta fraza fabularna jest czytana tylko syntetycznie. To znaczy, jeśli opuści się historię każdego z nich, historię, która została prześledzona przez dziesięciolecia komiksów i pracy nad postaciami, a film czyta się bez tego kontekstu: brzmi to jak trywialne, a nawet absurdalne źródło. Oczywiście widzowie nie mają obowiązku noszenia tego kontekstowego bagażu, biorąc pod uwagę konsekwencje, jakie przyniosła ta przygoda.[i] – Choć solidnie – to była wina fabuły. Oczywiście o wiele więcej ludzi niż przypuszczamy, nie ma „matki” lub w ogóle jej nie docenia. dźwięk. To smutne, że tak mały Coriolan czytał o Williamie Szekspirze, że drwili z Orestesa, gdy drżały mu nogi, wciąż trzymając sztylet, podczas gdy jego matka mówiła do niego: „Tutaj ten sztylet jest pogrzebany, tutaj w piersiach, w których spałeś i karmiłeś . Wzrosła obfitość memów i kpin, a także wzrosła ocena filmu, który miał więcej niż tylko wartościowe aspekty. Niesamowity i zabawny film, dwie rzeczy, które Snyder robi bardzo dobrze.

Nadal uważam, że cały ten upływ czasu jest w sferze kinowej DC Comics Zack Snyder, składający się z filmów przeznaczonych do miana klasyki. I o tym myślę Liga Sprawiedliwości Zack Snyder (2021).

Jak wiadomo, reżyser skrócił ten film, aby wziąć udział w rodzinnej tragedii, która utworzyła Autumn Farewell. Warner przekazał projekt do Joss WhedonInżynier Avengers (2012, 2015). To tak, jakby przekazać projekt Pepsi prezesowi Coca-Coli. Film Whedona był dość przeciętny. Okazało się, zgodnie z oczekiwaniami, szampon. W niezwykły sposób i być może niespotykany w historii kina, przytłaczająca niechęć fanów pozwoliła Warnerowi dać Snyderowi możliwość pogodzenia się.

Rezultatem był Justice League (2021) Zacka Snydera, bardzo dobrze skonstruowany film o bardzo dobrze wyważonej strukturze. Oczywiście oglądamy film o superbohaterach z amerykańskiego komiksu komercyjnego. Między innymi Superman, Batman i Wonder Woman, a nie jedna z prac Bergmana czy Tarkowskiego. Musisz zrozumieć, co widzisz. Nie można zamawiać gruszek z orzechów włoskich. To, co daje drzewo orzechowe, to żołędzie. A orzechy włoskie nie ustępują gruszkom, są po prostu inne.

To naprawdę kultowe filmy. A kino Zacka Snydera jest klasyczne pod wieloma względami. Jest to kino gatunku, wielkich wytwórni, ze wszystkimi swoimi tradycjami iw ramach klasycznego kina industrialnego, jest niejako wybitnym rzemieślnikiem, wybitnym rzemieślnikiem. W rzeczywistości ma bardzo charakterystyczny styl. Czego nie można powiedzieć na przykład o Jossie Whedonie, który wolałby być pracownikiem na linii, w ramach kina przemysłowego. Snyder to bardziej wyrafinowany producent kredensów, Pierre Jules w industrialnym otoczeniu.

Należy pamiętać, że Snyder zaczynał w kinie superbohaterskim od filmu 300 (2006), będącej adaptacją powieści graficznej Franka Millera o tym samym tytule, wydanej przez Dark Horse Comics. Snyder starał się zachować grafikę w sztuce filmowej, a wynik był bardzo szczęśliwy. To znaczy, pomyślał Snyder i rozwiązał w swoim stylu skomplikowane tłumaczenie języka komedii na kino. Później się przystosować Whatchmen (2009) Arcydzieło Alana Moore’a – i dzieło współczesnej sztuki komiksowej – w którym, choć wątpliwa, adaptacja oddaje atmosferę i daje nam po raz pierwszy w kinie superbohaterów w bardziej realistycznym, prymitywniejszym otoczeniu. W 2011 nakręcił lizak poncz Przekłada język i plastykę gry wideo na kino. Nie był ani pionierem, ani jedynym, ale był jednym z najwybitniejszych reżyserów w tej grze tłumaczeniowej. Z tego powodu DC Comics rozważało otwarcie tego, co miało być „kinowym światem”, który zaczął się od człowiek ze stali (2013).

Nie był to do końca udany start. Snyder zawsze był w cieniu wielkiego Batmana Christophera Nolana. Snyder rywalizował nie tylko z MCU, ale także z dobrą pracą Nolana i DC Comics Animation District, który jest świetny od późnych lat 90. (i później). Superman Snyder próbował przystosować się do postaci, której życie było bardziej cierpiące i mniej psychologiczne, niż sugerowała tradycja. Chyba że przypadnie do gustu miłośnikom majtek majteczki rajstopy. Film nie zatwierdził. Mówiliśmy już o tym, co wydarzyło się w filmie „Batman vs. Superman: Początek sprawiedliwości” i jego fiasku. Kulminacją tej przygody jest „Liga Sprawiedliwości Zacka Snydera”. Moja liga bez Zielonej Latarni, która ponownie zrywa z ligową tradycją, zarówno w komiksie, jak iw serialu animowanym, też nie radziła sobie dobrze z fanami ligi. Jednak cieszę się, że udało mu się zakończyć swój czas w DC Comics. Moim zdaniem La Liga była więcej niż warta zakończenia niefortunnego okresu dla wszystkich stron. Kolejny nowy klasyk.

Zack Snyder zaprezentował film Netflix 2021 jako nowy film o zombie. Jego pierwszy film fabularny i sława wyrosły z filmu o zombie tak dobrego, że umieściłbym go w pierwszej dziesiątce filmów tego gatunku, Dawn of the Dead (2004) „Dawn of the Dead”, gdzie większość fabuły rozgrywa się miejsce w centrum handlowym. Teraz, pod koniec swojej kariery z DC Comics, postanowił powrócić do gatunku, który wywindował go do sławy, dzięki Army of the Dead (2021) „Army of the Dead”.

Film jest zbiorem wspólnych miejsc, zarówno w fabule, fabule, dialogach, jak i postaciach typu zombie. Właściwie mogę przejść scena po scenie i prowadzić dialog, wskazując filmy, w których zostały wykorzystane, ale wydaje mi się, że to bezczynne ćwiczenie. Ale ponieważ cały film powstał w ten sposób, wydaje się to celowe. Dam ci korzyść z wątpliwości. Jeśli tak, to film jest pastiszem, czymś bardzo powszechnym w filmach gatunkowych, w produkcjach skupionych bardziej na kasie. W tym sensie jest to też chyba jego najsłabszy film. Film będzie miał równoległą serię Army of the Dead: Lost Vegas (2021), a Netflix stawia na uruchomienie projektu filmowego i nadanie mu ciągłości z serią, podobnie jak powiązane prace. Zobaczymy jak to będzie.

dodanie

DC Comics przygotowało specjalny film o Batmanie zatytułowany „Batman: World”. Powieść graficzna opowiadająca historie, rysowana i pisana przez artystów z całego świata, ze swobodą rekonstrukcji charakteru Gotham City zgodnie z ich zainteresowaniami artystycznymi i kulturalnymi. Na liście znalazły się kraje o wielkich tradycjach w sztuce dziewiątej, na czele oczywiście znajduje się Francja, a także dzieła z Włoch, Niemiec, Czech, Polski, Rosji jako przedstawicieli starożytnego kontynentu i oczywiście Hiszpanii , ze swoimi wspaniałymi tradycjami. Komiksy lub, jak je nazywają, „komiksy”, z artystą Paco Rocą, występującym w powieści graficznej. Z kontynentu azjatyckiego przyjeżdżają artyści z Turcji, Korei, Chin i Japonii. Z obu Ameryk biorą udział Meksyk i Brazylia.

W przypadku Meksyku grafika była odpowiedzialna za Rollo Valdesa, meksykańską gwiazdę komiksu, która rysowała już dla amerykańskich komiksów industrialnych, w Marvel Comics. A scenariusz napisał Alberto Chimal, wybitny pisarz literatury fantastycznej, science fiction i horroru, Meksykanin, bardzo aktywny w sieciach społecznościowych. Jakiś czas temu napisałem i opublikowałem artykuł na temat jego powieści „Wieża i ogród” (2012). Jest pisarzem o dużej kreatywności, wyobraźni i wyczuciu społecznym. Możemy spodziewać się dobrej historii, nawet mniej. Mam nadzieję, że coś niezapomnianego. Gratulacje dla tego wyjątkowego zespołu technicznego!

Kilka krytycznych (i przebiegłych, żeby się ich pozbyć): tak jak obsadzono Rulo Valdésa, meksykański artysta Humberto Ramos mógł rysować Spider-Mana przez lata. W każdym razie gratulacje dla Rollera! To jest więcej niż tego warte. Ale tak czy inaczej, są to rysownicy przypominający komiksy przemysłowe, prawdopodobnie wolałbym bardziej wizualnego lub projektowego artystę, który miał więcej meksykańskiego stylu, że tak powiem. I nie taki „amerykański” styl. Mówię bez oglądania komedii, ale w końcu przełykam słowa. Zobaczymy wtedy.

Zwraca również mocno uwagę na fakt, że nie uwzględniono zespołu argentyńskiego, na co spisane zostały wielkie tradycje historyczne kraju Ameryki Południowej. Jeśli chodzi o „The World”, to brakowało ani afrykańskich, ani australijskich artystów. Nie ma też Kanadyjczyków czy Anglików z własnymi wielkimi tradycjami komediowymi. Od redakcji DC Comics, mam nadzieję, że w przyszłych wydaniach zmienią swoją międzynarodową stronę! I rzeczywiście w Cravings: tekst z chilijskiego Jodorowsky’ego (Zanim umarł) z wybranym przez siebie artystą. Jodorowsky był genialnym rysownikiem, pracował w seriach z prawdopodobnie największymi francuskimi artystami dziewiątej sztuki, Möbiusem i Enki Bilalem. Wspaniale byłoby przeczytać Batmana Jodorowsky’ego. Prawda. Warto marzyć.


[i] W powieści to kluczowy moment w fabule, w którym bohaterowie uświadamiają sobie lub, jak mówili Grecy, „wyznają” coś komuś lub sobie. Ta wiedza zwykle zmienia kierunek działania. Na przykład w melodramacie: dobra postać to zła lub zła postać; lub dwoje domniemanych rodzeństwa, które nie było (a zatem mogło się ożenić); itp. Artykuł w Wikipedii na temat Anagnórisis jest dobry. https://es.wikipedia.org/wiki/Anagn%C3%B3risis

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *