Indie prezentują pierwszy autobus zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi

Indie prezentują pierwszy autobus zasilany wodorowymi ogniwami paliwowymi

użyć Pojazd elektryczny zasilany bateryjnie nie oznacza, że ​​pojazdy nie wytwarzają żadnych emisji, Zamiast tego nie emituje spalin

Co to jest wodorowe ogniwo paliwowe?

Według amerykańskiego Departamentu Energii ogniwa paliwowe działają podobnie do konwencjonalnych akumulatorów stosowanych w samochodach elektrycznych, ale nie wyczerpują się i nie trzeba ich ładować prądem. Produkują energię elektryczną tak długo, jak długo są zapasy wodoru. Podobnie jak konwencjonalne akumulatory, ogniwo paliwowe składa się z elektrody dodatniej (elektrody ujemnej) i elektrody ujemnej (elektrody dodatniej) wokół elektrolitu.

Anoda otrzymuje wodór i powietrze katody. Na elektrodzie dodatniej katalizator rozdziela cząsteczki wodoru na protony i elektrony. A obie cząstki subatomowe podążają różnymi drogami do katody. Elektrony przechodzą przez obwód zewnętrzny, tworząc przepływ energii elektrycznej, który można wykorzystać do zasilania silników elektrycznych. Z drugiej strony protony przemieszczają się do elektrody ujemnej przez elektrolit. Tam łączą się z tlenem i elektronami, wytwarzając wodę i ciepło.

Jakie są zalety samochodu na wodorowe ogniwa paliwowe?

Główna zaleta samochodów elektrycznych Wodorowe ogniwo paliwowe (FCEV) Czy to Brak emisji do rury wydechowej. Emituje tylko parę wodną i gorące powietrze. Kolejną zaletą jest to, że są bardziej wydajne niż pojazdy. Z silnikiem spalinowym. Pojazdy elektryczne na wodorowe ogniwa paliwowe mają jeszcze jedną zaletę, jeśli chodzi o czas tankowania, dzięki czemu są bardziej praktyczne niż akumulatorowe pojazdy elektryczne w transporcie publicznym. Nawet przy najszybszej technologii ładowania ładowanie akumulatora autobusu elektrycznego może zająć wiele godzin. w międzyczasie, Wodór można naładować w pojeździe z ogniwami paliwowymi w ciągu kilku minut, mniej więcej tak szybko, jak silnik spalinowy napędzany paliwami kopalnymi. Chociaż ta wada może nie stanowić większego problemu w przypadku pojazdów osobistych zasilanych bateriami, autobusów i innych pojazdów publicznych, może to oznaczać, że główny zasób jest bezużyteczny przez większą część dnia, ponieważ wymaga ładowania.

Czy pojazdy z wodorowymi ogniwami paliwowymi są przyjazne dla środowiska?

Ważną kwestią, na którą należy zwrócić uwagę, jest to, że przy użyciu pliku Pojazd elektryczny zasilany bateryjnie nie oznacza, że ​​pojazdy nie wytwarzają żadnych emisji, Zamiast tego nie powoduje emisji spalin. Ponieważ większość energii elektrycznej w kraju pochodzi z paliw kopalnych, a największe źródło wodoru na świecie pochodzi również z paliw kopalnych, pojazdy te generują dużą liczbę emisji, używając ich. Ale gdy idziemy w kierunku odnawialnych źródeł energii, tak też W przyszłości możemy przejść na odnawialne sposoby wytwarzania wodoru. Tak więc, mimo że pojazdy te przyczyniają się obecnie do emisji, paliwo, którego potrzebują, może być produkowane w sposób odnawialny, taki jak energia słoneczna i wiatrowa.

You May Also Like

About the Author: Randolph Feron

"Amatorski praktykujący muzykę. Wieloletni przedsiębiorca. Odkrywca. Miłośnik podróży. Nieskrępowany badacz telewizji."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *