Cele wyznaczone przez Narodową Administrację Turystyki na bieżący rok to obsłużenie 110 milionów pasażerów, w tym ośmiu milionów obcokrajowców, oraz osiągnięcie około 27,4 miliarda dolarów przychodów, przy czym we wszystkich przypadkach zgodność ze wskaźnikami przebiega dobrze.
Według wstępnych danych między styczniem a czerwcem br. zarejestrowało się już 64 mln turystów krajowych, a łączny dochód sektora wyniósł 14,6 mld dol.
Tylko w czerwcu do Wietnamu przybyło ponad 970 000 zagranicznych gości, o 6,4 procent więcej niż w poprzednim miesiącu, głównie z Korei Południowej, Chin, Tajwanu (Chiny), Stanów Zjednoczonych, Malezji, Singapuru, Kambodży, Tajlandii i Australii. .
Według różnych źródeł fakt, że ten kraj Azji Południowo-Wschodniej jest coraz bardziej preferowany jako cel podróży, znajduje obecnie odzwierciedlenie w liczbie wyszukiwań wietnamskiej turystyki, która w ostatnich latach dramatycznie rośnie w szybszym tempie niż reszta kraju reszta krajów. krajów w regionie.
Z jednej strony specjaliści w tej dziedzinie są przekonani, że ostatnie zmiany w ustawie o wjeździe, wyjeździe, tranzycie i pobycie cudzoziemców w Wietnamie zatwierdzone przez Zgromadzenie Narodowe (parlament) będą stymulować rozwój tzw. przemysłu rozrywkowego.
Wietnamski ustawodawca zdecydował o przedłużeniu ważności wizy elektronicznej (e-wizy) dla cudzoziemców z 30 do 90 dni, która będzie służyła również do wielokrotnego wjazdu do kraju.
Środek wejdzie w życie 15 sierpnia i przyniesie korzyści obywatelom z 80 krajów, a eksperci branżowi uważają, że może to zwiększyć liczbę gości z zagranicy co najmniej 1,5 raza.
Zgodnie z wietnamską strategią marketingu turystycznego do 2030 r. do 2025 r. Wietnam powinien przyjąć 18 milionów gości z zagranicy i obsłużyć 130 milionów turystów krajowych, przy rocznej stopie wzrostu wynoszącej od ośmiu do dziewięciu procent.
Tymczasem do 2030 roku kraj będzie obsługiwał 35 milionów pasażerów międzynarodowych, co stanowi szacunkowy wzrost o 13 do 15 procent rocznie, a także 160 milionów turystów krajowych, dzięki wzrostowi o cztery do pięciu punktów procentowych rocznie.
ing / mb
„Freelance twitter buff. Typowy adwokat kawy. Czytelnik. Subtelnie czarujący przedsiębiorca. Student. Introwertyk. Zombie maniakiem.”