Chińska pozycja lidera na hiszpańskim rynku samochodowym. Według agencji EvieOn Model ZS azjatyckiej marki MG Zyskał miano najlepiej sprzedającego się egzemplarza przez cały sierpień w Hiszpanii, zamykając okres z liczbą 1949 zarejestrowanych egzemplarzy.
To ponad trzykrotnie więcej niż w tym samym miesiącu ubiegłego roku, co według danych stowarzyszenia producentów pozwoli mu w 2023 r. znaleźć się wśród 15 najbardziej poszukiwanych pojazdów. com.anfac. Dzięki temu modelowi Chiny po raz pierwszy w swojej historii mogły na miesiąc zająć pierwsze miejsce w sprzedaży w Hiszpanii.
mg Osiągnął ten wyczyn dwa lata po wylądowaniu w Hiszpanii, mimo że w tym roku dokonał dużego skoku. MG, która była kiedyś brytyjska, a teraz należy do Największa korporacja motoryzacyjna w Chinach (SAIC)Planuje zakończyć rok sprzedażą w Hiszpanii 25 000 samochodów, co oznacza, że do sierpnia zarejestrowało 17 113 pojazdów w porównaniu do 3254 w tym samym okresie w 2022 roku.
wzrost mg Dzieje się to w czasie, gdy drugi co do wielkości chiński producent samochodów, BYD, który w pierwszej połowie roku potroił swój zysk netto, również analizuje lokalizacje pod budowę fabryki samochodów, a nawet megafabryki w Hiszpanii, która mogłaby również zdarza się produkować baterie i komponenty dla tej marki.
Od MG do BYD
Wśród analizowanych lokalizacji pod realizację tej inwestycji znajduje się sama Galicja, ale także Asturia czy takie kraje jak Francja, Niemcy, Polska i Węgry. BYDktóra już produkuje podwozia autobusów elektrycznych dla Castroia w Hiszpanii, stoi przed tym momentem po potrojeniu swoich zysków w pierwszej połowie roku.
BYD, która zdetronizowała Teslę jako największego producenta samochodów elektrycznych, Do Hiszpanii trafił po ogłoszeniu otwarcia tam dwóch sklepów Madryt I Barcelonaoraz ekspansję na Wyspy Kanaryjskie, Malagę, Walencję i Sewillę przez cały rok. Firma ugruntowała swoją pozycję jednego z wiodących producentów pojazdów elektrycznych na świecie z produkcją na poziomie 5 milionów sztuk.
Ponadto, według EFE, inne chińskie marki, takie jak Lynk and Co, spółka zależna Geely, największego akcjonariusza Volvo, odnotowały w Hiszpanii sześciokrotnie wyższą sprzedaż w 2022 r., osiągając 2700 zarejestrowanych pojazdów.
Psych – która większość swojej działalności zagranicznej prowadzi pod marką MG – chińska marka, która w 2022 roku wyeksportowała najwięcej pojazdów za granicę, również rozważała możliwość otwarcia nowej fabryki w Europie po tym, jak jej sprzedaż na starym kontynencie w ubiegłym roku przekroczyła 100 000 sztuk.
Chiny Według firmy konsultingowej McKinsey firma planuje wyprodukować w tym roku ponad 26 milionów pojazdów. Ponadto, według danych ANVAC, Hiszpania kupiła w 2022 r. ponad 1,399 mln euro chińskich samochodów, co oznacza wzrost o 1,905% w porównaniu z rokiem poprzednim, kiedy wydano na nie zaledwie 68 mln euro. Stanowi to 7,3% udziału w rynku samochodów w Hiszpanii.
w pierwszym semestrze, Chiny wyprzedziły także Japonię jako kraj eksportujący najwięcej samochodów na świecie.Przy wyeksportowaniu 2,34 mln pojazdów, według władz chińskich, w porównaniu z nieco ponad 2 milionami w przypadku marek japońskich, oczekuje się, że eksport azjatyckiego giganta do końca roku przekroczy 5 milionów.
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”