Czy jesteśmy gotowi na turniej gier wideo z pulą 500 000 $? – ATBigital

Czy jesteśmy gotowi na turniej gier wideo z pulą 500 000 $?  – ATBigital

Peru, 10 stycznia 2023 r. (ATB Digital). – To była znana tajemnica. Od listopada ubiegłego roku pojawiły się plotki o możliwym Majorze w naszej stolicy, Limie, w jednym z wielkich turniejów popularnej gry wideo Dota 2 roku, ale dopiero 5 stycznia Valve, twórca tytuł, potwierdził, że odbędzie się od 24 lutego do 5 marca.

Ogłoszenie było historyczne dla tych, którzy regularnie śledzą konkurencyjną scenę Dota 2. I to nie mniej, ponieważ peruwiańskie drużyny celowały w ostatnich edycjach Mistrzostw Świata Dota, osiągając historyczne pozycje, takie jak Top 6 osiągnięte przez Thunder Awaken w 2022 roku i Top 8 w Beastcoast w tym samym roku.

Pomimo wysokich wyników Valve nie nagrodziło peruwiańskich fanów Grand Championship, wielkim turniejem, który gromadzi najlepsze drużyny z całego świata (tak, te najbardziej „odważne” z Europy, Chin, Ameryki Północnej i Północnej Ameryka). Azji Południowo-Wschodniej) i w którym rozdała swoje ostatnie wydanie o wartości 500 000 $ (to, które ma być ponownie rozprowadzone w Lima Major).

Ale sytuacja się zmieniła. Po raz pierwszy w Ameryce Południowej, a konkretnie w Peru, kraju uważanym przez wielu za kolebkę najlepszych graczy w regionie, odbędzie się major. W produkcji jest dom 4D Esports, który był już odpowiedzialny za Dota Pro Circuit 2022.

Teraz, poza szumem wywołanym wiadomościami, stajemy przed pytaniem, które jest więcej niż ważne dla fanów e-sportu (sportów elektronicznych) i tych, którzy go nie znają: czy jesteśmy w stanie zorganizować międzynarodowy turniej gier wideo? Aby rozwiązać to pytanie, El Comercio skontaktował się z Lunamem Chávezem, kierownikiem projektu w firmie produkcyjnej Electronic Sports Broadcasting (ESB), a także z Mariano Tapią, prezesem Peruwiańskiego Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych i Gier Wideo (APDEV), który zapewnił wszystko, co było potrzebne . wykształcić te kompetencje.

Wydarzenie e-sportowe przypomina organizację wydarzenia muzycznego lub sportowego
Idźmy krokami. Jak organizowane jest wydarzenie e-sportowe? Według Leunama Cháveza, kierownika projektu ESB, „samo zarządzanie obejmuje procesy produkcji wydarzeń w branży sportowej i rozrywkowej, takie jak planowanie, budżetowanie, logistyka, sprzedaż sponsorów, operacje turniejowe, gościnność, bezpieczeństwo, organizacja, komunikacja i inne”.

Innymi słowy, organizacja zawodów e-sportowych wymaga wdrożenia procesów, które można zaobserwować również w przypadku dużych imprez muzycznych czy sportowych.

Chociaż według źródeł, z którymi konsultował się El Comercio, wszystko to wymaga ekonomicznego zastrzyku.

„[Para organizar eventos de eSports de alto nivel se] Wymaga to przede wszystkim inwestycji i zainteresowania ze strony sponsorów. Na poziomie logistycznym wszystko jest techniczną produkcją e-sportową, podobną do wielkich imprez sportowych odbywających się już w Peru, takich jak Igrzyska Panamerykańskie w 2019 r., Finał LCS w Limie of League of Legends w 2018 r. Latam League of Mobile Legends w 2022 r. Najważniejsze wydarzenia ESB Project Manager, DPC South American Regional League Producent of the Year.

Więc czy są różnice? naturalnie. „[Los torneos de eSports] Mają takie właściwości, jak dobre łącze internetowe z zapasowymi lub kioskami z grami, w których profesjonalni gracze rozgrywają swoje gry na scenie. instalacja [de estos espacios] Wymaga to pewnych wymagań technicznych na poziomie zasięgu komputerów i redukcji szumów” – dodaje Chavez.

Jeśli chodzi o organizację wydarzeń e-sportowych, Chavez powiedział wyłącznie El Comercio, że „będzie to pierwszy raz, kiedy odbędą się mecze twarzą w twarz (LAN)” w Lidze Regionalnej Ameryki Południowej, pokazując, że jesteśmy już na pozycji organizować ligi w różnych terminach osobiście (zwykle opracowywane online).

Czy jesteśmy gotowi na organizację wydarzeń związanych z grami wideo o międzynarodowej renomie?
Teraz, biorąc pod uwagę, że organizowanie turnieju e-sportowego przypomina nieco imprezy rozrywkowe, eksperci sugerują, że jesteśmy gotowi zająć się tymi produktami.

I nie tylko to, ale dla Mariano Tapii, prezesa Peruwiańskiego Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych i Gier Wideo (APDEV), „pod względem logistyki i infrastruktury Peru ma prawie wszystko”.

Mówiąc konkretnie o infrastrukturze, jak sobie radzimy w tym sensie? W innych mamy Arlington eSports Stadium w Teksasie, Mercedes-Benz Arena w Szanghaju, Spodek Arena – Katowice w Polsce, SSE Arena – Wembley w Londynie i nie idąc daleko, jest Arena Esports Stadium.

Obecnie w Peru nie ma otwartej dla publiczności platformy przeznaczonej wyłącznie do e-sportu, ale można dostosować inne przestrzenie. Widzieliśmy to już w turnieju The Final Match, który odbył się w Eduardo Dibós Coliseum w 2017 roku i miał pulę nagród w wysokości 50 000 USD.

„Moim zdaniem nie [tenemos un espacio para eSports] 100% odpowiedni. Potrzebna jest jedna rzecz. Istnieje jednak możliwość dostosowania istniejących pakietów. Dobrym tropem były Barranco CC i Lima CC Javiera Prado. Chciałbym mieć dobre miejsce w Cuzco i Arequipie – mówi kierownik projektu ESB, który był również odpowiedzialny za produkcję profesjonalnej ligi Mobile Legends MLSL w Ameryce Łacińskiej w 2021 roku.

Na ten sam temat prezes APDEV zwraca uwagę, że „Mamy wiele miejsc, w których możemy organizować zawody e-sportowe o różnej wielkości i budżecie. Ostatecznie wszystko będzie zależeć od wpływu, jaki chce się wywrzeć na społeczność graczy i na oczy świata.Często to „określa was”jako kraj”.

E-sporty są integrowane w Peru, a infrastruktura nadąża za rozwojem
Powszechnie mówi się, że Peru jest kolebką „doteros” w Ameryce Południowej. Nie na próżno, jeśli weźmiemy pod uwagę dokonania naszych zawodowców w świecie sportów elektronicznych. Ale czy wzmocnienie naszej infrastruktury rosło wraz z tym samym poziomem ludzkich talentów? Istnieją różne opinie.

Tak dla Yonama Chaveza z ESB. „Jesteśmy dopiero w powijakach i jeśli zrobimy wszystko dobrze, możemy przyczynić się do rozwoju infrastruktury. Pamiętajmy, że e-sport, pokazy, kultura, muzyka, sport i dosłownie przemysł rozrywkowy potrzebuje tych przestrzeni” ”- komentuje.

Ze swojej strony Mariano Tapia z APDEV komentuje, że wciąż jest wiele rzeczy do poprawy. „Infrastruktura na poziomie Internetu nie spełnia wymagań lokalnych graczy, zwłaszcza w głębi kraju. Peru ma przed sobą długą drogę, aby poprawić swoją infrastrukturę internetową. Nie komentuję cen tych usług.”

Niezależnie od sytuacji, faktem jest, że niedawne potwierdzenie Dota 2 Lima Major, a także organizacja innych turniejów gier wideo w ostatnich latach, położyły podwaliny pod rozwijającą się infrastrukturę krajowych e-sportów. Pokazuje również, że jesteśmy gotowi do podejmowania największych wyzwań w świecie e-sportu.

„Gdyby Peru naprawdę nie miało infrastruktury, nie doszlibyśmy nawet do tego punktu”, podsumowuje Chávez, odnosząc się do faktu, że obecnie jesteśmy jednym z krajów Ameryki Łacińskiej, w którym koncentruje się wiele turniejów e-sportowych na wysokim poziomie, z których oba są wirtualne. twarzą w twarz.

Czego potrzebujemy, aby zorganizować Dota 2 lub League of Legends World Cup? Pojawienie się wielkich lig wydaje się tylko kwestią czasu.

El Comercio skontaktował się z Luisem „Imperiusem” Cuadrosem, założycielem 4D Esports, aby zebrać jego opinie na temat tego, co jest potrzebne do zorganizowania głośnego wydarzenia związanego z grami wideo, ale do zamknięcia tego raportu nie otrzymaliśmy odpowiedzi.

źródło: handel

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *