Dynamika wynikająca z konkurencji w branży telekomunikacyjnej / Opinia | współpraca

Dynamika wynikająca z konkurencji w branży telekomunikacyjnej / Opinia |  współpraca

Rywalizacja to zawsze wyzwanie, Zarówno dla tych, którzy decydują się wejść na nowy rynek, dążą do zmiany reguł gry i zdobycia serc klientów, jak i dla znanych konkurentów.

Konkurencja generuje dynamikę, która się z nią wiąże Więcej innowacji, lepsza jakość, niższe ceny i ogólnie więcej korzyści dla ludzi. Zwłaszcza w świecie komunikacji stanowi potencjał do dalszej demokratyzacji łączności, dostępu offline i rozwoju dla wszystkich.

(Patrz: Plintron: Nowy operator komórkowy przybywa do Kolumbii.)

Miałem okazję przewodzić wielu przemianom w sektorze telekomunikacyjnym w różnych krajach, a kluczem jest nieustraszone wstrząsanie rynkiem poprzez pokazanie, że można generować większą wartość dla użytkowników. Na przykład w Polsce w 2006 roku udało nam się sprawić, że usługi telefonii komórkowej z najdroższych w Europie stały się najtańsze; A w przypadku Chile w ciągu zaledwie pięciu lat udało nam się obniżyć koszt za gigabajt (najdroższy w Ameryce Łacińskiej) i, co najważniejsze, dziesięciokrotnie zwiększyć zużycie danych mobilnych przez jego populację.

W Kolumbii zmiana już jest dostrzegana, ludzie doświadczyli jej w ciągu ostatniego roku, dokładnie od 5 kwietnia 2021 roku, kiedy to uruchomiliśmy komercyjną działalność WOM, i nie tylko to mówię, Duńczyk przychodzi, aby certyfikować miesiąc po miesiącu w co wielu nazwało „efektem kobiety”. Podczas gdy w lutym Kolumbijczycy płacili średnio o 142% więcej za żywność taką jak ziemniaki, ceny abonamentowych planów komórkowych spadły o 52%, a ogólnie sektor informacji i komunikacji osiągnął najniższy wskaźnik CPI w 2021 r. w porównaniu z innymi sektorami. Z zmiennością -12,10%, nie zapominając, że w pierwszym kwartale 2022 r. Zachowanie skurczowe trwa.

(Patrz: Movistar dąży do zwiększenia liczby klientów cyfrowych o 16% w tym roku.)

Chociaż usługi telefonii komórkowej nie są częścią podstawowego koszyka gospodarstw domowych, stanowią stały miesięczny wydatek, który powinien być coraz bardziej przystępny. Kolumbijczycy mają prawo do łączności, bycia częścią społeczeństwa cyfrowego i dostępu do możliwości rozwoju, jakie oferuje. Dwa lata temu, kiedy przyjechałem do Kolumbii, stwierdziłem, że ponad 20 milionów ludzi nie ma dostępu do 4G, a nawet dzisiaj spotkałem ludzi w odległych rejonach, którzy wciąż mają kontakt z cyfrowymi gadżetami i nie wiedzą, jak to zrobić w rzeczywistości korzystaj z Whatsapp lub poczty e-mail, zgodnie z liczbami Według niedawnego raportu Ministerstwa Technologii Informacyjnych i Komunikacyjnych, 3 na 10 Kolumbijczyków nie wie, jak efektywnie korzystać z technologii. Ponadto, zgodnie z raportem Oxford Committee on Hunger Relief – Oxfam, Kolumbia jest drugim najbardziej nierównym krajem w Ameryce Łacińskiej i ostatecznie musi się to zmienić.

Chris Bannister, dyrektor generalny Wom

uprzejmość

Oznacza to, że przekształcenie rynku takiego kraju jak Kolumbia nie jest łatwym zadaniem, ale jest to coś, do czego powinni dążyć ci, którzy chcą być częścią postępu. Od naszego przybycia postawiliśmy sobie za cel łączenie niepowiązanych, zmniejszenie przepaści cyfrowej i możliwość pracy nad projektami, które mają pozytywny wpływ na ludność.

Dlatego w tym procesie, który rozpoczął się rok temu, po raz pierwszy zapewniliśmy łączność ponad 648 społecznościom wiejskim, skorzystaliśmy z ponad 500 przedsiębiorców dzięki bezpłatnej edukacji cyfrowej i zainstalowaliśmy Plus 3327 anten 4GLTE Dzięki temu, że obejmujemy już 47 milionów Kolumbijczyków, stworzyliśmy ponad 2300 miejsc pracy w całym kraju i mamy plan inwestycyjny o wartości 1000 milionów dolarów w kraju.

(Zobacz: Co zawodzi więcej: mobilny lub stacjonarny Internet? Oto, co mówią użytkownicy).

Teraz muszę przyznać, że miniony rok był trudny nie tylko dla założenia firmy w sytuacji epidemii, ale także ze względu na ostrą konkurencję, jaką mieliśmy w tym procesie, ale po pierwszym roku działalności mogę powiedz: tak, wiem, może. Kluczem jest zrozumienie potrzeb użytkowników i praca nad wywarciem pozytywnego wpływu, praktykowanie świadomego kapitalizmu, w którym liczy się nie tylko opłacalność biznesu, ale także przyczynianie się do środowiska, aby doprowadzić do prawdziwej zmiany w społeczeństwie. W naszym przypadku pokazaliśmy, że można było zaoferować więcej łączności po bardziej uczciwych stawkach i nadal będziemy to robić.

Krótko mówiąc, korzyści płynące z konkurencji urzeczywistniają się, gdy nowy konkurent jest odpowiednią osobą, gdy ma długoterminowy plan biznesowo-inwestycyjny, a przede wszystkim, gdy ma wolę i pasję do dokonania pozytywnych zmian. Szansa i nadzieja dla Kolumbijczyków. Dzisiaj wejście nowego operatora do kraju pokazuje, że bardziej konkurencyjny rynek telekomunikacyjny może zniwelować przepaść cyfrową i umożliwić krajowi postęp dzięki technologii jako bodźcu rozwoju. Ale przed nami jeszcze długa droga, bo wiemy, że Kolumbia zasługuje na więcej.

(Patrz: To jest portal do porównywania planów i pakietów usług mobilnych).

Wezwanie ma na celu kontynuowanie wspólnej pracy podmiotów prywatnych i instytucji w celu zwiększenia dobrobytu społecznego i wpłynięcia na produkcyjny rozwój kraju poprzez cyfryzację. Dodatkowo, Zapewnienie wdrożenia polityk i przepisów, które promują i chronią konkurencję, inwestycje i innowacje, ma zasadnicze znaczenie dla osiągnięcia transformacji, na którą zasługuje Kolumbia. Będziemy nadal pracować, aby tak było.

I jak zawsze: zachowaj pasję.

Chris Bannister
Prezes Zarządu WOM Columbia

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *