Gastón Taratota, założyciel Unicorn Thousand: Zemsta na maniakach reklamowych i ich planie „cyfrowej soi” dla Argentyny

Gastón Taratota, założyciel Unicorn Thousand: Zemsta na maniakach reklamowych i ich planie „cyfrowej soi” dla Argentyny
Oś biznesowa A

Jest zwycięzcą Pucharu Świata Przedsiębiorców, ojcem argentyńskiego giganta korporacyjnego i skonsolidował swoje imperium milionerów, usprawniając globalną działalność gigantów z Doliny Krzemowej w krajach wschodzących.

Gastona Taratoty51-letni Argentyńczyk, który od prawie trzydziestu lat mieszka w USA, jest szefem Aleph, holdingu zajmującego się reklamą cyfrową i przedstawicielem handlowym w ponad 90 krajach 35 firm cyfrowych, takich jak TikTok i Twitter. Snap, Spotify, Uber, Meta, Microsoft, Twitch i Google.

Firma zatrudnia obecnie 1500 pracowników i zabezpieczyła inwestycje od partnerów korporacyjnych, takich jak CVC Partners, Mercado Libre, Sony, Twitter i Snap.

W 2021 roku, po otrzymaniu inwestycji o wartości 470 milionów dolarów od funduszu CVC, kapitalizacja rynkowa firmy przekroczyła 2 miliardy dolarów, osiągając status „jednorożca” i dołączając do wyselekcjonowanego klubu niebiesko-białych elit technologicznych wraz z Mercado Libre i Globant. Auth0, Ualá, Bitfarms, Ualá, Tienda Nube i pięć innych firm, które albo powstały w Argentynie, albo mają lokalnych założycieli.

potencjał dla krajowego eksportu

Rok później zdobył pierwsze miejsce w konkursie im Nagroda EY Globalny Przedsiębiorca Roku 2022Jest to ogólnoświatowy konkurs, w którym biorą udział przedsiębiorcy z ponad 60 krajów. Był pierwszym Argentyńczykiem, któremu się to udało.

Jest fanem wyścigów i kilka dni temu był w Argentynie, aby obejrzeć mecz ćwierćfinałowy Copa Libertadores, który jego zespół przegrał z Boca. W koszulce klubu, którym kieruje Fernando Gago pojawia się jako pasterz Ekspert ds. reklamy cyfrowejprojekt Taratota mający na celu edukację 100 000 osób w zakresie marketingu cyfrowego i reklamy, bezpłatnie i online, w krajach, w których Alef jest obecny, począwszy od Argentyny.

Prowadzenie biznesu cyfrowego w krajach wschodzących

„Jesteśmy firmą, która pomaga innym prowadzić biznes na ponad 90 rynkach wschodzących. Twitter zamiast mieć własne biura biznesowe np. w Polsce, Indiach i Nigerii, korzysta z usług Aleph, a my dbamy o monetyzację i sprzedaż reklam firmy w tych lokalnych rynków Płatności transgraniczne, inkasa, fakturowanie, przewalutowanie lokalnej waluty na dolary. Zajmujemy się 360 stopni wszystkim, co wiąże się z rozwojem reklamy cyfrowej w gospodarkach wschodzących” – mówi Taratota.

Biznesmen pochodzi z rodziny mieszczańskiej z Buenos Aires, a następnie w 1996 roku wyemigrował do Stanów Zjednoczonych i uzyskał tytuł magistra zarządzania biznesem na Uniwersytecie w Buenos Aires. Międzynarodowy Uniwersytet Florydy Następnie rozpoczął pracę dla brazylijskiej firmy UOL w rozwijającym się świecie reklamy cyfrowej. Mieszkał w Brazylii i Argentynie, a ostatecznie wrócił do Stanów Zjednoczonych.

Taratota i szczegóły jego projektu edukacyjnego

„Pewnego dnia dostałem szansę bycia przedsiębiorcą, mimo że nie chciałem… Popychali mnie. UOL mnie zwolniło, ale poprosili, żebym reprezentował firmę w USA i na całym świecie. To było w grudniu 2004 roku: dwa miesiące później, mając zaledwie 5000 dolarów kapitału, założyłem IMS, moją pierwszą firmę, w Miami. W tamtym czasie prawie nie było mowy o reklamie cyfrowej i nikt nie wiedział, co to jest. Kiedyś było to 0,1% budżetu reklamowego USA, dziś to ponad 60%. On jest Zemsta frajerów (Revenge of the Nerds): Czekaliśmy na ten moment 20 lat. Informacja.

– Zgłosili zamiar rozpoczęcia handlu na Wall Street, ale cofnęli się o krok. Co się stało?

Nigdy nie zebraliśmy ani jednego dolara kapitału. To ich własna praca, ich krew. W zeszłym roku zarejestrowaliśmy się w amerykańskiej Komisji Papierów Wartościowych i Giełd w celu przeprowadzenia pierwszej oferty publicznej, ale wycofaliśmy ją ze względu na trudne warunki na rynku: od 20 miesięcy nie było żadnych ofert publicznych. Nie potrzebujemy też funduszy. Przyjechałem do Stanów Zjednoczonych w 1996 roku, otworzyłem konto bankowe, wpłaciłem 1000 dolarów i płacili mi 6% rocznie. W ciągu dwóch dekad odsetek ten spadł do 0%, a teraz ponownie wynosi 6%. Biorąc pod uwagę wartość amerykańskiej stopy procentowej i oczekiwania rynku, nie ma apetytu na IPO.

Marzysz o byciu notowanym na Wall Street?

– Marzyłem o brzęk, brzęk, brzęk (z powodu dźwięku dzwonu na Wall Street) i naprawdę ciężko pracowałem, aby to osiągnąć. Pamiętam, że powtarzałem ten sam program 37 razy w ciągu trzech dni. To niesamowite przeżycie, bo można się wiele nauczyć, ale na szczęście nie musimy jechać na IPO i ujawniać się w niesamowity sposób.

Digital Ad Experte został głównym sponsorem Racingu. Na zdjęciu Taratota z Victorem Blanco, prezesem Avellanedy

— Jak to jest zostać specjalistą w prowadzeniu działalności w lokalizacjach, które mogą być skomplikowane operacyjnie?

Kto pracuje w Argentynie…

— …możesz robić interesy na całym świecie.

– Tak, ale nie tylko w tej Argentynie, o której mówił przez ostatnie czterdzieści lat. Jeśli prowadzisz samochód w São Paulo, jedziesz w dowolne miejsce na świecie i będziesz więcej niż przygotowany na nieoczekiwane. Rozwijaliśmy się poprzez przejęcia na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Europie Wschodniej. Faktem jest, że aby rozwiązać problem we Francji i Niemczech, nie zatrudniają nas. Świat generuje produkt krajowy brutto o wartości około 100 bilionów dolarów. Bogactwo dziesięciu krajów wynosi 60 bilionów dolarów amerykańskich, a G20 to 85 bilionów dolarów amerykańskich. Pozostała część, czyli około 15 bilionów dolarów, należy do kolejnych 180 krajów. Gdybyś był dużą amerykańską korporacją, na czym byś się skupił? W pierwszych dwudziestu pięciu krajach. Największe firmy z Doliny Krzemowej są obecne w od 18 do 35 krajach. Reszta świata przyprawia ich o ból głowy, a dla mnie to świetna szansa.

— Jakie problemy generują te bóle głowy dla firm?

W Nigerii waluta spadła w zeszłym miesiącu o 50%. W Bangladeszu Rezerwa Federalna nie pozwala na wypłatę dolarów. W Kambodży są problemy. W Argentynie… cóż, tutaj nie można dostać dolarów. Rozwiązujemy te konflikty i pozwalamy firmom zająć się swoimi głównymi rynkami i głównymi rynkami.

Ekspert ds. reklamy cyfrowej: kurs jest całkowicie bezpłatny

— Jak postrzegasz Argentynę z perspektywy Stanów Zjednoczonych?

Kraj znajduje się w specyficznej i trudnej sytuacji. Jeśli weźmiemy dług kraju i podzielimy go, przeciętny Argentyńczyk jest dziś winien od 5000 do 6000 dolarów, w zależności od zastosowanego kursu wymiany. Ale wszystkie nieruchomości w kraju, 11 milionów posiadłości i pola należą do Argentyńczyków, to nie są długi. Oczywiste jest, że są ludzie, którzy wynajmują i jasne jest, jak wzrosło ubóstwo. Są jednak zasoby: lit, gaz, soja i 7 milionów ludzi anglojęzycznych. Argentyna eksportuje jedynie 18% swojego produktu krajowego brutto, czyli 80 miliardów dolarów, a jedną trzecią stanowi soja i jej pochodne. Chile eksportuje 30%; Niemcy 35%; Izrael 40%. Co jest do zrobienia? Omówmy sytuację, ale musimy powiększyć tort. Argentyna eksportuje 80 000 milionów dolarów i musi wyeksportować 180 000 milionów dolarów. Ambasady powinny być prawdziwymi centrami sprzedaży. Jeśli wyeksportujemy 180 000 milionów dolarów, przestaniemy zarządzać sytuacją i zaczniemy zarządzać bogactwem. Włączam telewizor i dużo słyszę o tej sytuacji, a bardzo mało o tym, jak duży jest tort.

Teraz jesteśmy w procesie wyborczym. Czy słyszałeś, żeby któryś z kandydatów wypowiadał się na ten temat?

– jest to, że sytuacja jest bardzo skomplikowana. Sytuacja wygrywa głosy, a kto walczy elektoralnie, chce wygrać. Trzeba zrobić jedno i drugie: sytuację gospodarczą i podwójny eksport.

– Czy sądzi Pan, że dolaryzacja może być rozwiązaniem dla Argentyny?

– Nie mam warunków technicznych, żeby odpowiedzieć. Nie uciekam od pytania, ale nie jestem jeszcze gotowy, żeby je zadać. Chciałbym jednak, aby Argentyna miała własną walutę i była konkurencyjna. Ważne jest również, aby ludzie wierzyli w Twoją walutę.

Przedsiębiorca zdobywa pierwsze miejsce w konkursie „EY World Entrepreneur of the Year 2022”

– Oprócz tego, że jest kibicem, jest sponsorem koszulki Racing de Avellaneda w ramach inicjatywy edukacyjnej. Czym zajmuje się ekspert ds. reklamy cyfrowej?

— Jest to akredytowany program edukacyjny z zakresu marketingu cyfrowego i reklamy. Uczymy ludzi obsługi platform, z których korzystają: Twittera, Instagrama, Snapchata i TikToka. Zaczęliśmy to robić w agencjach i u klientów, a pewnego dnia wprowadziliśmy to do opinii publicznej. Wykształcimy 100 000 osób na całym świecie w zakresie marketingu cyfrowego. To „cyfrowa soja”: Ekspert ds. reklamy cyfrowej (digitaladexpert.com) jest całkowicie bezpłatne. Mamy już ponad 10 000 certyfikowanych osób. Po ukończeniu trzymiesięcznego kursu studenci otrzymują certyfikat od firmy Aleph, która z kolei udostępnia profile absolwentów tysiącom swoich klientów na całym świecie. oznacza wynik pracy; Szansa na promocję małych przedsiębiorstw i struktur rodzinnych.

– Jakie są plany Alfa na najbliższe lata?

Trzeba dostosować się do zmian. Dla nas ma to zalety i wady na rynkach wschodzących. Płyniemy na tej fali od prawie dwóch dekad. Część przyszłych zainteresowań dotyczy płatności transgranicznych, pomagających firmom w dostarczaniu pieniędzy z gospodarek wschodzących do gospodarek rozwiniętych. W tym sensie właśnie uruchomiliśmy Aleph Payments. Widzimy wiele możliwości w małych i średnich firmach wkraczających w świat reklamy cyfrowej. Dziś o trzecie miejsce w App Store z aplikacją odchudzającą walczy firma z takiego kraju jak Estonia. Mocno wierzymy w biznes reklamowy i płatniczy; Pomagając małym i średnim firmom wejść do cyfrowego świata.

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *