Hiszpanka Elena Lopez Riera weźmie udział w Tygodniu Menedżerów w Cannes

Hiszpanka Elena Lopez Riera weźmie udział w Tygodniu Menedżerów w Cannes

Hiszpańska reżyserka Elena Lopez Reira weźmie udział w Tygodniu Reżyserów, równoległej sekcji Festiwalu Filmowego w Cannes, ze swoim debiutanckim filmem El agua z udziałem Luny Pamees, Barbary Liny i Alberto Olmo.

Generalny delegat konkursu, Paolo Moretti, podkreślił we wtorek na konferencji prasowej jako „mistyczny, pierwszy zmysłowy film narracyjny, przesycony dokumentalną wrażliwością, opowiadający o micie powtarzających się zniknięć kobiet w hiszpańskim mieście”.

Reżyserka z Alicante uczestniczyła już w edycji Fortnight 2015 swoim krótkim filmem „Pueblo”; W 2016 roku zabrał Las Viceras na Festiwal w Locarno i wygrał tam w 2021 z zespołem The Who Wish, który również był w San Sebastian.

obraz filmowy

dwa filmy

„W kinie hiszpańskim jest piękna, nowa energia. Widzieliśmy wiele bardzo ciekawych filmów z Hiszpanii, które odkryjemy na festiwalach w nadchodzących miesiącach. Niestety nie mamy wystarczająco dużo miejsca, aby je wszystkie pomieścić” – podkreślił generalny delegat . Lopez Riera od czterech miesięcy „gryzła się” w język, aby nie zdradzić, że jej pierwszy film trafi do „Tygodnia Reżyserów Zagranicznych”, co jest „nagrodą”, jak potwierdza reżyser w wypowiedziach dla Effie, pozwalając jej aby zrekompensować swojemu zespołowi wysiłek.

Reżyser śmieje się, który jest „nagrodą za to, że mogłem tam być. Cieszę się z samego siebie, ale też z całego zespołu, który mi towarzyszył i który włożył tyle miłości i tyle pracy w mój film, to jedyny sposób, aby móc im się spłacić, sprostać pracy, którą wykonali.” „. „Trudno mi zdefiniować mój film, ponieważ należę do filmów dokumentalnych, ale bardzo interesuje mnie świetne kino, a „Ajoa” to mieszanka, którą Paulo, reżyser Fortnight, dobrze definiuje, mieszanka gatunków, które oczywiście nie nie pasują do siebie, ale są kontynuacją mojej pracy – wyjaśnia.

Cieszę się z siebie, ale też z całego zespołu, który mi towarzyszył i który włożył w mój film tyle miłości i pracy.



Elena Lopez

Akcja filmu rozgrywa się latem w małym miasteczku w południowo-wschodniej Hiszpanii. Burza grozi zalaniem ponownie przepływającej przez nią rzeki. Stare popularne przekonanie głosi, że przeznaczeniem niektórych kobiet jest zniknięcie z każdą nową powodzią, ponieważ mają „wodę w środku”. Wyprodukowany przez Alina Film, Suica Films i Les Films du Worso, przy wsparciu Institut Valencià de Cultura i ICAA oraz przy udziale RTVE i À Punt Mèdia, film będzie dystrybuowany w naszym kraju przez Filmin z Elastica.

Amerykę Łacińską będzie reprezentować „1976”, który wkracza we wczesne lata dyktatury Augusto Pinocheta i robi to „z bardzo oryginalnym spojrzeniem na budowanie tej surowej i ciężkiej atmosfery”, „przy użyciu czysto filmowych narzędzi, takich jak dźwięk, obraz lub poza polem”.

Moretti podkreślił ten film: „Dzięki gramatyce filmowej na nowo odkrywa zmysłowe doświadczenie tego momentu”.

„Un varón” Kolumbijczyka Hernandeza również bawi się dwuznacznością: „On bardzo kwestionuje symbole seksu i męskości, a my byliśmy zafascynowani jego autentycznością”.

Zobaczysz także „Pamfir” ukraińskiego malarza Dmytro Sokoletki-Sobczuka. To chilijska, polska i francuska produkcja będąca w połowie drogi między filmem gangsterskim a grecką tragedią, która według Fortnight „stanowi niezwykle współczesną opowieść społeczną i polityczną”.

Fortnight został stworzony przez Stowarzyszenie Filmowców (SRF), aby „odkrywać filmy młodych autorów i pozdrawiać pracę sławnych reżyserów”. W przeszłości skupiał się na filmowcach takich jak George Lucas, Martin Scorsese, Ken Loach i Jim Jarmusch.

Tegoroczny Fortnight otworzy „L’Envol”, włoski Pietro Marcello, z francuskim reprezentantem Louisem Garrelem.

W tym roku otworzy „L’Envol” Włocha Pietro Marcello z francuskim aktorem Louisem Garrelem i zainspirowany słynną książką dla dzieci „Szkarłatne żagle” rosyjskiego pisarza Aleksandra Greena.

Wśród nowych nazwisk wyróżnia się francuska pisarka Annie Ernault, która wraz z synem Davidem zadebiutowała jako reżyser w dokumencie „Les années Super 8”, opartym na filmach jej rodziny z lat 1976-1981.

Do Cannes przyjadą już zidentyfikowane w branży nazwiska, takie jak aktorka Adèle Exarchopoulos jako bohaterka „Les cinq diables” Léi Mysius czy Virginie Efira w „Revoir Paris”, filmie Alice Winocour o zamachu terrorystycznym na francuską stolicę.

Z kolei Emily Watson i Paul Mescal zgłaszają się do Anny Rose Holmes i Sayli David w „God’s Creatures”; Bracia Safdie wyprodukowali pierwszy film fabularny Owena Kleina, The Fun Pages, który zagłębia się w amerykańską tajną kulturę.

W ramach specjalnej sesji pokaże „Men” brytyjskiego reżysera Alexa Garlanda, znanego jako „Ex Machina” lub „Annihilation”, podczas gdy trzy filmy krążą wokół kontekstu wojennego lub rewolucyjnego: „Askal” tunezyjskiego Youssefa. Chebbi, „Tama”, premiera artysty plastycznego Ali Sherri oraz „Les Harkis” Philippe’a Faucona.

I tak The Fortnight nabiera rozpędu dwa lata po pandemii, ponieważ kino, według generalnego delegata tego wydziału, wykazało swoją odporność: „Filmy są nadal produkowane, a artyści nadal chcą tworzyć”.

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *