Po 6 miesiącach wejścia na rynek europejski okazuje się, że startup JOKR postanowił po cichu się stamtąd wycofać. Brak nabywców i zlokalizowana już konkurencja będzie jednym z głównych powodów przeprowadzki – zdradziła Raport dla niejawnych informacji biznesowych.
Portal zbiera deklaracje Ralph Wenzel, dyrektor generalny i założyciel JOKR, a także oficjalny rzecznik ds. operacji w Europie. Tym samym wskazuje się również, że w grudniu media Bloomberg wskazywały, że firma planuje sprzedaż swojego biznesu we wspomnianym regionie.
Rzecznik potwierdził, że warty obecnie 1,2 miliarda dolarów startup zamknął swoją działalność w Europie na początku 2022 roku, nie znajdując nabywcy. JOKR prowadził działalność w Austrii i Polsce i na chwilę obecną nie zidentyfikowano miejsc pracy, których to dotyczy.
Źródła wskazały, że firma ma w Berlinie zespół 70 osób, ale nie dostarczają ani nie mają kierowców. Według inwestora z Wielkiej Brytanii, ten ostatni szukał już miejsc w innych konkurencyjnych firmach za pośrednictwem LinkedIn. do wtajemniczonych.
i zejść Wyjaśnił, że rynek europejski stanowi tylko 1% biznesu, a 90% biznesu ma miejsce w Ameryce Łacińskiej, z oddziałami w Meksyku, Brazylii, Kolumbii, Peru i Chile. W związku z tym w Sprzedaż detaliczna w Peru Mamy kilka uwag na temat ekspansji JOKR w regionie, które można znaleźć poniżej:
[Lea también: JOKR ampliará servicios en ambicioso plan de expansión por LATAM]
Prezes wspomniał, że brał udział w: „pewne umowy” i próbuj „szukaj domu” Dla niektórych członków zespołu, europejskich klientów i magazynów, ale w końcu firmie nie udało się sprzedać.
Dodał, że ambicją firmy nie była globalna dominacja, ale raczej świadczenie różnorodnych usług poprzez współpracę z lokalnymi rolnikami, świeże produkty i zaplanowane dostawy. «Budujemy dla wygody, wydajności i rentowności. Dlatego musisz zejść głębiej, bardziej pionowo niż poziomo. Posiadanie dwóch małych firm rozpraszało uwagę…”Wenzel został dodany.
Choć w tej chwili nie będą patrzeć na Europę jak na rynek, dyrektor zaznacza „Nigdy nie powiem nigdy”. Odejście JOKR jest kolejnym dowodem na zmiany w branży, gdy świat odchodzi od mandatów COVID-19.
Należy zauważyć, że na początku grudnia JOKR pozyskał nowe 260 milionów dolarów z wyceną 1,2 miliarda dolarów, ze swoimi sponsorami, w tym japońskim gigantem SoftBank i Tiger Global. W tym czasie Wenzel powiedział Insiderowi, że startup skupił się na Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej.
Jednak pod koniec stycznia portal informacyjny podał, że startup chce sprzedać swoją działalność w Nowym Jorku. Ostatecznie decyzja ta nie została sfinalizowana ze względu na zaangażowanie JOKR na rynku amerykańskim.
Odejście JOKR rozszerza scenę startupową podczas pandemii, biorąc pod uwagę brak ograniczeń i zmiany w nawykach konsumpcyjnych ludzi.
[Lea también: CEO de JOKR: «Nosotros no corremos, estamos cerca del cliente»]
Ładowanie…
„Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia.”