JOKR mógł opuścić Europę z powodu braku nabywców i konkurentów

JOKR mógł opuścić Europę z powodu braku nabywców i konkurentów

Po 6 miesiącach wejścia na rynek europejski okazuje się, że startup JOKR postanowił po cichu się stamtąd wycofać. Brak nabywców i zlokalizowana już konkurencja będzie jednym z głównych powodów przeprowadzki – zdradziła Raport dla niejawnych informacji biznesowych.

Portal zbiera deklaracje Ralph Wenzel, dyrektor generalny i założyciel JOKR, a także oficjalny rzecznik ds. operacji w Europie. Tym samym wskazuje się również, że w grudniu media Bloomberg wskazywały, że firma planuje sprzedaż swojego biznesu we wspomnianym regionie.

Rzecznik potwierdził, że warty obecnie 1,2 miliarda dolarów startup zamknął swoją działalność w Europie na początku 2022 roku, nie znajdując nabywcy. JOKR prowadził działalność w Austrii i Polsce i na chwilę obecną nie zidentyfikowano miejsc pracy, których to dotyczy.

Źródła wskazały, że firma ma w Berlinie zespół 70 osób, ale nie dostarczają ani nie mają kierowców. Według inwestora z Wielkiej Brytanii, ten ostatni szukał już miejsc w innych konkurencyjnych firmach za pośrednictwem LinkedIn. do wtajemniczonych.

Ralph Wenzel, CEO i założyciel JOKR.

i zejść Wyjaśnił, że rynek europejski stanowi tylko 1% biznesu, a 90% biznesu ma miejsce w Ameryce Łacińskiej, z oddziałami w Meksyku, Brazylii, Kolumbii, Peru i Chile. W związku z tym w Sprzedaż detaliczna w Peru Mamy kilka uwag na temat ekspansji JOKR w regionie, które można znaleźć poniżej:

[Lea también: JOKR ampliará servicios en ambicioso plan de expansión por LATAM]

Prezes wspomniał, że brał udział w: „pewne umowy” i próbuj „szukaj domu” Dla niektórych członków zespołu, europejskich klientów i magazynów, ale w końcu firmie nie udało się sprzedać.

Dodał, że ambicją firmy nie była globalna dominacja, ale raczej świadczenie różnorodnych usług poprzez współpracę z lokalnymi rolnikami, świeże produkty i zaplanowane dostawy. «Budujemy dla wygody, wydajności i rentowności. Dlatego musisz zejść głębiej, bardziej pionowo niż poziomo. Posiadanie dwóch małych firm rozpraszało uwagę…”Wenzel został dodany.

JOKR
JOKR dąży do „rewolucji tradycyjnego handlu detalicznego”. Zaledwie kilka tygodni temu obchodził pierwszy rok działalności.

Choć w tej chwili nie będą patrzeć na Europę jak na rynek, dyrektor zaznacza „Nigdy nie powiem nigdy”. Odejście JOKR jest kolejnym dowodem na zmiany w branży, gdy świat odchodzi od mandatów COVID-19.

Należy zauważyć, że na początku grudnia JOKR pozyskał nowe 260 milionów dolarów z wyceną 1,2 miliarda dolarów, ze swoimi sponsorami, w tym japońskim gigantem SoftBank i Tiger Global. W tym czasie Wenzel powiedział Insiderowi, że startup skupił się na Stanach Zjednoczonych i Ameryce Łacińskiej.

Jednak pod koniec stycznia portal informacyjny podał, że startup chce sprzedać swoją działalność w Nowym Jorku. Ostatecznie decyzja ta nie została sfinalizowana ze względu na zaangażowanie JOKR na rynku amerykańskim.

Odejście JOKR rozszerza scenę startupową podczas pandemii, biorąc pod uwagę brak ograniczeń i zmiany w nawykach konsumpcyjnych ludzi.

[Lea también: CEO de JOKR: «Nosotros no corremos, estamos cerca del cliente»]

Ładowanie…

You May Also Like

About the Author: Ellen Doyle

"Introwertyk. Myśliciel. Rozwiązuje problemy. Specjalista od złego piwa. Skłonny do apatii. Ekspert od mediów społecznościowych. Wielokrotnie nagradzany fanatyk jedzenia."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *