Męskość bez kompleksów trwa w telewizji | telewizja

Męskość bez kompleksów trwa w telewizji |  telewizja

Kontrowersje wokół programu wybuchły pod koniec listopada mrowisko Po dyrektorze i prezenterze, Pablo Mutosie, Zostało to uznane za oczywiste przez kampanię Ministerstwa Równości przeciwko męskości Pomimo tego, że nie mówiono o nim, skierował wzrok opinii publicznej w jego stronę Godziny szczytu telewizja. – To nieprzyzwoite – powiedział z oburzeniem Mutus. Powtarzająca się reakcja za każdym razem, gdy prezenter telewizyjny spotyka się z taką sytuacją. „Oni szczekają, a potem jedziemy!” Juan Y Medio powtórzył się w 2017 roku na żywo w swoim programie Popołudnie, tu i teraz po, po Kontrowersyjna scena w andaluzyjskiej telewizji publicznej, w której niszczy nożyczkami sukienkę swojej partnerki Evy Ruiz.rozebranie jej do żywego ubrania, w odpowiedzi na otrzymane skargi, skłoniło podmiot do wprowadzenia wśród swoich pracowników kursów antymaszynowych. „Faszysta, macho to ty!Javier Cardenas twierdził, że był kierowcą godziny szczytu w tym samym czasie na La 1 i wskazał na stronę internetową Vertele za to, że obnażył trzy dziewczyny do naga i zaprowadził je do telewizora, by wykonały magiczną sztuczkę (nie był to pierwszy raz, kiedy Katalończyk zachowywał się w ten sposób , w przeszłości już tego doświadczyłem Słuchaczka została zwolniona z pracy z jego audycji w Europa FM, którą potępił za swoje macho komentarze). Bertin Osborne zwykle trzyma się tej samej odpowiedzi w różnych wersjach, gdy przypomina mu się krytyka wywołana jego komentarzami i postawami w telewizji: „Myślę, że to idiota nazywający mnie macho„.

skarga sieciowa

Ale kontrowersje społeczne nt Balast macho Godziny szczytu który spowodował wypadek mrowisko Nie jest to odosobnione zjawisko. Wśród feminizmu czwartej fali i władzy, jaką sieci społecznościowe obdarzyły widzów – uznanych za agentów opinii w cyklach niezadowolenia z cyfrowej konwersacji – społeczne odrzucenie męskości i teleewangelizacji zwielokrotniło się. Jest to samoregulujące się zjawisko w ostatnich latach za pomocą hashtagi Albo dzisiejsze trendy w sieciach, które później zostały podchwycone przez media. A program, którym celebryci powinni się cieszyć, nie jest jedynym, który nie przeszedł testu równości.

To było Popularne tematy Podobny do programu Pablo Mutos, w którym Carlos Herrera zapytał swoich widzów „Jeśli kobieta kłamie lepiej niż mężczyznaw zaginionym Jaka jest Twoja opinia W TVE – tej samej, której bronił Salvador Sostres Molestowanie seksualne „osobiste” i przemoc wobec kobiet prawo „faszystowskie”-. Kiedy Risto Mejide nazywa dziewczyny, które chcą po prostu przytulić swoich współlokatorów, „ciepłym kutasem” („Ten w moim mieście ma imię” – powiedział na premierze – „Powiem, że to podgrzewacz kogutów”. Wszystko czego Ci trzeba to miłość). Albo z Bertinem Osborne’em o godz Mój dom jest twójjak wtedy, gdy dał fartuch Miguelowi Poveda, artyście, który otwarcie mówił o swoim homoseksualizmie i powiedział mu, zakładając, że zawsze gotują lub że wszyscy kochają kobiety: „Dajesz to swojej mamie lub dziewczynie„.

Wywiad to czerwone światło

„Najbardziej oczywistym błędem nierówności w dostępie do informacji i rozrywki są wywiady” – ostrzega Carme Ferri-Bafia, dziennikarka i profesor na Wydziale Komunikacji Uniwersytetu Autonomicznego w Barcelonie (UAB). Ten artykuł naukowy został opublikowany wraz z Martą Lanos Liczba kobiet w programach informacyjno-rozrywkowych w Hiszpanii: odporny szklany sufitbadanie z 2020 r. mające na celu analizę aspektów roli kobiet w pięciu programach telewizyjnych w Hiszpanii.

Ferré Pavia i Llanos, należący do szerokiego gatunku infotainment, odkryli, że programy łączące informacje z komedią i rozrywką należą do najczęściej oglądanych programów w telewizji. Dlatego w jego badaniach interwencje kobiet były analizowane ilościowo i jakościowo przez jeden tydzień w pięciu udanych programach: Mediator (VI), mrowisko (antena 3), Opór (Movistar+), opóźniony motyw (Movistar +) f Polska (TVC).

Chociaż Ferré-Pavia twierdzi, że jego badanie było „eksploracyjne”, badania wykazały wyraźne uprzedzenia w sposobie ubierania się mężczyzn i kobiet („ciemniejsze odcienie kojarzą się z powagą; ciemniejsze odcienie lub pastelowe kolory są kojarzone z podkreślaniem ich„ kobiecości ”). , że „uprzedmiotowienie płci kobiecej było widoczne we wszystkich programach”, że kobiety pojawiają się w mniejszym stopniu niż mężczyźni i że kobiety w zdecydowanej większości przypadków musiały odpowiedzieć na prośbę organizacji, aby pojawić się na ekranie.

Zjawisko uwypuklane szczególnie w wywiadach, które jest podatnym gruntem do popełnienia mikromachizmu. Dzieje się tak zwłaszcza w mrowisko, ale występuje też w pozostałych programach” – ostrzega naukowiec. I pamiętaj, twoi współpracownicy na ekranie nie muszą tylko reagować na modułowe ślizganie się, jak to ma miejsce w przypadku Pilar Rubio w mrowisko Albo Sandra Sabatis w Mediator („Liczby wzmacniające niestosowny i obraźliwy temat zabawnej prezenterki i gorącej współprowadzącej”), ale z zapraszającymi kobietami: „Różnice w atrakcyjności są bardziej wyraźne, kobiety, z którymi przeprowadzono wywiady, w 90% przypadków są piękne, a goście według w przeciwieństwie do nich nie muszą.

Temat był kontynuowany

Jednym z najciekawszych punktów badań Ferre Pavia był wywiad z autorkami scenariuszy dwóch analizowanych programów (Pilar de Francisco de opóźniony motyw i Julia Kott z Polska) o jej formalnym związku z wizerunkiem kobiety. Ze spotkania warto zwrócić uwagę na dwa pomysły, dlaczego niektóre seksualne stereotypy utrzymują się w tych programach. Obaj doszli do wniosku, że najbardziej oczywiste z nich zostały wykluczone nie z powodu społecznego gniewu czy samoregulacji, ale dlatego, że nie funkcjonują już wśród ogółu społeczeństwa („przynajmniej jeśli aspirujesz do obecny. Żart jest zabawny, jeśli kupi się przesłankę, powiedział DeFrancisco, ale jeśli żartujesz na temat „kobiet źle jeździ”, a twoja publiczność tak nie myśli, żart nie zadziała. Ponadto w większości przypadków, jeśli pewne typy żartów się unika, to z obawy przed byciem celem cykli niezadowolenia społecznego („Dlaczego ta treść jest nadal wyświetlana? Cóż, ponieważ nadal działa i tak łatwo jest żartować, aby przemyśleć […]. To nowe, bardziej pełne szacunku traktowanie, jak zauważył Kott, nie jest dokonywane z przekonania ani z głębokiej analizy płci, ale robią to, ponieważ uważają, że muszą to zrobić, aby nie zostać skrytykowanym w sieciach”.

W ciągu ostatnich 10 lat, między 1 stycznia 2012 r. a 30 listopada 2022 r., Instytut Kobiet otrzymał 662 skargi dotyczące rzekomego zachowania macho wykrytego przez widzów w programach Mediaset i Atresmedia (Mediaset ma 527 skarg, Atresmedia 135). Chociaż średnia mrowisko Na program przypada jedna skarga — na przykład tylko jedna skarga na program Kontrowersyjny wywiad Dziewczyny z kablówkiale dwóch zgłosiło program, w którym Ricardo Darin i jego syn Chino Darin śmiali się otwarcie Żart o gwałcie zrobiony przez Carlosa Arguignano na antenie– Twierdzą z Fundacji, że oprócz dyktatury teleghenskiej istnieje wiele innych barier, które należy przełamać: „zwłaszcza w odniesieniu do używania wizerunku kobiety jako przedmiotu i wzmacniania stereotypów seksualnych, które wspierają tę ideę podporządkowania kobiet męskim interesom i pragnieniom związanym czasami z ideą współzawodnictwa między kobietami”.

Badanie zostało opublikowane ponad 20 lat temu Jak wygląda kobieta w telewizji?I którzy przeanalizowali katodowe stereotypy seksualne panujące w tym kraju i postawili na zmiany, które dopiero nadejdą. Pomimo rozwoju medium i telewizji Valerio Lazarova, w której „chin girls” chodziły półnagie, Och, jak gorąco! Almamacheo zrobił to samo Rodzaj słodyczy o nazwie Tutti Frutti Wydaje się to odległe, ale nikt nie mógł się oprzeć bez spania, by zobaczyć, jak Ana Obregón bierze prysznic na końcu Co stawiamyTelegenia jest nadal powszechna wśród pracowników telewizyjnych i gospodarzy. Pojawiają się w jadalni Mediator Podczas obiadu o godz koło fortuny. Wciąż tam są, noszą więcej ubrań, ale zawsze się uśmiechają.

Aby skorygować te postawy, Instytut Kobiet wzywa do „większego kształcenia i szkolenia profesjonalistów, którzy tworzą takie treści”. Stwierdza, że ​​Ustawa Zasadnicza o rzeczywistej równości kobiet i mężczyzn oraz Ustawa Zasadnicza o kompleksowych środkach ochrony przed przemocą ze względu na płeć z 2004 r. zawierają kilka odniesień do traktowania wizerunku kobiet w przekazach i treściach medialnych, „ze szczególnym uwzględnieniem mediów publicznych, ale także w odniesieniu do środków masowego przekazu. Prywatnych, w odniesieniu do promowania porozumień samoregulacyjnych”. Lektura, która jest również przedstawiona w ogólnym prawie komunikacji audiowizualnej, gdzie kładzie się nacisk na przekazywanie obrazu równości i niedyskryminacji kobiet i mężczyzn. Tak nakazują przepisy, a teraz trzeba je tylko przestrzegać.

Możesz śledzić EL PAÍS TELEVISIÓN na Świergot Lub zarejestruj się tutaj, aby otrzymać Cotygodniowy biuletyn.

Otrzymuj biuletyn telewizyjny

Wszystkie wiadomości z kanałów i platform, wywiady, wiadomości i analizy, oprócz rekomendacji i krytyki naszych dziennikarzy

Udział

You May Also Like

About the Author: Vania Walton

"Niezależny przedsiębiorca. Komunikator. Gracz. Odkrywca. Praktyk popkultury."

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *